Forfatter Emne: Forhåbenligt snart sv-ejer  (Læst 7074 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hannibal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Forhåbenligt snart sv-ejer
« Dato: Juli 25, 2007, 07:23:08 pm »
Hejsa,

Mit navn er Kim, og jeg bor på vest-sjælland. Lige nu er mit eneste køretøj en gammel Honda cb500 four. Den har nu været ganke sjov de sidste par år, men nu vil jeg gerne til at ha mig en maskine der æder kilometer lidt bedre.

oprindeligt kiggede jeg efter en nyere honda (det har været MIT mærke siden jeg var dreng), men så skulle jeg vist ha været igang med at spare op for længe siden  :wink:

Jeg har en kammerat som har en gsx600f, som jeg egentlig synes er en flot og ok maskine, og jeg gik så igang med at kigge lidt på suzuki maskiner. Ved et tilfælde opdagede jeg så en sv650, og senere dette forum (jeg har haft travlt med at søge mc de sidste 14 dage *ss*)

Nu er jeg nået dertil hvor jeg er ret er tændt på en ældre sv650, og konen synes også den ser spændende ud. Ikke mindst på grund af prisen.

I dag har jeg så snakket med vores bankrådgiver, som synes at jeg har 70.000 kr at bruge på mc.
Mit ønske er at finde én 99-02 model, med fuldkåbe og sidetasker samt topbox. motoren skal køre godt, da jeg ikke selv tør ordne motoren. Bremser, kåbe m.m. har jeg dog selv mod på at montere/skifte, hvis prisen er den rette.

Vil i mene at det er rimeligt at få så meget til den pris?

Mange tak for et godt og oplysende forum.

Med venlig hilsen,

Kim
« Senest Redigeret: Juli 25, 2007, 11:00:35 pm af Hannibal »

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #1 Dato: Juli 26, 2007, 07:56:10 pm »
Velkommen til :-)

Du skal nok kunne finde et passende SVin for den slags penge. Ikke mindst fordi Suzuki har presset priserne i bund. Så husk virkeligt at gå i prutte-mode hvis du forhandler med en sælger om en SV'er.

:: EDIT ::

Jeg fik selv pruttet 10.000 af prisen da jeg købte min SV1000S i foråret!  :wink:

:: EDIT ::

GSX-F 600 Er en fin maskine - motoren er bare oldnordisk ift. SV'ernes. GSX-F er stadig luft/oliekølet og så er den desuden også temmeligt tung ift. motorens ydelse. Hvis man kommer fra en let 500 og vil købe en GSX-F ville jeg til hver en tid anbefale enten at købe en SV650 eller en GSX-F 750 hvis det skal være sådan en...

Men held og lykke med jagten. www.dba.dk er din ven!

Mvh. Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hannibal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2007, 08:55:29 pm »
Mange tak for svaret. Jeg skal lige ha lånet på plads, og så må vi ellers ud og prøve cykler.
Der er allerede et par stykker på dba jeg har kig på, og jeg er lidt spændt på at se om motorbremsen fra v2'eren bliver noget jeg kan lære at køre med.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #3 Dato: Juli 26, 2007, 09:10:06 pm »
Hvor i landet kommer du fra? Jeg gir gerne en køretur på min SV - du har lige fået en PM  :lol:

PS Bor i Sønderjyland  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #4 Dato: Juli 28, 2007, 09:51:15 am »
Mange tak for svaret. Jeg skal lige ha lånet på plads, og så må vi ellers ud og prøve cykler.
Der er allerede et par stykker på dba jeg har kig på, og jeg er lidt spændt på at se om motorbremsen fra v2'eren bliver noget jeg kan lære at køre med.

Jeg er gået hen og blevet glad for den. Når man lærer at bruge den så bruger man stort set ikke bremserne på motor- og landevejen. Man skal dog bare huske at der ikke kommer noget rødt lys bagude når man motorbremser. Så der skal tages lidt hensyn til de andre traffikanter!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #5 Dato: Juli 28, 2007, 09:56:54 am »
Mange tak for svaret. Jeg skal lige ha lånet på plads, og så må vi ellers ud og prøve cykler.
Der er allerede et par stykker på dba jeg har kig på, og jeg er lidt spændt på at se om motorbremsen fra v2'eren bliver noget jeg kan lære at køre med.

Jeg er gået hen og blevet glad for den. Når man lærer at bruge den så bruger man stort set ikke bremserne på motor- og landevejen. Man skal dog bare huske at der ikke kommer noget rødt lys bagude når man motorbremser. Så der skal tages lidt hensyn til de andre traffikanter!

