Forfatter Emne: Walkie Radio  (Læst 4650 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Walkie Radio
« Dato: Juni 07, 2006, 01:43:10 pm »
Jeg spurgte for nogle måneder siden efter erfaringer med walkie og radio på motorcyklen.
Jeg har nu selv gjort mig nogle erfaringer med en kammerat.

Vi har begge to købt Sonic hjelme fra Motocom som har højtaler og mikrocon og et DIN stik. Vi har så købt et sæt PVR radioer fra THansen og har så købt et par stik og loddet dem sammen så stikket fra hjelmen passer ned i PVR radioen. Vi sætter så radioen til VOX (voice activation), så den kun sender når der bliver snakket.
Sonic hjelmene er ret lydløse, så der kommer ikke alt mulig unødvendig støj ind.

Vi kørte her i søndags en tur på lidt over 100 km omkring køge og ganløse og vi kunne fint høre hinanden. Der var dog en del støj på når vi kørte over 140 kmt, men ellers fungerede det fint. Ret hyggeligt at kunne kommunikere sammen når vi kørte.

Min kammerat har lagt diagrammet ud på hans hjemmeside.

Alt i alt noget der kunne anbefales. THansen har også et indbygningssæt. Det har jeg også testet med og det fungerer som sådan fint, andet end at man skal trykke på knappen for at snakke. Det er ret svært når man ligger i et sving eller accelerer. Så fungerer det bedre med VOX.
« Senest Redigeret: Juni 07, 2006, 01:46:35 pm af kasperh »
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Walkie Radio
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2006, 05:04:01 pm »

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Walkie Radio
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2006, 10:06:05 am »
Den er også fed, men den kan man jo ikke bruge imellem to motorcykler, medmindre man kan finde en PVR radio kan bruge bluetooth. :] Ellers skal man jo betale telefontakst.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Walkie Radio
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2006, 12:11:09 pm »
Så længe det ikke kan lade sig gøre at få stereo-Blåtand, klarer jeg mig fint med ledningsmodellen.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Walkie Radio
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2006, 01:37:27 pm »
Ved godt at jeg er en minimalistisk brokrøv  :oops:
Men !
Varme/morfarhåndtag, telefon, navigations grej, og alt andet "legetøj" er sgu for overvægtige typer på Goldwing !!

Jeg synes det fede ved MC-kørsel er, "renheden" af køreoplevelsen  (lyder lidt for filosofisk :roll:)
Hvis jeg vil snakke med nogen gør jeg det før/efter turen.
Hvis folk vil mig noget når jeg triller, må de sgu vente til far her har leget færdig  8)

Hehe  :twisted:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Walkie Radio
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2006, 01:40:39 pm »
Ved godt at jeg er en minimalistisk brokrøv  :oops:
Men !
Varme/morfarhåndtag, telefon, navigations grej, og alt andet "legetøj" er sgu for overvægtige typer på Goldwing !!

Jeg synes det fede ved MC-kørsel er, "renheden" af køreoplevelsen  (lyder lidt for filosofisk :roll:)
Hvis jeg vil snakke med nogen gør jeg det før/efter turen.
Hvis folk vil mig noget når jeg triller, må de sgu vente til far her har leget færdig  8)

Hehe  :twisted:
For så vidt enig, selv om det med at kunne snakke sammen da bestemt kunne være spas.
I mit eget tilfælde har det nu også mere at gøre med denne her...


:D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Walkie Radio
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2006, 03:12:23 pm »
Citér
Varme/morfarhåndtag, telefon, navigations grej, og alt andet "legetøj" er sgu for overvægtige typer på Goldwing

Hov, hov B2, nu skal du altså ik komme for godt igang!! :twisted: :twisted: :wink:

- 357'eren ligger klar ovre i skuffen, og jeg har næsten lånt JJ min trykluftharpun...så.... :police:
« Senest Redigeret: Juni 08, 2006, 03:18:51 pm af Drlund »
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Walkie Radio
« Svar #7 Dato: Juni 09, 2006, 11:53:57 am »
Ved godt at jeg er en minimalistisk brokrøv  :oops:
Men !
Varme/morfarhåndtag, telefon, navigations grej, og alt andet "legetøj" er sgu for overvægtige typer på Goldwing !!

Jeg synes det fede ved MC-kørsel er, "renheden" af køreoplevelsen  (lyder lidt for filosofisk :roll:)
Hvis jeg vil snakke med nogen gør jeg det før/efter turen.
Hvis folk vil mig noget når jeg triller, må de sgu vente til far her har leget færdig  8)

Jeg vil give dig ret i at det er fedt at slappe af når man kører, men ofte er det bare lidt besværligt at aftale hvor man vil hen, eller hvis man lige har en lille kommentar. Der er ingen der siger at man skal snakke som en kælling på turen.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul