Forfatter Emne: Speedo Healer - Hjælp !  (Læst 2783 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Speedo Healer - Hjælp !
« Dato: Juni 11, 2007, 06:26:56 pm »
Er der en venlig sjæl der på godt jysk kan forklare en teknikspasser som mig, hvordan en Speedo Healer monteres og hvordan den virker??? Og skal der efterfølgende sidde en "dims" på mc´en? Har lige konstateret at der er en mindre uenighed mellem mit Kilo-SVin og Krak... Krak siger at den afstand jeg kørte idag var 49,5 km., og mit speedometer sagde 54,5...  :huh: Kunne derfor godt tænke mig at lege lidt med en Speedo Healer...

EDIT: Har lige set på deres hjemmeside, hvordan det installeres, med en lille boks under sædet. Gør boksen at cyklens speedometer kommer til at vise rigtigt, efter kalibreringen?

Hvis der er nogen med erfaringer fra Speedo Healer, må i meget gerne kaste et svar...! Synes det er pænt frustrerende med en fejlvisning på hele 10% ! Både hvad angår fart og kilometer på klokken...
« Senest Redigeret: Juni 11, 2007, 07:24:26 pm af Tinus »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2007, 07:57:02 pm »
Jeg har sat en på mit kiloSVin (jeg har nemlig gearet den 5 tænder ned), og det tog ca ½ time at installere, og efterfølgende viser den korrekt km/t + km/afstand.

Du justerer den ved at instille %-misvisning, og hvis du eks har nogle fatmålere i nærheden af hvor du bor, så kan du grovjustere den til den viser nogenlunde det som fartmåleren siger. (Eller som du selv skriver i følge krak/gps)

De 600,- som en speado healer koster har hurtigt tjent sig hjem når du skal sælge din ged men tusindevis af km mindre end med den originale misvisning.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2007, 08:15:41 pm »
Tager i øvrigt ca. 10 minutter at montere og indstille. Det er en rar fornemmelse at vide hvad man virkeligt kører, det er jo noget skidt at ligge på motorvejen og tro man triller 160 når man i virkeligheden næsten holder fart grænsen :)
SV1000S K6 - blå.

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2007, 08:25:34 pm »
Tak for svar!
Hvordan foregår indstillingen? Ved hjælp af "fingerspitzgefühl"??? Tror mit speedometer viser ca. 10 for meget, skal man så justere Healeren ned med 10% ??? Hvordan finder man ud  af at man så har et nøjagtigt speedometer??? Køre en distance om se hvad kilometerne bliver i forhold til hvad f.eks, Krak siger ???

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2007, 08:51:59 pm »
Tak for svar!
Hvordan foregår indstillingen? Ved hjælp af "fingerspitzgefühl"??? Tror mit speedometer viser ca. 10 for meget, skal man så justere Healeren ned med 10% ??? Hvordan finder man ud  af at man så har et nøjagtigt speedometer??? Køre en distance om se hvad kilometerne bliver i forhold til hvad f.eks, Krak siger ???

Evt. lån en GPS Navigation, én i din omgangskreds burde have én de er jo næsten alle mands eje. Den kan vise din nøjagtige hastighed
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2007, 09:21:41 pm »
DER faldt 10øren for mig !!!  :lol:
Har en kammesjuk med en GPS jeg kan låne, og så er problemet løst!
Så skal jeg bare finde en Healer-bandit på nettet....

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Speedo Healer - Hjælp !
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2007, 10:04:45 pm »
Man indstiller den ved hjælp af en række dip switches, der er en der repræsentere tiere, en til enere og en til decimaler. Så hvis du skal indstille den til f.eks 9,8 % sætter du ener switchen til on, trykker 9 gange på knappen på boksen, sætter decimal swithen on, sætter ener swithen off (der skal være en on hele tiden imens du justerer) og trykker 8 gange på knappen.

Så er den sat til 9,8% - easy peacy.

Udover GPS kan du også finde ud af hvad den skal justeres med ved at tage tid på hvor langtid det tager dig at køre et bestemt stykke vej med en angiven hastighed.
SV1000S K6 - blå.