Synes dog at min kan finde på at smide med bagenden, hvis jeg gør det for kraftigt.... Men dog ikke noget større problem, men man kan da lige mærke at den blokerer...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #6 Dato: Juli 28, 2007, 10:06:43 pm »
Mange tak for svaret. Jeg skal lige ha lånet på plads, og så må vi ellers ud og prøve cykler.
Der er allerede et par stykker på dba jeg har kig på, og jeg er lidt spændt på at se om motorbremsen fra v2'eren bliver noget jeg kan lære at køre med.

Jeg er gået hen og blevet glad for den. Når man lærer at bruge den så bruger man stort set ikke bremserne på motor- og landevejen. Man skal dog bare huske at der ikke kommer noget rødt lys bagude når man motorbremser. Så der skal tages lidt hensyn til de andre traffikanter!

Synes dog at min kan finde på at smide med bagenden, hvis jeg gør det for kraftigt.... Men dog ikke noget større problem, men man kan da lige mærke at den blokerer...

det er nok fordi du geare ned ved for mange omdrejninget - ved 3000-4000rpm brummer den fint og bremser
- skete for mig i dag - at baghjulet skred ud - gav lidt gas og den rettede op ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hannibal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #7 Dato: Juli 29, 2007, 06:14:34 pm »
Så fik jeg prøvet én i dag. Den er sgu lidt anderledes at køre på, men da jeg fik skrevet en slutseddel begynder jeg vel allerede at øve mig i at køre sv i den kommende uge *ss*

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #8 Dato: Juli 29, 2007, 06:29:03 pm »
Jeg er gået hen og blevet glad for den. Når man lærer at bruge den så bruger man stort set ikke bremserne på motor- og landevejen. Man skal dog bare huske at der ikke kommer noget rødt lys bagude når man motorbremser. Så der skal tages lidt hensyn til de andre traffikanter!

Præcis - synes også det er en dejlig måde at bremse på (og så lyder det jo godt), men ja, bedst ved 4-5000 omdrj. og ja, husk at bremselyset altså ikke lyser, så undgå i tæt trafik, med mindre du lige markerer med håndbremsen...
Og så forlænger du jo lige levetiden på dine bremseklodser - ikke værst!  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #9 Dato: Juli 29, 2007, 06:44:31 pm »
Så fik jeg prøvet én i dag. Den er sgu lidt anderledes at køre på, men da jeg fik skrevet en slutseddel begynder jeg vel allerede at øve mig i at køre sv i den kommende uge *ss*

TILLYKKE!!!
Mere info og billeder???
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Hannibal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #10 Dato: Juli 29, 2007, 07:40:32 pm »
Mange tak. Hold da op, hvor er jeg ikke god til at vente når jeg har købt noget godt  :wink:

Det vigtigste af teksten fra dba er:

Suzuki SV 650 S, 650 ccm, '02, km 19.500, Sort, m.afgift, Ekstra udstyr: Alarm, underkåbe samt Arrow udstødning

Jeg er faktisk ret spændt på hvad synshallen siger til den udstødning  :? , men vi forsøger at køre til syn og på motorkontoret på tirsdag. Ellers må jeg skifte til den originale udstødning. Uanset hvad kommer jeg nok til at se lidt på den på et tidspunkt, da jeg gerne vil ha sidetasker på, og køre lidt ud i sommerlandet med telt og hustru.

 

« Senest Redigeret: Juli 29, 2007, 07:42:57 pm af Hannibal »

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #11 Dato: Juli 29, 2007, 08:03:55 pm »
Hej Hannibal og velkommen til.
Den er fin, jeg er sikker på at du får meget glæde af den.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #12 Dato: Juli 29, 2007, 09:01:53 pm »
Tillykke med SVinet!
Jeps man tæller minutter og sekunder indtil den holder udenfor  :mrgreen:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #13 Dato: Juli 29, 2007, 10:51:12 pm »
Og så forlænger du jo lige levetiden på dine bremseklodser - ikke værst!  8)

For bremseklodser er nemlig skide dyre :) - omkring 250kr sættet :)

Jeg bruger hyppigt mine bremser, det er sundt at motionere dem godt - de skal jo gerne virke ordentligt den dag du skal bruge dem
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Forhåbenligt snart sv-ejer
« Svar #14 Dato: Juli 29, 2007, 11:14:27 pm »
Og så forlænger du jo lige levetiden på dine bremseklodser - ikke værst!  8)

For bremseklodser er nemlig skide dyre :) - omkring 250kr sættet :)

Jeg bruger hyppigt mine bremser, det er sundt at motionere dem godt - de skal jo gerne virke ordentligt den dag du skal bruge dem

Jeg vil nu nok tage hatten af for den der klarer sig med motorbremse alene...  :wink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator