Forfatter Emne: Skattereform  (Læst 18110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Skattereform
« Dato: Marts 04, 2009, 01:41:14 am »

Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi.
Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift
svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af
vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på
niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg
for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift
for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni
1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases
over 2 år.


Flot så blev min VR6'er fra før 3. juni '98, lige med et trylleslag intet værd...   fanme godt gået  :brok: :brok: :brok: :brok:  lorteland
   

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Skattereform
« Svar #1 Dato: Marts 04, 2009, 01:56:15 am »
Bevares, jeg synes ikke "reformen" er god, men det skal jo altid gå ud over nogen når man laver om på systemet.. :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Skattereform
« Svar #2 Dato: Marts 04, 2009, 06:45:40 am »
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Skattereform
« Svar #3 Dato: Marts 04, 2009, 07:16:41 am »
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:

Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.

Personligt er jeg nu også temmelig ærgelig over denne ændring.
Gik jo lige og drømte om en kassevogn til banedage.
 :undecided:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Skattereform
« Svar #4 Dato: Marts 04, 2009, 08:19:31 am »
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.


Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller  :innocent:

KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Skattereform
« Svar #5 Dato: Marts 04, 2009, 08:53:34 am »
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.


Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller  :innocent:

 :respekt:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Skattereform
« Svar #6 Dato: Marts 04, 2009, 12:11:23 pm »
Tror nu nok brugtprisen styrtdykker på de gamle fra før juni 98.
Prisen blev jo holdt oppe af afgiftsystemet.


Jeg har ikk megen forstand på det, men en gulpladebil fra før 98, var vel ikke ret meget værd inden indgrebet heller  :innocent:

Jo den var guld værd, fordi prisen var lav, ligesom afgiften.
Nu er prisen endnu lavere men afgiften koster nærmest årligt ligeså meget som brugt-prisen
 :lmao:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #7 Dato: Marts 04, 2009, 02:12:53 pm »
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:

Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...

ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre????  jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...
   

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Skattereform
« Svar #8 Dato: Marts 04, 2009, 04:01:06 pm »
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig  :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige  :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader  :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter  :?:
Gul SV 650S K5

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Skattereform
« Svar #9 Dato: Marts 04, 2009, 04:09:18 pm »
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig  :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige  :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader  :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter  :?:
det skal være et stand punkt - ellers vil der være alt for mange undtagleser og ikke mindst udgifter bare ved at kontrollere dette.
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #10 Dato: Marts 04, 2009, 04:14:15 pm »
Jeg piver heller ikke over afgiften Pyro, det er jo det mindste i dette regnestykke, men værditabet på bilen.

hvorfor skulle private ikke kunne købe en bil på gule plader, (jeg har alligevel ikke brug for et bagsæde) det forstår jeg ikke????.
At du kan købe en Leon på gule plader betyder jo også at der kun kan sidde 2 personer i den , og ikke hele familien..
   

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Skattereform
« Svar #11 Dato: Marts 05, 2009, 06:49:17 am »
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:

Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...

ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre????  jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...

kan ikke forstå at det skulle være biligere at købe en gulplade bil (bortset fra de manglende sæder)
 pris og ejerafgift burde være det samme uanset antal sæder.
idag kan man bruge besparelsen på at betale misundelsesafgiften
« Senest Redigeret: Marts 05, 2009, 07:24:05 pm af Gud »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Skattereform
« Svar #12 Dato: Marts 05, 2009, 09:40:28 am »
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig  :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige  :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader  :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter  :?:

Kent : jeg syntes at det er oki at du blander dig, men så hør lige her inden at du siger at det er en god ide, det de har gang i...

men det de har gang i lige nu er at straffe folk fordi at de har en hobby der kræver feks en kasse bil, eller feks et lille enkelt mands firma, der ikke har penge til at både have en privatbil og en servicebil


folk der leger med maden ( heste ) hvordan skal de få dem rund til forskellige stævner
folk der surfer
folk der dykker
folk der køre bane
folk der har racehunde

den her liste kunne man blive ved i en evighed.

Jeg kan godt se hvad det er du mener med at hvorfor skal der være fordele.

men fordi at du har valgt at have børn og der med bliver nød til at have en alm bil til hele den bukkelryggede, det er jo dit valg, da du træffede det vidste du at der var nogle ting som du måtte give afkald på, ligesom at os der ikke har børn og hhvad der til følger har valgt at give afkald på noget...

og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.

 hvorfor må jeg ikke have noget som andre mennesker har og hvorfor skal jeg betale det samme som alle andre ??

kan squ ikke forstå at folk kan få så ondt i røven, over at der er andre der har det bedre eller har federe ting end man selv har.

har man de ting så er der nok en grund til det, de ting jeg har det er squ ting, jeg har købt for mine penge som jeg laver, på den bekostning af at jeg rejser og ikke ser venner og famillie særlig tit...

Claus
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Skattereform
« Svar #13 Dato: Marts 05, 2009, 11:06:15 am »
Det vil sige at jeg (sammen med nogle kollegaer) har betalt penge for en værdiløs varevogn :shock: :shock: :shock:
Jeg er heldigvis sk...ligeglad, for vi skal jo ha vores racere frem på en eller anden måde :lmao: :lmao: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Skattereform
« Svar #14 Dato: Marts 05, 2009, 11:37:50 am »
Det vil sige at jeg (sammen med nogle kollegaer) har betalt penge for en værdiløs varevogn :shock: :shock: :shock:
Jeg er heldigvis sk...ligeglad, for vi skal jo ha vores racere frem på en eller anden måde :lmao: :lmao: :lmao:
Lige præcis, det er fløjtende ligegylidigt hvad ting er værd, medmindre man skal handle
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....