Forfatter Emne: Ødelagt skrue-kærv  (Læst 11080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Ødelagt skrue-kærv
« Dato: Juni 09, 2007, 10:47:25 am »
Hej forum,

Jeg er kommet til at ødelægge umbarco-kærven i den skrue der holder plastic-panelet som dækker over skruen til førersædet.

Kærven er ikke helt ødelagt - men tæt på. Har i nogen ideer til hvordan jeg får skruen ud?

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2007, 11:03:42 am »
 :shock: Hvordan i alverden har du båret dig ad med det? :shock:

Under alle omstændigheder bliver du nok nødt til at ofre skruen, for du skal til at bore i den. Du kan vælge at bruge den forfærdelige ornepik, men efter at have hørt flere tilfælde, hvor det er gået galt, vil jeg ikke anbefale den metode. Jeg ville hellere bore skruen helt ud. Start med et lille bor, og bor helt igennem skruen. Gå op i bor-størrelse med 0,5 mm ad gangen, indtil du når ud til gevindet. Så skulle du gerne kunne lirke skruen ud.
Vær i øvrigt opmærksom på, at denne operation kræver en vis portion tålmodighed og forsigtighed. :)

Ovenstående er selvfølgelig forudsat, at du overhovedet ikke kan få en unbraco-nøgle eller andet "passende" værktøj ned i kærven og skrue skruen ud.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #2 Dato: Juni 09, 2007, 11:16:58 am »
find en passende torx bit(som du er villig til at ofre), ikke for lille og ikke for stor, bank den tilpas ind i unbraco hovedet og skru bolten ud, har før reddet mig
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2007, 11:17:27 am »
hvis du kigger op kan jeg evt hjælpe med at få den ud...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #4 Dato: Juni 10, 2007, 09:02:51 am »
Skær en slids i kanten af hovedet med en fil eller dremel, og bank den løs med en hammer og passene dorn i cirkulere bevægelser. Det sparer dig for at "komme til" at bore hele gevindet ud..

Ronni
"handling over power"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2007, 01:25:12 pm »
Skær en slids i kanten af hovedet med en fil eller dremel, og bank den løs med en hammer og passene dorn i cirkulere bevægelser. Det sparer dig for at "komme til" at bore hele gevindet ud..

Ronni

X2
(en mejsel kan også bruges til at banke med)

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2007, 03:40:24 pm »
Hvis der er plads kan du også ligge en møtrik ovenpå og så ligge en svejseklat nede i hullet på møtrikken. så kan skruen nemt drejes ud via møtrikken.
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #7 Dato: Juni 11, 2007, 05:06:18 pm »
Der er stadig lidt af kærven tilbage inde i bunden. Så jeg prøver at lægge noget vægt på skruetrækkeren inden jeg går amok med alle jeres fine tips!

Tusind tak for respons!  :thumbsup:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Ødelagt skrue-kærv
« Svar #8 Dato: Juni 11, 2007, 06:40:41 pm »
Ja prøv lige så forsigtigt at slå på enden af umbrakonøglen med en hammer inden du prøver at løsne den, eventuelt kan du bore FORSIGTIGT  med en fem millimeter bor og banke en unbrakonøgle ned i hullet og så forsigtig igen prøve
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.