Forfatter Emne: Forsikringsoversigt  (Læst 178041 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #135 Dato: Februar 16, 2007, 09:44:52 pm »
Hej, har lige set Suzuki MC forsikring  starter pr. 1 marts et samarbejde med IF forsikring, måske der kan komme nogle fornuftige priser ud af det.
Hayabusa Sort / Orange

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #136 Dato: Februar 17, 2007, 09:11:09 am »
FDM: 5140,- Fuld dækning ved elite for sv1000s  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #137 Dato: Februar 17, 2007, 07:32:05 pm »
Kan se jeg skal til og hive mit selskab i ørene  :D

GiDenGasMads

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #138 Dato: Februar 24, 2007, 07:10:34 pm »
Jeg talte med IF forsikring igår og samarbejdet er vist ikke helt på plads, men talte med Robert fra Enghave efterfølgende og han mente at vide noget mere inden længe. Og springer IF fra i målet var Tryg mere end villige til at træde til istedet for dem.  :afro:

IF gav mig en overslagspris på 8000,- for min GSX-750R K7 og sagde efterfølgende at den nok skulle blive billigere endnu så tror der er et fedt lys for enden af tunnelen  :orkester:

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #139 Dato: Februar 27, 2007, 11:35:21 am »
Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, for hvad jeg skal give i ansvar+kasko i år. Sidste år (første år med MC) valgte jeg kun at ansvars forsikre den til 2556 kr hos GF..

Jeg har netop modtaget et tilbud fra Tryg:

"Hermed fremsendes tilbud på en motorcykel:
Ansvar og kasko uden selvrisiko= 7855 kr.
Ansvar og kasko med selvrisiko 3688 kr. = 6565 kr.
Ansvar og kasko med selvrisiko på 7376 kr. = 5597 kr."

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Jeg er 20 år gammel, ejer en SV650S K4 og har 1 års skadesfri kørsel. Sidste år var det bedste tilbud på en kasko forsikring var 12xxx kr med en selvrisiko på 12xxx...

Hvilket af ovenstående tilbud ville i vælge (hvis der ikke er sket en misforståelse)?
Theis

Ex. SV650S ejer.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #140 Dato: Februar 27, 2007, 12:39:19 pm »
Jeg er i den heldige situation, at jeg er medlem af Dansk Ingeniørforening. Her er det muligt at tegne forsikring til bl.a. mc.

Jeg betaler årligt 3200,- kr for fuld kasko og ansvar. Selvrisikoen er på 1.000,-.

MC'en er en '99 SV650S. Jeg har 18 års kørsel på mc og 18 års skadefri....

Der er ikke tvivl om, at hvis man er ingeniør, så skulle man overveje at spørge hos Ingeniørforeningen...
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #141 Dato: Februar 27, 2007, 01:22:25 pm »

Hvilket af ovenstående tilbud ville i vælge (hvis der ikke er sket en misforståelse)?

Jeg ville vælge: Ansvar og kasko med selvrisiko 3688 kr. = 6565 kr.

Jeg syntes det er en god aftale der er rimelig i præmie, og ikke er svinedyr når man får brug for den... :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #142 Dato: Marts 05, 2007, 10:24:51 am »
Enig med Jannik.
Spar lidt på præmien, og reparer selv hvis du har et uheld der ikke koster meget mere end selvrisiko.

Prisen er faktisk ikke mere end godt 500,- dyrere end hvad jeg betalte hos tryg i 2005 for min 1000'er (i postnummer 2400.)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #143 Dato: Marts 05, 2007, 09:28:05 pm »
Jeg var selv meget overrasket over at præmien er faldet så meget for mig. Jeg er overbevist om at de har lavet en taste fejl. Men nu har jeg givet dem oplysningerne 2 gange, og de har nu også sendt tilbuddet frem med posten (første tilbud var på e-mail).

Jeg ved det MÅSKE er dumt ikke at takke ja til tilbuddet, men hvis det går ligeså godt som det gjorde sidste sæson, så sparer jeg 4000kr + selvrisiko (plus jeg sparede 10500 kr + selvrisiko) sidste sæson. Man kan lave mange reparationer for 14500 + selvrisiko.
På den anden side, hvis det går galt - så kommer man højest sandsynlig ikke ud at køre samme sæson alligevel...

= Jeg overveje blot at beholde min ansvars forsikring, og så se om ikke forsikringen er faldet til næste år


Hvad der er sparet, er tjent?
Theis

Ex. SV650S ejer.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #144 Dato: Marts 05, 2007, 10:13:04 pm »
Jeg var selv meget overrasket over at præmien er faldet så meget for mig. Jeg er overbevist om at de har lavet en taste fejl. Men nu har jeg givet dem oplysningerne 2 gange, og de har nu også sendt tilbuddet frem med posten (første tilbud var på e-mail).

