SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Guider => Emne startet af: Bongers efter Februar 14, 2006, 03:39:10 pm
-
Jeg mangler en guide til at indstille affjedringen på cyklen.. (selv om det bedste nok vil være at få en instruktør på knudstorp til at gøre det :cry: )
Har på et tidspunkt set en hvor man ud fra sin vægt kunne udregne hvor meget cyklen skulle synke, når man sætter sig på den !! nogen der enten ligger inden med en sådan oversigt / tabel eller kender en producent der har den på sin hjemme side !!
-
Õhlins (http://www.ohlins.com/mc_manuals.shtml) Vælg "Basic information side 5
Eller se den her under :
-
Det burde jeg selv havde kunne finde :cry: :cry: :cry:
-
Det burde jeg selv havde kunne finde :cry: :cry: :cry:
Don't be sorry ! Buy beer :wink:
-
Her er et par flere, nogle af dem er nænvt tidligere, men hellere en gang for meget...
http://www.sportrider.com/tech/suspension/
http://home.iprimus.com.au/stevebm/suspension.htm
http://www.gostar-racing.com/club/motorcycle_suspension_set-up.htm
EDIT: Link opdateret 30. Marts 2006
-
Her er et par flere, nogle af dem er nænvt tidligere, men hellere en gang for meget...
http://www.sportrider.com/tech/suspension/
http://home.iprimus.com.au/stevebm/suspension.htm
http://www.gostar-racing.com/information/m...sion_set-up.htm
sidste link er ændret til http://www.gostar-racing.com/club/motorcycle_suspension_set-up.htm
-
Hej... Har fundet en anbefalet opsætning af affjedringen til sv1000s-k3, på sportrider.com... men kan man umiddelbart gå ud fra at fjederforbelastningen er rigtig når der ikke tages højde for ens vægt...?
SV1000S ('03)
Front Preload: 6 lines showing
Front Rebound : .5 turns out
Fornt Comp :1.5 turns out
Rear Preload : 12mm thread showing
Rear Rebound : 1 turn out
Rear Comp : 2.25 turns out
mvh
GD
-
Hej... Har fundet en anbefalet opsætning af affjedringen til sv1000s-k3, på sportrider.com... men kan man umiddelbart gå ud fra at fjederforbelastningen er rigtig når der ikke tages højde for ens vægt...?
Nej :wink:
-
Hej... Har fundet en anbefalet opsætning af affjedringen til sv1000s-k3, på sportrider.com... men kan man umiddelbart gå ud fra at fjederforbelastningen er rigtig når der ikke tages højde for ens vægt...?
SV1000S ('03)
Front Preload: 6 lines showing
Front Rebound : .5 turns out
Fornt Comp :1.5 turns out
Rear Preload : 12mm thread showing
Rear Rebound : 1 turn out
Rear Comp : 2.25 turns out
mvh
GD
Øhhh ... og hvor ser du lige det hende på kværnen ??? :-)
-
regnede jeg heller ikke med :wink: Men ser resten ellers fornuftigt nok ud ???
er der nogen der kender til en guide hvor man f.eks via en tabel, kan beregne fjederforspændingen, i forhold til ens vægt ??
-
@banditten
Hvad mener du ??
-
er der nogen der kender til en guide hvor man f.eks via en tabel, kan beregne fjederforspændingen, i forhold til ens vægt ??
Den skulle jo så være specifik for SV1000'eren.
Bare til info. :wink:
-
@banditten
Hvad mener du ??
Er det her du aflæser "Front Preload" ?
-
prøv jer frem med forskellige indstillinger og mærk jer frem..
den indstilling der er god for en, er ikke sikkert den er god for en anden.. (det kan selvfølgelig tage nogle dage, når man kun har gaden at teste på)
-
Er det her du aflæser "Front Preload" ?
ja,, de blå fætre der stikker op.
jo mere du kan se af dem, jo mere er fjederen spændt sammen (jo hårdere bliver den)
-
Er det her du aflæser "Front Preload" ?
ja,, de blå fætre der stikker op.
jo mere du kan se af dem, jo mere er fjederen spændt sammen (jo hårdere bliver den)
Omvendt: jo mindre du kan se jo mere er fjederen spændt
-
Er det her du aflæser "Front Preload" ?
ja,, de blå fætre der stikker op.
jo mere du kan se af dem, jo mere er fjederen spændt sammen (jo hårdere bliver den)
Omvendt: jo mindre du kan se jo mere er fjederen spændt
ja... mundlort.. godt der er vågne mennesker på forum
-
prøv jer frem med forskellige indstillinger og mærk jer frem..
den indstilling der er god for en, er ikke sikkert den er god for en anden.. (det kan selvfølgelig tage nogle dage, når man kun har gaden at teste på)
Ja hvis man da kan gennemskue hvad man skal gøre (indstille) hvis maskinen f.eks wobler lidt i store kurver, med høj fart osv. SÅ stiv er jeg ikke til det.. (endnu)