Forfatter Emne: Dæktest  (Læst 28996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Dæktest
« Dato: Maj 26, 2009, 08:49:45 am »
de fire tests fra Bike2009
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Pyromatic

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
    • Min Lymfekræft Blog
Re: Dæktest
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2009, 09:00:36 am »
Klasse arbejde :)

Takker

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Dæktest
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2009, 08:42:35 pm »
 :orkester: Det dur det der, Mr Big G. Konge arbejde :thumbsup: :orkester:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Dæktest
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2009, 08:57:37 pm »
Og egentlig tankevækkende at det dækfirma mange har sværget til de sidste mang år, er ovehalet inden om. Jeg er selv en af dem der har været vild med Michelin, men de placerer sig ikke ret godt undtagen i trackday. Det overrasker mig en del. Mon der er nogen er har noget i klemme her (jeg tænker på andmelderen)?
Men uanset, så tror jeg at jeg med min kørestil (evner), og de steder jeg kører ikke ville kunne mærke den store forskel på Dunlo Roadsmart 3tc, Pirelli Diablo Strada, og Michelin Road 2 ct. Så der tror jeg min økonomi spiller en rolle (asnkaffelsespris og forventlige antal kilometer)
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Dæktest
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2014, 08:48:52 pm »
Kom til at tænke på om nogle er bekendte med (evt. ligger inde med) nyere teste af dæk i de forskellige klasser?
Der er trods alt kommet mange nye modeller på markedet siden 2009.  :grin:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Dæktest
« Svar #5 Dato: Juni 06, 2014, 09:37:13 pm »
Hvis du er til tysk, er der mange at finde... ?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Dæktest
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2014, 09:57:15 pm »
Hvis du er til tysk, er der mange at finde... ?
hvis de har en form for pointsystem, kan jeg jeg nok tysk til at gennemskue hvem der har vundet, men ikke nok til at fatte hvordan de er kommet frem til det.  :loser:
Men tænkte at da det er nogle af de samme som der lavede Bike, som laver Motorrad nu, kunne det være de havde fortsat den gode tradition.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Dæktest
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2014, 12:23:51 am »
Jeg bruger bare det der google.... Og producentens hjemmeside linker ofte til test/praler med resultater.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Dæktest
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2014, 12:42:28 am »
Jeg bruger bare det der google.... Og producentens hjemmeside linker ofte til test/praler med resultater.
Det rammer nok heller ikke helt ved siden af, og mon dog der er nogle af dem der laver så dårlige dæk at vi kan give dem skylden hvis det går galt.  :innocent:
Kunne bare være spændende at se dem holdt oppe mod hinanden, af nogle der ved hvad de snakker om.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Dæktest
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2014, 04:17:19 pm »
Jeg bruger bare det der google.... Og producentens hjemmeside linker ofte til test/praler med resultater.
Det rammer nok heller ikke helt ved siden af, og mon dog der er nogle af dem der laver så dårlige dæk at vi kan give dem skylden hvis det går galt.  :innocent:
Kunne bare være spændende at se dem holdt oppe mod hinanden, af nogle der ved hvad de snakker om.

Her er en fra 11/2012   Den mangler dog pilot road 4 som i den nyeste test skulle løbe med 1 pladsen

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Dæktest
« Svar #10 Dato: Juni 07, 2014, 04:18:27 pm »
Jeg bruger bare det der google.... Og producentens hjemmeside linker ofte til test/praler med resultater.
Det rammer nok heller ikke helt ved siden af, og mon dog der er nogle af dem der laver så dårlige dæk at vi kan give dem skylden hvis det går galt.  :innocent:
Kunne bare være spændende at se dem holdt oppe mod hinanden, af nogle der ved hvad de snakker om.

Her er en fra 11/2012   Den mangler dog pilot road 4 som i den nyeste test skulle løbe med 1 pladsen
http://www.motorradonline.de/motorradreifen/motorrad-reifentest-2012-tourenreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-die-endwertung/411167?seite=6

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Dæktest
« Svar #11 Dato: Juni 07, 2014, 06:50:50 pm »

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Dæktest
« Svar #12 Dato: August 26, 2014, 04:28:17 pm »
Jeg vil lige hurtigt dele min begejstring over mine nye dæk. Jeg er selv ret ny i MC-verdenen, men jeg kan tydeligt mærke en klar forbedring af min motorcykels styrerevner efter jeg fik Bridgestone T30 på. Det skal siges at de gamle dæk var godt slidte, men nu oplever jeg langt nemmere turn in i sving og næsten som om der er kommet ballerinasko på. Fed oplevelse!

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Dæktest
« Svar #13 Dato: Oktober 01, 2014, 07:11:48 am »
Sidste nye til ære for Hippie Hansen
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Dæktest
« Svar #14 Dato: Oktober 01, 2014, 07:12:15 am »
Sidste nye til ære for Hippie Hansen
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....