Jeg ved det MÅSKE er dumt ikke at takke ja til tilbuddet, men hvis det går ligeså godt som det gjorde sidste sæson, så sparer jeg 4000kr + selvrisiko (plus jeg sparede 10500 kr + selvrisiko) sidste sæson. Man kan lave mange reparationer for 14500 + selvrisiko.
På den anden side, hvis det går galt - så kommer man højest sandsynlig ikke ud at køre samme sæson alligevel...

= Jeg overveje blot at beholde min ansvars forsikring, og så se om ikke forsikringen er faldet til næste år


Hvad der er sparet, er tjent?
Jeg vil lige minde dig om at din fine MC kunne risikere at blive stjålet, væltet, brændt eller udsat for hærvrk....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Slagteren

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Tak til USA og deres vanvittige våbenlov
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #145 Dato: Marts 13, 2007, 02:39:21 pm »
Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, for hvad jeg skal give i ansvar+kasko i år. Sidste år (første år med MC) valgte jeg kun at ansvars forsikre den til 2556 kr hos GF..

Jeg har netop modtaget et tilbud fra Tryg:

"Hermed fremsendes tilbud på en motorcykel:
Ansvar og kasko uden selvrisiko= 7855 kr.
Ansvar og kasko med selvrisiko 3688 kr. = 6565 kr.
Ansvar og kasko med selvrisiko på 7376 kr. = 5597 kr."

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Jeg er 20 år gammel, ejer en SV650S K4 og har 1 års skadesfri kørsel. Sidste år var det bedste tilbud på en kasko forsikring var 12xxx kr med en selvrisiko på 12xxx...

Hvilket af ovenstående tilbud ville i vælge (hvis der ikke er sket en misforståelse)?

Jeg er ret sikker på at der er sket en misforståelse.
De har nemlig sagt det samme til mig, og efter at jeg havde overskrevet flere papirer og været nede at snakke med den samme forsikrings dame 3 el. 4 gange siger hun pludselig at de ikke kan forsikrer unge under 25 med kasko.
 Hilsen Christopher
Gsxr 600 k7.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #146 Dato: Marts 15, 2007, 08:53:57 pm »
Hmm, jeg har da min cykel forsikret hos Tryg, og jeg er ikke 25.. Startede som 22årig, og det var osse hos Tryg. Så der må hun vare galt på den...

Copy_Cat
Hvis det er rigigt at du kan få forsikringen til den pris, så må du meget gerne skrive til mig. For jeg skal give 14k i år for at forsikre min cykel, på 2år hos dem. Er lige fyldt 23, så enten er der noget galt med din pris (hvilket jeg ikke håber for dig), eller osse er de bare igang med at tørre røven på mig  :twisted:
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #147 Dato: Marts 15, 2007, 09:16:29 pm »
Hmm, jeg har da min cykel forsikret hos Tryg, og jeg er ikke 25.. Startede som 22årig, og det var osse hos Tryg. Så der må hun vare galt på den...

Copy_Cat
Hvis det er rigigt at du kan få forsikringen til den pris, så må du meget gerne skrive til mig. For jeg skal give 14k i år for at forsikre min cykel, på 2år hos dem. Er lige fyldt 23, så enten er der noget galt med din pris (hvilket jeg ikke håber for dig), eller osse er de bare igang med at tørre røven på mig  :twisted:

Hej Lasset,

Jeg har modtaget tilbudet på e-mail. Derefter bad jeg dem sende tilbuddet med posten.. Den er god nok. Men jeg skal ikke kunne sige om de har lavet en tastefejl 2 gange?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #148 Dato: Marts 16, 2007, 07:27:19 am »
Jeg har lige flytte selskab, fra Topdanmark til Alka, besparelse 1800 kr pr år, det er da et par sjove week ender på SVinet  :D

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Forsikringsoversigt
« Svar #149 Dato: Marts 24, 2007, 08:30:31 am »
Jeg har kontaktet Suzuki MC forsikring og må sige at jeg kommer til at spare over 50% og får en bedre selvrisiko ved tyveri.

Jeg kan kun anbefale jer at prøve at forhøre jer hos dem (Det er egentlig IF forsikring, der har lavet et samarbejde med Reinhardt tror jeg)

Jeg er 32 år, 4 års skadefri kørsel. (Jeg har for 10 år siden 4 års skadefri kørsel, som Tryg dog ser bort fra da de siger at hvis man holder pause i 5 år, starter man forfra med at optjene ancinnitet - så lad være med det)  :P

Før : Tryg forsikring. præmie : 15.777 selvrisiko: 6.800 selvrisiko ved tyveri 20% (40.000 :shock:)
Nu : Suzuki MC forsikring. præmie 7.760 selvrisiko : 10.000 selvrisiko ved tyveri : 10%

Mange siger sikkert at 10.000 i selvrisiko er meget. Du kan selv vælge din selvrisiko helt fra 4.000 op til 10.000 som selvfølgelig berører din årlige præmie.

I kan kontakte dem på telefonnummer 70 12 12 75. Held og lykke  :blink:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.