Forfatter Emne: Bagagesystemer  (Læst 13572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

JP

  • Gæst
Bagagesystemer
« Dato: Juni 17, 2004, 04:50:36 pm »
Jeg bruger indtil videre en rygsæk til skiftetøj, PC, og andet der skal med på turen. Men rygsæk er nok ikke det optimale at have under et uheld (ikke at jeg har planlagt et sådant  :wink: ).

Det der tiltaler mig mest er et taske sæt der 'bare' kan smides over bagsædet og ikke involvere fastmonteret bagagebære el. lign.. Tanktaske kan der vist ikke blive tale om i mit tilfælde  :oops: .

Hvad bruger i andre og hvad er jeres erfaringer ?

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: Bagagesystemer
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2004, 05:53:29 pm »
Citat fra: JP
Jeg bruger indtil videre en rygsæk til skiftetøj, PC, og andet der skal med på turen. Men rygsæk er nok ikke det optimale at have under et uheld (ikke at jeg har planlagt et sådant  :wink: ).

Det der tiltaler mig mest er et taske sæt der 'bare' kan smides over bagsædet og ikke involvere fastmonteret bagagebære el. lign.. Tanktaske kan der vist ikke blive tale om i mit tilfælde  :oops: .

Hvad bruger i andre og hvad er jeres erfaringer ?


Jeg har en Krauser K4 topbox på min. Beslaget er ultranemt at afmontere, så det skæmmer ikke cyklen når jeg ikke bruger det. Jeg ved så ikke hvor meget anderledes det er på den nye model.

Jeg har derudover nogle GIVI smid overtasker, men det er langtfra optimalt. Ham jeg købte MCen af havde monteret dem forkert, så den ene taske fik brændt hul i bunden, og jeg har hørt om andre der har mistet deres bagage på denne måde. Det giver også nogle småridser på hækpartiet at køre med disse.

Jeg fik også en Held tanktaske med, den har jeg endnu ikke prøvet at køre med, men har overvejet det til weekendens tur, om ikke andet så for kortlommens skyld :-)
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Bagagesystemer
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2004, 08:37:01 pm »
Jeg bruger en rygsæk til daglig, ligesom dig, selvom jeg godt er klar over den uheldige effekt den kan have ved et styrt.

Jeg har kørt et par ture med min fars Frank Thomas tanktaske, med magnet montering.
Den sidder helt fast, er ikke i vejen eller noget.
Men på en måde virker den mere upraktisk til daglig brug.
Men det er nok også fordi jeg kører af de snoede landeveje på vejen hjem fra arbejde, så vil jeg gerne have lidt mere bevægelsesfrihed  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Bagagesystemer
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2004, 09:42:02 am »
Jeg har et Bagster tank-cover og en tilhørende to-delt tanktaske.. Det fungerer ganske udemærket - det eneste problem, er man skal have sidedæksler og sæde af, for at montere tank-coveret.. Og det gør, man ikke får det smidt på, når man bare skal køre småture..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Bagagesystemer
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2004, 11:12:32 am »
Jeg kørte selv en del med tanktaske da jeg kørte XJ900, men der er altså ikke den samme plads på en SV  :D så den står nu oven på skabet uden rigtigt at blive brugt. Min løsning er også på korte ture og til/fra arbejde at bruge en rygsæk.

Ved længere ture pakker jeg det sammen i en taske og spænder den godt fast på bagsædet med nogle elastikker.  

Jeg har et sæt smid-over tasker, også brugt til XJ'eren, som faktisk heller ikke kan bruges mere, de er for dybe og vil komme til at ligge på udstødningen, er derfor selv lidt på udkig efter nogle tasker som er lette at bruge og ikke for dybe.  :?

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Bagagesystemer
« Svar #5 Dato: Juli 06, 2004, 04:45:35 am »
Jeg har et sæt Oxford Humpback bløde sidetasker, som er ret velfungerende og relativt billige, 1100- 1200kr. De er ikke kæmpestore, men store nok til, at man kan pakke til ca. en uges køretur. De er udformet så de giver mindst mulig vindmodstand, dvs. aflange og let ægformede.

De kan være en smule besværlige, at få til at sidde rigtigt indtil man har fået taget på dem, men når de først sidder sidder de fast og godt :wink: .

Til kortere ture bruger jeg enten en lille rygsæk eller et bagagenet spændt på bagsædet.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: Bagagesystemer
« Svar #6 Dato: September 10, 2004, 10:16:04 pm »
Citat fra: JP
Jeg bruger indtil videre en rygsæk til skiftetøj, PC, og andet der skal med på turen. Men rygsæk er nok ikke det optimale at have under et uheld (ikke at jeg har planlagt et sådant  :wink: ).

Det der tiltaler mig mest er et taske sæt der 'bare' kan smides over bagsædet og ikke involvere fastmonteret bagagebære el. lign.. Tanktaske kan der vist ikke blive tale om i mit tilfælde  :oops: .

Hvad bruger i andre og hvad er jeres erfaringer ?


jeg bruger en tank taske og et bagagenet til 45 kr, det kan holde en temmelig stor taske på plads uden problemer, og kræver ikke noget ekstra beslag, og når det ikke bruges ligger det under bagsædet elle sædeskallen, hvad men nu har på. :lol:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Bagagesystemer
« Svar #7 Dato: Oktober 27, 2004, 04:40:53 pm »
Det er lidt tid siden at der har været liv her kan jeg se....

men jeg faldt lige over ham her..... http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=621
- det syntes jeg er meget skægt lavet  :idea:

Jeg har ellers en IXS magnet tanktaske, god, men alligevel lidt upraktisk til hverdagsbrug som Rune skrev  :) og så har den altså gnavet lidt i lakken et sted - så det ender ofte med en rygsæk!!

Har også en kæmpe Givi topboks men den er kun brugt på ferie med påhæng, så der var plads til hårtørrer, toiletapotek m.m. :evil: :wink:
 - stativet er også lidt dumt at montere og det ser forfærdeligt ud men nu er det jo også en TL uden pass. håndtag!
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Bagagesystemer
« Svar #8 Dato: Oktober 27, 2004, 05:08:54 pm »
Dette er også en mulighed:
http://members.tripod.com/tcmcstuff/SV650Tiedowns.htm
Men det trækker voldsomt i låsetøjet da tasken bliver spændt fast til sædet i stedet for til stellet.

Jeg havde monteret stropperne under de skruer der holdte kåben og låsetøjet fast på min SV650s fra 2000.

Så lå stropperne under sadlen når de ikke blev brugt.

Jeg havde sat Han/Hun spænderne så man kunne sætte stropperne på kryds også hvis det blev nødvendigt.
Så kunne de sidde: ll / X (Er det forståeligt?)
De kunne uden problemer holde en sportstaske fast på bagsædet.

Var det til at forstå????  :roll:

Jeg bruger en tanktaske nu, fordi jeg har sædeskal på min sv1000...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing