SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Mads P. efter Juli 17, 2014, 10:30:05 pm
-
Jeg har haft gang i et større projekt med min 1. gen grisling (se worklog her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=21431.0), men nu har jeg langt om længe fået gang i den og kørt en længere tur.
Og, den kører desværre langt fra lige så godt, som da den blev stillet i hi til november sidste år.
Det er som om, at den mister pusten og går lidt ud ved ca. 75% gas - giver man mere gas, kommer den lidt tilbage igen, men det tager helt klart bedst gas, hvis man holder sig UNDER de 75%.
Jeg kan oplyse, at jeg kun har kørt på det benzin, der har været i tanken siden den blev stillet i kælderen. Den har stået i samme temperatur, så jeg tvivler på, at der kan have dannet sig kondens på indersiden af tanken (og dermed i benzinen).
I løbet af projektet har jeg købt et greenfilter, som jeg har åbnet foroven, så indsugningshullet er nu ikke kun ca. 4 cm. bredt, men nok nærmere 8 x 15 cm (det er ovalt nu).
Og så har jeg forkortet Micron-potten med 6 cm. og ompakket potten med ny uld fra Louis.de.
Spørgsmålet er så, om det kan være benzinen alligevel, om jeg skal omdyse karburatorerne, eller om jeg kan "nøjes" med at rense og indstille karburatorerne helt fra bunden af - det er jeg ikke så vild med at kaste mig ud i, men der er måske en venlig sjæl herinde, som ville have lyst til at hjælpe mig med det en dag?
-
Mere ind nemmer ud, omdysning til nogle større dysser, 3-4 numre op måske. Men det kan være der er en med mere erfaring, havde Nikolai ikke lavet noget i den dur
-
Hej Mads
Igen fedt projekt . :respekt: .. Jeg vil også mene du skal have den omdyset hvis ikke du har gjort det allerede .. du har ændret meget på luftmængden ved filter og potte ... så den skal også have ændret brændstofmængden .... ellers kører du for magert .... hvis jeg ikke husker helt forkert .. og det er ikke godt for motoren i det lange løb brændte stempler og dets lige :( ... (ret mig endelig! hvis jeg ikke har ret! .. )
\Gufle
-
Ok, jeg må i gang med at læse op på emnet.
Motoren er stort set det eneste, som jeg ikke har pillet ved, i løbet af mit lille projekt. Så jeg aaaaaner ikke, om den er omdyset i forvejen - og jeg ved heller ikke, hvordan kan finder ud af det.
Men, væbnet med Haynes, svrider.dk, svrider.com, sv650.org og alle de andre sites, jeg abonnerer på, skal jeg nok finde ud af det.
Men stadig, hvis der findes en eller anden derude, som har tid og lyst til at hjælpe mig, vil jeg tage imod hjælpen med kyshånd - eller bare rigelige mængder af værksteds-øl og pizza bagefter! :)
-
Hej Mads
har du renset dine Karboratoere ? ... hvis ikke kunne dette også være et godt tidspunkt ... :P ... når det nu er skilt ad ...
Og så få dem syncroniseret også, det vil du blive glad for ...
\Gufle
-
Heh. Nu er det hele ligesom samlet igen.....
Men ja, det bliver nok en af de ting, som jeg vil forsøge. Den uendelige historie fortsætter... ;)
-
Hæ Hæ ... Så du fik den omdysset ? ...
Hvis så spiller det så bare? :D
\Gufle
-
Hah, rolig nu.
Problemet blev først opdaget i går aftes, og da jeg har et arbejde er det rimeligt begrænset hvor meget tid, jeg har kunnet kaste efter det endnu. ;)
-
misforstod dig, da du skrev den lige var blevet samlet igen ... sorry :innocent:
... det var nu heller ikke ment på den måde ....
\gufle
-
Helt OK. Den kunne godt misforstås, kan jeg se.
Jeg tænker på at prøve med et standard luftfilter, men, dum som jeg er, har jeg naturligvis smidt det gamle ud.
Der skulle vel ikke være en herinde, som kunne låne mig et (gerne brugt) og som bor i nærheden af Roskilde eller København?
-
GAFFA! .... :D ...
Prøv at tape hullet for oven til ... det kan være det hjælper så kan du hurtigt finde ud af om det hjælper med et originalt filter, der ikke er blevet skåret i ...
\Gufle
-
Problem solved.
Der er INTET, som gaffatape ikke kan klare ;)
-
Indeed ! .... :D fandme rart den kører ordenligt igen ... :D
Gaffa og strip's så kan man komme langt ...
ha' en god weekend!
\Gufle
-
Mjaeh, nu skal jeg så bare have konstrueret en eller anden pæn løsning i stedet for gaffa-tapen. Jeg tænker på en tynd alu-plade med samme mm2 areal, som gaffa-tapen pt. har - og som så bliver sat fast med silikonemasse, eller evt. epoxy.
-
Jeg har noget tynd alu plade du kan få når du henter kompressoren, men hvorfor ikke smide nogle større dysser i istedet?
-
Fordi indstilling af dyser, nåle og pilots vil gøre, at der går endnu længere tid, inden jeg kan køre regelmæssigt på maskinen. Og den har allerede stået stille aaaaalt for længe - og siden jeg er godt tilfreds nu (den kommer nemt op i nærheden af de 200+ og hvis jeg turde, så ville den helt sikkert brage længere op), så er det på tide at få nogle kilometer på tælleren.
Og så er jeg heller ikke helt sikker på, at jeg ville få så meget ud af omdysning, bortset fra et større hul i pungen?
Jeg har selv masser af aluplade, men jeg takker for tilbuddet. ;)
-
Good point
-
Mjaeh, nu skal jeg så bare have konstrueret en eller anden pæn løsning i stedet for gaffa-tapen. Jeg tænker på en tynd alu-plade med samme mm2 areal, som gaffa-tapen pt. har - og som så bliver sat fast med silikonemasse, eller evt. epoxy.
Hvad med at dysse raketten om? Eller sælge filteret og købe et originalt hvis du alligevel vil kvæld indsugningen :-)
-
Hvad med at dysse raketten om? Eller sælge filteret og købe et originalt hvis du alligevel vil kvæld indsugningen :-)
Se svar #15 til Thomas-R. ;)
Men hvis du vil hjælpe mig en dag, så giver jeg mig da gerne i kast med det :D
-
Hvor svært kan det være :-)
-
Hvor svært kan det være :-)
Well, her er lidt godnatlæsning til dig:
http://mickk.net/motorcycle/documents/Rejetting_Notes.pdf
Det er ikke svært, men pissebøvlet, fordi det tager laaang tid.