Forfatter Emne: Ir på forgaffel  (Læst 1663 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smithers

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Ir på forgaffel
« Dato: Maj 04, 2009, 02:31:29 pm »
Hej

Min SV650 fra 1999 har desværre en lidt irret forgaffel. Jeg har tænkt på at slibe det ned med fint sandpapir og evt. bruge lidt Autosol Alu eller lignende. Det betyder dog at overfalden bliver "blank", hvilket egentligt ikke er meningen. Den skal helst tilbage i nogenlunde original stand. Jeg er også lidt i tvivl om holdbarheden, når jeg nu begynder at slibe på skidtet.

Er der nogen her med erfaringer???

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Ir på forgaffel
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2009, 05:01:18 pm »
Skal det blive godt så er der nok kun en vej: Vent til vinter og få det pillet fra hinanden. Så skal du have det glasblæst og derefter lakeret i farve efter ønske. Min fik turen her i vinter ikke fordi der var ir men fordi de skulle være sorte som resten af ramme svinger og hjul.
Her er resultatet.
Gul SV 650S K5

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ir på forgaffel
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2009, 05:15:39 pm »
Nemli  :wink:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Smithers

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: Ir på forgaffel
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2009, 04:31:40 pm »
Det ser f... også godt ud. Jeg vil hellere have dem sorte end blankpoleret. Det må blive et projekt til vinter.

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Ir på forgaffel
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2009, 04:43:40 pm »
Hej

Min SV650 fra 1999 har desværre en lidt irret forgaffel. Jeg har tænkt på at slibe det ned med fint sandpapir og evt. bruge lidt Autosol Alu eller lignende. Det betyder dog at overfalden bliver "blank", hvilket egentligt ikke er meningen. Den skal helst tilbage i nogenlunde original stand. Jeg er også lidt i tvivl om holdbarheden, når jeg nu begynder at slibe på skidtet.

Er der nogen her med erfaringer???

Hej, du er inde på noget af det rigtige,  8) du sliber gaffelbenende let så overfladen er glat, hvorefter du sparylakker med en metalsølvfarve som kommer så tæt på den org. farve som muligt.  :wink:
Af med hjul og skærm, lidt afdækning og slibning  samt lakering og efter et par timer kan det hele monteres igen og du har næsten fået nye ben igen.  :hand:
God arbejds lyst og husk maske når du lakere  :blink:

Blue Thunder
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler