Forfatter Emne: Dæk spørgsmål  (Læst 1239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten101

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Dæk spørgsmål
« Dato: Juli 26, 2012, 01:55:06 pm »
hejsa står og skal have skiftet mit bag dæk inden alt for læng, men så er spørgsmålet skifter man også fordækket med det samme ? og hvilken slags dæk skal man købe?

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Dæk spørgsmål
« Svar #1 Dato: Juli 26, 2012, 02:02:39 pm »
Kommer vel an på om fordækket er slidt.
Jeg skifter kun hvis det er slidt. Sidste gang købte jeg kun bagdæk, men næstegang begge da de så er slidt ned begge 2.. Jeg køber dog altid ens dæk mærke..
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Dæk spørgsmål
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2012, 02:18:06 pm »
Skift når det er nødvendigt....plejer selv at bruge 2 baghjul pr forhjul ..    :whatever:

Dæk er lidt religion og hvad man har kørt på, kørestil, kørselsbehov m.m, skal du på trackday med gadecyklen osv

hvis jeg skal nævne nogle få stykker kunne det være : (der er andre på forummet som ved noget mere om dæk end jeg, så det kan være at der kommer et par tips mere)

Bridgestone BT0021 (har kørt mest på disse)
                    BT023 (nyeste version)  (har jeg ikke selv testet men andre på forummet har/er glade for dem)

Michelin       Pilot Road 2 eller 3 (har jeg ikke selv testet men andre på forummet har/er glade for dem) - skal nok selv have et Pilot Road bagpå i næste uge
 

Metzeler Roadtec 8 (har fået gode test resultater) ((har jeg ikke selv testet men andre på forummet har..mener at Smølfen har købt et par ! Prøv at hør ham.


Har også kørt med Pirelli Diablo - som fungerede super godt.

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Carsten101

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 11
Sv: Dæk spørgsmål
« Svar #3 Dato: Juli 26, 2012, 02:25:10 pm »
mit fordæk er ikke nedslidt endnu så skifter kun bagdækket, det er de her dæk jeg har på nu http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=62733934.123.14371&typ=R-146101&ranzahl=1&Breite=160&Herst=Michelin&Quer=60&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1 så køber nok et nyt bagdæk af sammen mærke og type så det passer med fordækket

har et par mm ned til slidmækerne endnu, midt på og noget mere længere ude(har en lille kant på dækket)