Forfatter Emne: Hornet virker kun en gang imellem  (Læst 7375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #30 Dato: Juli 27, 2007, 09:15:20 am »
Og når man nu helst vil springe over hvor gærdet er lavest, hvorfor er det så lige at man SKAL bruge vedlagte relæ :?:
Kan man (jeg) ikke bare snuppe de oprindelige to ledninger fra det eksisterende horn, og så forlænge med krympehalløj.
Og hvis nej, hvorfor ikke.

Det nye horn trækker en større effekt, end den lille hornkontakt på styret kan holde til. Du risikerer i værste fald, at ødelægge kontakten.

Med relæet kan du sende en lille styrestrøm (fra de oprindelige ledninger) ind i relæet, der så trigger fuld effekt fra dit batteri til hornet. Det er, som jeg ser det, hele ideen med et relæ.

Da jeg monterede mine horn, benyttede jeg mig meget at sådan et lille stykke elektrikerværktøj (en polsøger?), der kunne vise, hvilken ledning der var plus - og hvilken der var minus på. Det er et herligt debuggingværktøj, der samtidig gør, at du kan vente til allersidst med at sætte hornet/hornene på, når du ved, at relæet virker ordentligt. Det er en fordel for naboer, din hørelse og onsdag aften.

Jeg fandt i øvrigt ret sent ud af, at det ikke er alle komponenter på MC'en, der er 100% stel på. Havde monteret det ene horn (som får stel fra sit monteringsbeslag), inden jeg fandt ud af, at stelforbindelse var så dårlig, at det lød som et Anders And horn. Så jeg måtte finde endnu et alternativt placeringssted.

God fornøjelse med det.!
Nu uden tohjulet liv...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #31 Dato: Juli 27, 2007, 09:18:41 am »

Og hvis stadig nej: Jannik er du hjemme på søndag (fedtesmiley)
Det kan du ikke fordi det nye horn kræver mere krudt end de gamle ledninger kan levere, så derfor relæet.  :blink:

Søndag er jeg hvis jeg er blevet rask på Lolland, men hvad med en dag i næste uge??? 
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #32 Dato: Juli 27, 2007, 08:43:26 pm »
He he tak for svarene (når det nu ikke kan være anderledes)

Jannik god bedring :wink: J
Jeg bibber :oops:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #33 Dato: Juli 27, 2007, 09:05:10 pm »
Sorry for totalt spam, men hver gang ser ser titlen på dette emne, kan jeg ikke lade være med at sætte Honda foran ;)  :mrgreen:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #34 Dato: Juli 27, 2007, 09:33:18 pm »
Sorry for totalt spam, men hver gang ser ser titlen på dette emne, kan jeg ikke lade være med at sætte Honda foran ;)  :mrgreen:

x2
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window