Forfatter Emne: Yoshimura TRS  (Læst 5054 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Yoshimura TRS
« Dato: April 12, 2007, 01:34:36 pm »
Efter at have fået ny Yoshimura TRS på min SV650S opdagede jeg til min rædsel (og lykke) at der sidder en db-killer i potten. Denne er, så vidt jeg kan se fæstnet med en skrue, som lige har fået en svejseklat  :brok: (Opdagede først svejseklatten da jeg var ved at knække min umbracho nøgle  :?). Andre som har set det samme - Skal den bores ud eller hvad gør man??
Det er meget fedt at der nu sidder en Db-killer som standard, men det sutter at de punktsvejser skruen fast.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura TRS
« Svar #1 Dato: April 12, 2007, 01:39:39 pm »
Er din Yoshimura TRS "street legal"?

Er det samme model som en Yoshimura TRS uden baffle - eller er denne mærket med en godkendelse af at den er lovlig..?


Har du nogensinde haft problemer med at carbon potten er flækket, eller på anden vis gået i stykker (af normal brug  :lol:)?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura TRS
« Svar #2 Dato: April 12, 2007, 01:40:13 pm »
Og hvordan er lyden med/uden baffle? Stor forskel?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura TRS
« Svar #3 Dato: April 12, 2007, 01:48:08 pm »
Jeg har ikke lige kigget på specifikationerne, så jeg ved ikke om de nu kalder den street-legal. Men jeg kunne forestille mig at det var derfor der nu sad en baffle i. Mht. Lyd med/uden, så er der stor forskel. Med baffle i siger den stadig meget mere end standard-potten, men uden baffle er der meget mere hul igennem (som jeg husker det, jeg har ikke pillet baffle ud endnu). Jeg endnu ikke kørt mere end 6000km med TRS carbon - og det var uden problemer, men 6000km er heller ikke særligt meget. Jeg kigger lige ved lejlighed om der står noget om streetlegal på den - men hvad betyder det hvis man aligevel piller db-killeren ud?  :mrgreen:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Yoshimura TRS
« Svar #4 Dato: April 12, 2007, 02:05:16 pm »
Jeg kjørte min SV uten DB-killer i, og lyden var FANTASTISK. Selv ikke min onkels Harley(med åpne potter) kunne overdøve den... Dog var den nok for høylydt for noen av mine turkamerater, hadde nok investert i DB-killers til de "rolige" søndagsturer(om jeg hadde beholdt SVen altså)..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura TRS
« Svar #5 Dato: April 12, 2007, 09:23:47 pm »
@ Copy_mis   :wink: Der står ikke noget på potten. På den gamle stod der "for race use only" (eller noget i den retning). Så mon ikke den nye er det de kalder "street legal".

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura TRS
« Svar #6 Dato: April 13, 2007, 08:24:08 am »
@ Copy_mis   :wink: Der står ikke noget på potten. På den gamle stod der "for race use only" (eller noget i den retning). Så mon ikke den nye er det de kalder "street legal".

Tak for info!  :lol:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura TRS
« Svar #7 Dato: April 13, 2007, 08:47:36 am »
Virkelig ingen med en TRS som har fjernet DB-killeren?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Yoshimura TRS
« Svar #8 Dato: April 13, 2007, 09:35:36 am »
Virkelig ingen med en TRS som har fjernet DB-killeren?

Er det ikke bare å borre ut skruen under da?
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura TRS
« Svar #9 Dato: April 13, 2007, 09:40:14 am »
Det er jo det jeg spørger om. Men det kunne jo være at der var nogen som vidste at man med et fast tag i en skraldenøgle og ubracho bit kunne knække den bette svejseklat.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Yoshimura TRS
« Svar #10 Dato: April 13, 2007, 09:56:35 am »
Det er jo det jeg spørger om. Men det kunne jo være at der var nogen som vidste at man med et fast tag i en skraldenøgle og ubracho bit kunne knække den bette svejseklat.
Øøh... Kender du ikke en der har en Dremel?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Yoshimura TRS
« Svar #11 Dato: April 13, 2007, 10:34:18 am »
@ Copy_mis   :wink: Der står ikke noget på potten. På den gamle stod der "for race use only" (eller noget i den retning). Så mon ikke den nye er det de kalder "street legal".

Den behøver ikke nødvendig vis at være "street legal" bare fordi der er db killer i den.
Jeg har kørt med et sæt micron carbon potter hvor der fra fabrikken var db killer i og på potten stod der   "not for road use"
Det så eller ud til at de var nemme at pile ud da der sad en skrue helt ude i enden af potten, men nej, da jeg havde skruet den ud sad de stadig urokkelig fast, det viste sig at de var svejset fast 3 steder til bagstykket af potten, men kunne så skrue hele bagstykket af potten og slibe svejsningene væk og tage db killeren ud.

Nu køre jeg med akrapovic carbon potter og har tænkt mig at prøve at montere de db killer der i, da jeg skal til spanien og køre i juni.
Micron carbon kørte jeg ca. 5000km med og ingen problemer der.
Akrapovic carbon har jeg nu kørt ca. 10.000km med og heller ingen problemer den endnu.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura TRS
« Svar #12 Dato: April 13, 2007, 12:22:05 pm »
Det er jo det jeg spørger om. Men det kunne jo være at der var nogen som vidste at man med et fast tag i en skraldenøgle og ubracho bit kunne knække den bette svejseklat.
Øøh... Kender du ikke en der har en Dremel?

Nej, men jeg skal nok finde på noget. Jeg kan jo altid blande noget eksplosivt.  :mrgreen:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.