Forfatter Emne: Fjerne lak før overfladebehandling.  (Læst 1341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Fjerne lak før overfladebehandling.
« Dato: Januar 21, 2010, 12:50:06 pm »
Jeg har et sort nøgent kilosvin, der hele tiden bliver mere sort. Seneste var Ixil udstødninger, Pazzo-greb, sorte forlygter (jeps2) og Rizomastyr

Igår flåede jeg følgende af som alt sammen er støbt og lakeret aluminium og som jeg havde planlagt skulle sort-eloxeres. : fodhvilere for og bag, Crashpads, risers. Derudover skruede jeg også nogle håndlavede dele som gpsholder og beslag til lygter af, men de er rigtigt aluminium og dem kan jeg sagtens polere, så de skal nok blive pæne.

Snakkede med firmaet og fik at vide at jeg selv skulle få lakken af. Han foreslog sand/glas blæsning og sagde at det nok ville give en lidt ru overflade, men at jeg jo kunne få det hele sprøjtelakeret bagefter.

Nogen, der har kommentarer til hvad der er smart her?

Når det hele er færdigt, skal der selvfølgelig nok komme billeder op  :)
Drengerøve har ingen alder!!

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Fjerne lak før overfladebehandling.
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2010, 02:02:04 pm »
Send det til Norse i Espergærde - de smider det ned i et "bad" og så forsvinder lakken..

http://www.denmark.net/firma/helsingor/espergaerde/afstribning/norse-engineering-439.html

Jeg fik lavet det "efter arbejde" og var meget tilfreds med både pris og kvalitet.

- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Fjerne lak før overfladebehandling.
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2010, 03:19:37 pm »
lyder jo helt perfekt.

Så kan jeg jo få det hele sortelexeret - se hvordan det ser ud og så overveje om noget af det skal lakeres med sort eller klar lak (eller måske begge dele så det holder og er beskyttet)
Drengerøve har ingen alder!!