Forfatter Emne: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!  (Læst 4770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Dato: Maj 16, 2013, 04:14:28 pm »
Jeg har i dag taget karburatorene af for at omdyse og stille benzin/luft. Problemet er at skruen på den ene karburator sidder komplet fast og nu er kærven ødelagt.

Hvordan får jeg den løsnet? Der er en krave omkring skruen, så det er ikke til at komme til med vinkelsliber,  eller andet skæreværktøj!

Cyklen skulle lige have en overhaling, så den kunne komme frisk ud i solen og nu står den bare adskilt og ser trist ud!
SV650N 2001

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2013, 04:57:36 pm »
Har ikke svar på dit spørgsmål - men hvis det hele fejler er det heldigvis ikke svært at få fat på en ny/brugt karb.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=sv+650+vergaser&_sacat=0&_from=R40
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #2 Dato: Maj 16, 2013, 05:14:58 pm »
Tak, men jeg håber virkelig ikke en genstridig skrue skal koste et sæt nye karburatorer og en masse ventetid!
Btw, er det normalt disse skruer er helt umulige at have med at gøre?

Er her ikke en fantastisk mekaniker/metalmand/altmuligmand, der kan gi' et tip, eller en hånd?
SV650N 2001

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #3 Dato: Maj 16, 2013, 05:39:25 pm »
Kan du slå den rundt med en lille dorn?
Ellers ved jeg ikke, måske varme og så prøve at slå den rundt, en varmepistol kan nogen gange gøre underværker.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #4 Dato: Maj 16, 2013, 06:07:53 pm »
Jeg tror sgu ikke jeg kan få plads til en dorn! Måske jeg kan skære "hætten" af og det vil give plads? Men en vinkelsliber er alt for stor til at kunne skære der!
Er der andre der har oplevet disse genstridige skruer?
SV650N 2001

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2013, 06:38:54 pm »
så vidt jeg kan forstå sidder skruen på din kabu ikk?

hvis du så kan pille HELE lortet op, derefter ligge den godt til, og så findes der en "slags" Slag skruetrækker (du må ikke hænge mig op på navnet :innocent: )

hvis ikke du lige har en mekaniker ven der kan skaffe en håber jeg for dig du finder en anden måde (kender selv den situation  :club: )

Vh. Daniel
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #6 Dato: Maj 16, 2013, 06:56:53 pm »
Jeg har en slagskuetrækker liggende. Den kan du godt låne. Det ser umiddelbart ud til at det burde være til at komme til med sådan en.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #7 Dato: Maj 16, 2013, 07:03:05 pm »

så vidt jeg kan forstå sidder skruen på din kabu ikk?

hvis du så kan pille HELE lortet op, derefter ligge den godt til, og så findes der en "slags" Slag skruetrækker (du må ikke hænge mig op på navnet :innocent: )

hvis ikke du lige har en mekaniker ven der kan skaffe en håber jeg for dig du finder en anden måde (kender selv den situation  :club: )

Vh. Daniel

Den sidder på min Kabu, jo. Har hele banditten ude af maskinen og i blød i WD40 i mit køkken! (Kun skruen)
Har prøvet med alt mit værktøj uden held 😬

Professionel hjælp, eller professionelt værktøj skal der vidst til!
SV650N 2001

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #8 Dato: Maj 16, 2013, 07:03:57 pm »

Jeg har en slagskuetrækker liggende. Den kan du godt låne. Det ser umiddelbart ud til at det burde være til at komme til med sådan en.

Hvis du har en formodning om den kan klare jobbet vil jeg enormt gerne låne den!

Hvor bor du og hvornår kan jeg hente den?

Jeg holder til på Nørrebro!

På forhånd tak :)
SV650N 2001

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #9 Dato: Maj 16, 2013, 07:09:30 pm »
Jeg bor også på Nørrebro. Du ka komme med det samme hvis du vil. Jeg sender dig lige en PM med et nummer du kan ringe på.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #10 Dato: Maj 16, 2013, 10:34:29 pm »
Der plejer at sidde en plombe inden den skrue der. Har du fjernet den?
Det er tæt på at være finmekanik af højeste skuffe, så selvom en slagskruetrækker kan gøre underværker, så tror jeg at det er lige voldsomt nok på en slatten messingskrue.
Default skal den skrues helt i bund og 2 omgange ud, så hvordan har du båret dig at med at sætte den så godt fast??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #11 Dato: Maj 16, 2013, 11:11:13 pm »

Der plejer at sidde en plombe inden den skrue der. Har du fjernet den?
Det er tæt på at være finmekanik af højeste skuffe, så selvom en slagskruetrækker kan gøre underværker, så tror jeg at det er lige voldsomt nok på en slatten messingskrue.
Default skal den skrues helt i bund og 2 omgange ud, så hvordan har du båret dig at med at sætte den så godt fast??

Ingen plomber på mine. Det er vidst kun på US og Australia modeller.
Jeg har ingen ide om hvorfor de sidder så godt fast, det er første gang jeg har fat i dem.
Nu har de fået tæv med alt hvad jeg kunne finde i mit værktøjssæt. Kunne ikke bruge slagskruetrækkeren, da hovederne er for store. Efter boren, filen, hamren skruen og generel mishandling af både skrue og karburator lykkes det mig at få den fri og skrue den 2,5 gang ud. Jeg har støre dyser og åbent filter og åben potte, så den skal vidst have en tand mere end standard.
Jeg havde den ene skrue ude at kigge på, og som du nævner, er det virkelig mekanik af fineste skuffe. Håber ikke funktionen er smadret af min frustrerede og hårdhændede behandling.

Jeg endte med at slibe både krave og skrue ned til helt glat overflade og bore et hul ind fra siden og dermed danne en kærv. Kraven er nu væk og skruen 2-3 mm kortere. Håber ikke det hele eksploderer, når jeg starter den næste gang :)

Skal jeg påføre et middel på disse skruer, så de ikke er så umulige næste gang?
SV650N 2001

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #12 Dato: Maj 17, 2013, 08:18:34 pm »
Hmm skidt, men godt at du fik løst det alligevel...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #13 Dato: Maj 17, 2013, 09:53:44 pm »
Lækkert du fikdet ordnet.. ;)

Men kunne læse du var fra nørrebro, du er altid velkommen til at kigge ned forbi Gør det selv værkstedet på glentevej nr, 47-51, der er vi altid et par stykker med lidt viden og gode råd, vi har også masser værktøj, og et par mc-lifte. :)

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Ødelagt kærv i luft/benzin skrue, hjælp!
« Svar #14 Dato: Maj 17, 2013, 10:05:38 pm »
Men kunne læse du var fra nørrebro, du er altid velkommen til at kigge ned forbi Gør det selv værkstedet på glentevej nr, 47-51, der er vi altid et par stykker med lidt viden og gode råd, vi har også masser værktøj, og et par mc-lifte. :)

Gælder det også for en Toyota Yaris med knas i varmesystemet? :-D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(