Forfatter Emne: Ændringer i forgaffelen  (Læst 2057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Ændringer i forgaffelen
« Dato: Februar 22, 2008, 10:35:48 pm »
For ikke at spolere en andens tråd http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9034.0 opretter jeg lige den her.

kan se man kan få nogen fjedre som ikke koster alverden

Jeg er ingen superkører, kører normalt ikke på bane (kun en gang), spørgsmål om penge desværre :thumbsdown:

kan bare ikke gennemskue hva der er bedst, de billigere fjedre, dyrere (hyperpro fx), eller  blot skifte olien til en med mere viskositet, eller blot hælde noget mere i (så er jeg godt klar over den bunder ud hurtigere). Ved jo godt hvad det bedste er, men som alt andet er det jo spørgsmål om penge/prioriteringer.

Men hva passer bedst til en som kører mest på offentlig vej, gerne de små hvor det svinger en del?????

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #1 Dato: Februar 24, 2008, 08:20:59 pm »
Jeg har ikke den store kendskab til hvorvidt det ene eller andet mærke er bedre end de orginale, men jeg har lige skiftet til Hyperpro fjedre i for og i bag. Nu mangler der bare lidt godt vejr, så vil tiden vise om det har forbedret cyklen. Der er dog mange som hævder at det gør det, så jeg regner med at de har ret.

Man kan jo altid prøve sig frem med forskellige ting, bare man kender sit udgangspunkt. Så kan man altid fortryde  :undecided:
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #2 Dato: Februar 24, 2008, 08:40:29 pm »
Jeg fik andet (tykkere mener jeg) olie i min K1er. Forskellen var større end ventet synes jeg - den blev mærkbart mere hård - fedt på den gode jævne ass-falt, ufedt på det ru og ujævne  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2008, 09:23:31 am »
Hvis du vejer mere end ca. 80 kg er andre fjedre en god ide.

Hvor langt har din mc kørt ?
Olien i forgaflen bliver langsomt fyldt med små metal partikler, hvilket med tiden sætter sig i dæmperventilerne, med deraf nedsat dæmpning.
Så frisk olie kan hjælpe, selv hvis du vælger samme viskositet (hårdhed) som originalt.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2008, 09:46:11 am »
takker for svarene, den har rullet 24.000. Så det kan være jeg bare skulle hælde noget nyt olie i :undecided:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #5 Dato: Marts 02, 2008, 05:12:30 pm »
Fik rullet den første tur i dag, både en solo og en med strafvægt. Jeg kan kun sige at cyklen er markant bedre i begge tilfælde. Det opfører sig blød og behagelig ved langsom kørsel, og er fast og kontant, når der køres frisk til den.

Jeg synes det er en klar forbedring med Hyperpro fjedre. Jeg monterede et kit, fjedre både for og bag.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #6 Dato: Marts 03, 2008, 12:03:36 pm »
de bedste penge jeg overhovedet har brugt på mit kilo svin er Hyperpro fjederkit - jeg vejer omkring 90 kg.
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Damage

  • Gæst
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #7 Dato: Marts 03, 2008, 01:08:42 pm »
de bedste penge jeg overhovedet har brugt på mit kilo svin er Hyperpro fjederkit - jeg vejer omkring 90 kg.

X2....Jeg vejer dog kun 70kg :)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ændringer i forgaffelen
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2008, 03:22:26 pm »
de bedste penge jeg overhovedet har brugt på mit kilo svin er Hyperpro fjederkit - jeg vejer omkring 90 kg.

X2....Jeg vejer dog kun 70kg :)

he he.. skrev som jeg gjorde da jeg jo ikke ved hvordan det virker hvis man vejer 65 kg.... jeg fik bare en HELT anden cykel ved at bruge de sølle 2500....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir