Forfatter Emne: Kædesmøring  (Læst 15139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Kædesmøring
« Svar #15 Dato: Maj 28, 2007, 11:26:53 am »
Man skal jo alligevel justere kæden for hver 1000km


Huh??  :huh:   Skal man det?

Jeg har vist kørt 30000 på min kæde uden at den var slidt noget nævneværdigt. Tandhjulene var dog helt færdige. Snåt-øjl 4 ever  :respekt:

Hvis det er nødvendigt at justere for hver 1000 km så er kæden færdig! Og når vi nu snakker om kæde, så glæder jeg mig til at hente mit SVin fra mekanikeren efter service og skift af kædekit (og justering af knastkædestrammer, så den skulle holde sin kæft nu :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Kædesmøring
« Svar #16 Dato: Maj 28, 2007, 12:28:18 pm »
Hvor tit skal man smørrer kæde??? 

Du skal smørrer når rullerne i kæden begynder at blive lyse. Er de blanke så er det for sent!  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Kædesmøring
« Svar #17 Dato: Maj 29, 2007, 11:15:33 am »
Hvor tit skal man smørrer kæde??? 

Du skal smørrer når rullerne i kæden begynder at blive lyse. Er de blanke så er det for sent!  :wink:

X2

men husk også at smøre ved X-ringene i ny og næ - ellers blive kæden lidt stiv i ledene
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Hudson_W

  • Gæst
Re: Kædesmøring
« Svar #18 Dato: Juni 29, 2007, 02:10:58 pm »
Man skal jo alligevel justere kæden for hver 1000km


Huh??  :huh:   Skal man det?

Jeg har vist kørt 30000 på min kæde uden at den var slidt noget nævneværdigt. Tandhjulene var dog helt færdige. Snåt-øjl 4 ever  :respekt:

Hvis det er nødvendigt at justere for hver 1000 km så er kæden færdig! Og når vi nu snakker om kæde, så glæder jeg mig til at hente mit SVin fra mekanikeren efter service og skift af kædekit (og justering af knastkædestrammer, så den skulle holde sin kæft nu :) )

Undskyld, dårlig formulering. Man skal checke om kæden skal justeres for hver 1000km. Det siger min Haynes i hvert fald. Egentlig justering afhænger vel meget at kørestil, kørevejr og kædekittets kvalitet.