Forfatter Emne: problemer med cyklen  (Læst 4619 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
problemer med cyklen
« Dato: Februar 21, 2006, 11:06:02 pm »
Først et hej til alle sammen og tak for en kanon side. har faktisk først lige fundet den ved et tilfælde (nok fordi jeg kører GSXR), selvom jeg har kørt i 5-6 år efterhånden. og har sku savnet en fornuftig side hvor man kan finde relevante indlæg og kommentarer om alt hvad der har m mc at gøre.
Nå men til selve problemet.
Jeg har en GSXR 600 fra 99 som hugger op til ca 6000 omdr efterhånden, det startede så smådt efter en tur først på sæsonen sideste år hvor jeg røg ind i en omgang rimtåge som dannede is på mig, cyklen osv og den endte med at gå i stå. eftefølgende har jeg haft den adskildt flere gange, renset karburator, skiftet tændrør, fået den justeret (ikke dysset om, det er den) fået justeret ventiler. og hver gang er problemet det samme. den kører fint indtil første gang jeg lukker op for dyret, så kommer problemet igen, og lad mig bare sige den kender efterhånden sin plads i garagen :(
det er efterhånden blevet så slemt at jeg føler jeg sider på en kænguru når jeg sætter langsomt igang (lidt besværlig og starte m 4000 omdr i morgen trafikken) fra et kryds ell. ligende.
værkstedet jeg har brugt efter jeg er flyttet til slagelse er et lorteværksted som bare siger at der ikke er noget galt når de ruller den på feltet, men det er en mc og ikke en kænguru jeg har.
er der nogen der nogen somhelst gode ideer og forslag til hvad det kan være.
nu med gixxer 1000k8:o)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: problemer med cyklen
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2006, 08:34:06 am »
Velkommen til !!

Jeg har tidligere rodet lidt med en GSXR750 og her var det ledningerne i lednigsnettet mellem tændspolerne og CDI-boksen som var defekte Måske skulle du prøve at lave en sløjfe udenom dem og se hvad der så sker. Mht. rimen tror jeg nu mere det var en tilfældighed at de to ting skete på samme tid. For et par år siden hjalp jeg en kammerat med en GSX750F som begyndte at gå dårligt...til sidst gik den gik MEGET dårligt og jeg troede faktisk det var et tændingsproblem men det var karboratorerne som var ude af justering. Den kom til Skjern MC og de skilte karboratorerne ad og samlede skidtet igen (vupti den gik som ny). De to gamle herrer i Skjern har meget styr på den slags.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
problemer med cyklen
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2006, 11:35:10 am »
Nogle GSXR SRAD's (som din årgang) har problemer med multistikkene på venstreside af cyklen (de sidder under venstre Ram air kanal)

Prøv at skil dem ad, og giv dem en omgang "kontakt rens".  Det ku være så banal en fejl som det..

ellers hvis du vil have et brugbart forum til din GSXR så er http://www.gixxer.com simpelthen vejen frem !  

mener endda at have set tråde derinde hvor der bliver diskuteret samme problem som du står med.