Forfatter Emne: Taber Olie. SV 650s  (Læst 4630 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mortenjuul

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Taber Olie. SV 650s
« Dato: Juni 04, 2013, 05:46:43 pm »
Hej
Efter en tur på 200 km, er min SV begyndt at dryppe olie. Opdagede det et par timer efter jeg havde sat den i garagen. Den havde lagt en stor plet på ca 30x30 cm.
Er ikke sikker på om den er utæt, eller hvorfra olien er kommet fra.
Olielampen lyser ikke. Og olien er kun kommet ud i venstre side. Hele kåben i højre side er tør. Til gengæld er olien spredt ud over hele indersiden af kåben i venstre side og motorblokken.
Når jeg kører den i tomgang synes ingen olie at komme ud.
Den var meget varm da jeg garagerede den.

Det en 650 fra 2000, har gået 54.000 km

Håber i kan give mig lidt afklaring på problemet.

/Morten Juul

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #1 Dato: Juni 04, 2013, 06:31:15 pm »
Er bundproppen spændt korrekt? Det kan også være fra gear armen, eller olie filteret ved gummi pakningen. Den skal ikke gøre det lige meget hvor varm. Tør af og kør en tur då du kan lokalisere lækagen,  event uden kåbe side.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #2 Dato: Juni 04, 2013, 07:17:19 pm »
Kan det være hydraulisk væske fra koblingen? Har du tjekket den venstre beholder. Hvis pletten er 30x30 burde den være tom.
Jeg har set på min egen sv1000 at der kommer olie ud fra siden på motoren. Det er dog ikke meget, men sidder der en pakning her, kan det vel være den.

Jeg er ikke den store SV kender så jeg skyder lidt til højre og venstre  :blink:
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #3 Dato: Juni 04, 2013, 08:58:11 pm »
Du har muligvis fat i noget, koblings slave cylinderen kan godt blive sløj, der er vist et rep kit til den, hvis det er den. Men du må fejlfinde lidt og se hvir det kommer fra. Min er helt tæt, kun tanken virker til at have en lækage ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #4 Dato: Juni 04, 2013, 11:19:19 pm »
Dudes, det er en oldschool 650'er. Der er ingen hydraulisk kobling!!  :facepalm:


Morten, vask cyklen grundigt ren. Så kan du bedre se hvor olien kommer ud.
Jeg har før skiftet en O-ring i en afstandsbøsning bag det forreste tandhjul. Det kunne være en mulighed.

30x30cm lyder af meget, men hvis motoren er meget varm, kan det også være at al det opsamlede kædefedt er smeltet og løbet af. Pil dækslet til det forreste tandhjul af og kig efter.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #5 Dato: Juni 05, 2013, 08:02:39 am »
Dudes, det er en oldschool 650'er. Der er ingen hydraulisk kobling!!  :facepalm:


Morten, vask cyklen grundigt ren. Så kan du bedre se hvor olien kommer ud.
Jeg har før skiftet en O-ring i en afstandsbøsning bag det forreste tandhjul. Det kunne være en mulighed.

30x30cm lyder af meget, men hvis motoren er meget varm, kan det også være at al det opsamlede kædefedt er smeltet og løbet af. Pil dækslet til det forreste tandhjul af og kig efter.

ingen hydraulisk kobling..  :facepalm: ...så er det ikke det  :D
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #6 Dato: Juni 05, 2013, 08:07:48 am »
Hvis det er kædefedt er man da ikke i tvivl, det er noget tykt klistret stas, og bestemt ikke flydende når det ligger på jorden under geden og er koldt, havde ikke tænkt over det var en med kabel kobling, My bad...

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

mortenjuul

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #7 Dato: Juni 05, 2013, 12:00:15 pm »
Er ret så sikker på at det ikke er kædefedt, da det havde en relativ lav viskositet.
Jeg gjorde som i sagde og fik den renset godt på motoren skærmen, og kørte en lille tur bag efter. Men ingen olie er dryppet ud. Og heller ikke noget på gulvet efter den har stået natten over.
Til gengæld fandt jeg ud af at olien også var sprøjtet op på den øverste del af blokken. Ved ikke om det har noget at sige om hvor det kan have været kommet ud.

Jeg prøver at tage en længere tur i eftermiddag så den kan blive ordentlig varm. Så må jeg lige se om det giver nogle resultater.

Tak for hjælpen indtil videre!

/Morten Juul

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #8 Dato: Juni 05, 2013, 12:23:24 pm »
Kontroler lige din olie stand, lampen lyser først når der intet olie tryk er mere, bare for en sikkerheds skyld. Men håber da du finder lækken

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #9 Dato: Juni 05, 2013, 04:42:35 pm »
Prøv at kigge i filterkassen, og kontroller at slangerne til krumptapudluftningen sidder ordentlig fast.
Hvornår har du sidst skiftet olie? Hvis du har hældt for meget på, kan den finde på at bøvse noget af det overskydende op i filterkassen.

Kædefedten bag dækslet til det forreste tandhjul tager ikke skade af at blive fjernet under alle omstændigheder :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #10 Dato: Juni 07, 2013, 11:44:54 am »
Min første SV'er dryppede også olie en gang - der var der pakdåsen ved gearskifteren der skulle skiftes. Det kostede ikke alverden og blev bare lavet ifm service.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

mortenjuul

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: Taber Olie. SV 650s
« Svar #11 Dato: Juni 13, 2013, 04:38:58 pm »
Prøv at kigge i filterkassen, og kontroller at slangerne til krumptapudluftningen sidder ordentlig fast.
Hvornår har du sidst skiftet olie? Hvis du har hældt for meget på, kan den finde på at bøvse noget af det overskydende op i filterkassen.

Fandt ud af at der var olie i filterkassen. Og der var en slange der var røget af. Slangen er påmonteret igen, og den har ikke dryppet siden :D

Tak for hjælpen!!
/Morten Juul

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD