Forfatter Emne: Værktøj?  (Læst 9579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Værktøj?
« Dato: Marts 05, 2006, 08:20:34 pm »
Det er vist på tide vi får startet en tråd der diskuterer vores håndværktøj, så fortæl hvilke(t) mærke(r) i bruger, og om det er noget i vil anbefale?

Hvad er de bedste mærker på det danske marked, både med hensyn til holdbarhed, brugskomfort og garanti?

Hvad bruger professionelle mekanikere?


Jeg kan jo starte med mit eget, som primært består af et Kamasa Tools topnøglesæt og nogle Stanley skruetrækkere i forskellige formater og størrelser. Kamasa er jeg rigtig godt tilfreds med, og Stanley er vel OK til prisen.

Inden for den nærmeste tid skal jeg have købt mig en klik-type momentnøgle, så jeg er særligt interesseret i hvad i andre har i den kategori.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Værktøj?
« Svar #1 Dato: Marts 06, 2006, 12:08:12 am »
Hep.

Har købt mig et Bahco topnøglesæt, bidetænger, rørtænger, stjerne-gaffelnøgler, papegøjetang, skruetrækkere, torx og alt det andet håndværktøj man bruger

Generelt er jeg meget glad for Bacho, syntes at de laver noget lækkert amatør-grej..

Som el-værktøj har jeg Dewalt Akku-skruemaskine, el-stiksav, excentersliber, arbejdsradio og rundsav..

Derudover har jeg en del "ukendt" værktøj som jeg har arvet af min morfar - solide gamle brækjern, fil'e osv fra 1930-1970 :)

Jeg ved at min fætter bruger "Facom" værktøj på hans "perlestens-mekaniker-værksted" - Hvilket også gør sig gældende hos de andre automekanikere jeg kender..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Værktøj?
« Svar #2 Dato: Marts 06, 2006, 08:49:59 am »
Jeg er meget glad for mit Proxxon topnøglesæt. Kunne godt tænke mig en momentnøgle i fra samme, men de er tæske dyre. Så jeg følger tråden og lurer på hvad folk ellers bruger. Ellers sværger jeg også til Stanley og Bacho/Sandvik. Johannes Fog i Lyngby har et udmærket udvalg og ellers er den lokale værktøjspusher på Godthåbsvej, Frb. også leveringsdygtig i godt værktøj. Holder mig generelt fra Millarco. Silvan, Bilka osv. fører dette mærke og det først man tænker på når man bruger det er at det er blødt som lakridserne i familieguf poserne - måske der er relationer til Malaco.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Værktøj?
« Svar #3 Dato: Marts 06, 2006, 09:27:46 am »
Bruger Facom.

Det er dyrt, så samlingen vokser langsomt men støt :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Værktøj?
« Svar #4 Dato: Marts 06, 2006, 10:01:58 pm »
Hmm...

Regel nr.1 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)

Regel nr.2 køb ikke store sæt til 299.- i Harald billigbras, da kvalitet og pris hænger sammen og billigt værktøj ødelægger ofte det du skruer på da da det er alt for blødt (hvis det altså ikke ødelægger sig selv først :lol:)
 
Regel nr.3 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)

Mine momentnøgler er fra Stahlwille og dem kan jeg varmt anbefale, de er nok omkring 10 år gamle og brugt en del, men fungerer upåklageligt :D
SV1000SK4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Værktøj?
« Svar #5 Dato: Marts 06, 2006, 11:39:05 pm »
Citat fra: Den røde Baron
Hmm...

Regel nr.1 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)

Regel nr.3 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)


Det er jeg med på.... :wink:

Jeg ville bare gerne høre hvad i forskellige brugte. Jeg tror ikke jeg kommer til at smide mere end 1000,- dkr efter en momentnøgle, men i den prisklasse er der jo også mange forskellige mærklevarer at vælge i mellem.

Den hér var ellers tillokkende, men prisen  :shock: u/moms
http://www.tool-shop.dk//product.asp?product=144&sub=0&page=1
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Værktøj?
« Svar #6 Dato: Marts 08, 2006, 12:02:23 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Den røde Baron
Hmm...

Regel nr.1 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)

Regel nr.3 er vel, at du skal købe værktøj i en anerkendt kvalitet, (flere af dem nævnt i denne tråd)


Det er jeg med på.... :wink:

Jeg ville bare gerne høre hvad i forskellige brugte. Jeg tror ikke jeg kommer til at smide mere end 1000,- dkr efter en momentnøgle, men i den prisklasse er der jo også mange forskellige mærklevarer at vælge i mellem.

Den hér var ellers tillokkende, men prisen  :shock: u/moms
http://www.tool-shop.dk//product.asp?product=144&sub=0&page=1


Jeg kan kun bakke op om at købe kvalitets værktøj.

Men jyden kommer godtnok op i mig når der bliver snakket om moment nøgle til 1000 kr  :? (hvor tit bruger man den?). Man kan købe rimelige moment nøgler til det halve og mindre, Så køb kvali toppe dertil så den ikke ødelægger det man skruer på.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Værktøj?
« Svar #7 Dato: Marts 08, 2006, 03:12:30 pm »
Jeg har sådan en her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1083&n=10

Bemærk at det IKKE er den på billedet :roll:  Aner ikke hvorfor de har sat et billede af sådan noget skrald på :roll:  :?:

Jeg har haft den i ca. 4 år og brugt den flittigt. God kvali og god valuta, da en Facom koster 2000+ :shock:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Værktøj?
« Svar #8 Dato: Marts 08, 2006, 09:28:49 pm »
Jeg bruger Stahlwill, det er prima kvalitet.
Har prøvet at købe flere forskellige på arbejdet, men er altid vendt tilbage til Stahlwille.
Det fede ved Stahlwill er, at du ikke skal huske at aflaste den, når du er færdig med at bruge den.
Hvis man ikke aflaster en alm. momentnøgle, står den og bliver slap i fjederen, og når det er sket, kan du sende den til kalibrering eller kassere den.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool