Forfatter Emne: Import fra USA.  (Læst 4228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Import fra USA.
« Dato: Januar 30, 2005, 04:21:09 pm »
Jeg er igang med at købe en udstødning fra Holeshot, USA. Min kontaktmand Dale, siger jeg kan vælge mellem to fragtløsninger: Det ene er US Postal, på eget ansvar og det andet er et privat fragtfirma uden risiko.
Jeg mener, hvor meget risiko kan der være ved at sende en udstødning? Jeg har ikke fået priserne på fragt endnu, men det siger sig selv at det private er dyrest, ikke?
Hvad skal jeg vælge? Er der nogle med erfaringer, så giv lyd fra jer :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Import fra USA.
« Svar #1 Dato: Januar 30, 2005, 04:24:08 pm »
Jeg spurgte på en sharkskinz kåbe til min, og den kostede 200$ i forsendelse... Pænt dyrt huuhh... :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Import fra USA.
« Svar #2 Dato: Januar 30, 2005, 04:29:45 pm »
Jeg har fået et par ting fra USA sendt med US Postal. Ingen problemer der. Men jeg har så heller ikke modtaget noget så stort som en udstødning. (selvom mit undertray kom i en enorm papkasse)

Pakker fra US Postal plejer at ende hos det danske fragtfirma GLS, som også vil opkræve evt. told og moms.

De leverer typisk pakkerne mellem kl. 08-16, så hvis du først har misset leveringen, kan man bare ringe til dem og få dem til at levere på dit arbejde i stedet. Udemærket service  :D
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Import fra USA.
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2005, 04:39:45 pm »
Tak gutter.

Hmm. Vil det sige at hvis jeg vælger den (lidt dyrere) private fragtløsning, så er der en chance for at undgå Told, moms m.m.?

Det er forresten bare en slip-on, så kassen er nok ikke super stor.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Import fra USA.
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2005, 04:43:54 pm »
Citat fra: Pcl
Hmm. Vil det sige at hvis jeg vælger den (lidt dyrere) private fragtløsning, så er der en chance for at undgå Told, moms m.m.?


Det tror jeg ikke.
Der er faktisk ligeså stor chance for det med US Postal.
Mit undertray blev f.eks. afkrydset på toldpapirene som en "gave" så der slap jeg for told og moms. Men det er jo afsenderen der udfylder de papirer.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Import fra USA.
« Svar #5 Dato: Januar 30, 2005, 08:15:12 pm »
Jamen så må jeg jo bare få ham Dale til at forære mig pipen i gave... 8)
Jeg regner med at høre fra ham i morgen, og hvis fragten ikke er helt hen i vejret, så tror jeg bare jeg bestiller den :P

...Og Rune, Feeed gaffel :twisted:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.