Forfatter Emne: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)  (Læst 23464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #15 Dato: Oktober 30, 2010, 04:12:29 pm »
Jeg er endt med at købe denne her: http://www.cykelexperten.dk/bottecchia-disk-%E2%80%9Cspecial-edition%E2%80%9D-p-2614.html

Har også købt de mest nødvendige ting og beklædningsgenstande. Venter lidt med at købe sko og pedaler da jeg alligevel ikke kunne få nogen rabat på dem.

Jeg skal ud og køre i morgen kl. 10.30 i Store Dyrehave (Hillerød) hvis der er nogen af jer som vil med  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #16 Dato: Oktober 30, 2010, 07:51:40 pm »
Hvis det ikke havde været fordi det lå på djævleøen, så havde jeg deltaget :(
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #17 Dato: November 01, 2010, 10:43:29 am »
Husk at vaske, tørre, smørre, tørre kæden.
Hvis du venter med at smørre til du skal ud bliver den rusten at glo på  :|

Vedhæftet er en test af diverse smørremidler, men lad ikke fakta ødelægge religion :-D  Jeg har kørt med våd, tør og kædesavsolie. Næste gang skal jeg vist prøve voks. Det er også billigt hos Louis  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #18 Dato: November 01, 2010, 05:16:58 pm »
Jeg skal ud og køre i morgen kl. 10.30 i Store Dyrehave (Hillerød) hvis der er nogen af jer som vil med  :wink:

Sig lige til næste gang, så er jeg måske på...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #19 Dato: November 01, 2010, 05:32:19 pm »
Jeg skal ud og køre i morgen kl. 10.30 i Store Dyrehave (Hillerød) hvis der er nogen af jer som vil med  :wink:

Sig lige til næste gang, så er jeg måske på...

Altså, nu har jeg snart moslet i et år for at få folk med på Team TIS og nogle holdtrøjer og bukser. Kommer Team SVRider nu og forsøger at overhale indenom - på bavlehjul???!?  :club:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #20 Dato: November 01, 2010, 06:56:30 pm »
Nu begynder det at ligne noget... Nu er der efterhånden mange af kbh stodderne der har mtb og rent faktisk bruger dem :)

Mit dumme knæ og fod kan garanteret bedre lide mtb træning frem for andet der belaster med stød og vrid etc. Så er rationalet ikke at det er en god undskyldning for at kaste sig ud i god motion og en masse sjove timer i skoven med drengene :) :)

Jeg kigger med her og tror vidst lige jeg må lure på skurkens indkøb :) og begynde at kigge på niels links

« Senest Redigeret: November 01, 2010, 06:59:00 pm af Luske »

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #21 Dato: November 02, 2010, 12:50:41 am »
For satan da det er en jungle  :D

hvad er det dersens "det nye sort" i taler om ??   hvordan skal biken være for at være en god cykel til stierne rundt omkring i Holte og Hareskoven?

syntes den her er cool.. http://www.wiggle.co.uk/p/Bike_Sale/31/Focus_Thunder_30_2010/5360045275/    men er den for meget "klatre" cykel??? skal man have en der er mere race orienteret !!??

god dammit, det er en jungle.. der var engang jeg havde en ide om at deore XT var ganske godt.. men hvad holder i dag??


NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #22 Dato: November 02, 2010, 07:41:21 am »
For satan da det er en jungle  :D

hvad er det dersens "det nye sort" i taler om ??   hvordan skal biken være for at være en god cykel til stierne rundt omkring i Holte og Hareskoven?

syntes den her er cool.. http://www.wiggle.co.uk/p/Bike_Sale/31/Focus_Thunder_30_2010/5360045275/    men er den for meget "klatre" cykel??? skal man have en der er mere race orienteret !!??

god dammit, det er en jungle.. der var engang jeg havde en ide om at deore XT var ganske godt.. men hvad holder i dag??


WELCOME TO THE JUNGLE - GUNS N' ROSES


Deore XT er stadig the shit - kun overgået af det langt dyrere XTR i Shimano's varesortiment. Lige under ligger SLX og Deore. Hos SRAM starter vi med X5, X7, X9, X0 og XX($$)
Den Focus der ser ok ud, men All Mountain hentyder til at den også kan bruges til "lift op, downhill ned" - eller i hvert fald tæt på.  De er som regel knap så gode til at "klatre" som XC (Crosscountry) cykler, og der går lidt kræfter tabt i en bobbende bag-affjedring (//Start, religionskrig #117)  Til gengæld er komforten fantastisk henover rødder og andre små ujævnheder, så jeg vil mene at det "tabte" i pedalerne kommer igen fordi du er knap så mørbanket.
Min raket minder en del om den du kigger på der, og jeg er godt tilfreds!  8)


Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #23 Dato: November 02, 2010, 09:54:35 am »
For satan da det er en jungle  :D

hvad er det dersens "det nye sort" i taler om ??   hvordan skal biken være for at være en god cykel til stierne rundt omkring i Holte og Hareskoven?

syntes den her er cool.. http://www.wiggle.co.uk/p/Bike_Sale/31/Focus_Thunder_30_2010/5360045275/    men er den for meget "klatre" cykel??? skal man have en der er mere race orienteret !!??

god dammit, det er en jungle.. der var engang jeg havde en ide om at deore XT var ganske godt.. men hvad holder i dag??

Er det ikke mere en downhill cykel?

Downhill Mountain Biking MSC 2008
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #24 Dato: November 02, 2010, 12:16:18 pm »
Mit dumme knæ og fod kan garanteret bedre lide mtb træning frem for andet der belaster med stød og vrid etc. Så er rationalet ikke at det er en god undskyldning for at kaste sig ud i god motion og en masse sjove timer i skoven med drengene :) :)

Du kan jo tage med ud og se om det er noget inden du investerer i en ny cykel. Det grej de har derude er ganske udemærket og ruten er super :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #25 Dato: November 02, 2010, 12:19:39 pm »
Jeg må desuden lige indskyde at jeg nok kommer til at købe et nyt styr til min cykel. Det jeg har på fra fabrikken er helt fladt og jeg er meget foroverlænet. Det betyder at jeg får ondt i lænden efter 1-2 timer i skoven. Den første cykel jeg prøvede havde et styr som sad omkring 4 cm højere og det gjorde altså en forskel!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hedo

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #26 Dato: November 02, 2010, 12:41:39 pm »
Fedt der også er andre der triller i skoven herfra. :thumbsup:

Bliver der arrangeret fællestrilletur på MTB, så er jeg frisk. 8)

Heino cykler forhandler Focus cykler i DK. Der kunne du måske se/sidde på cyklen IRL, inden du beslutter dig.
De plejer at være til at handle med. Så måske det alligevel kan betale sig at købe den i DK, med service og garanti osv.. :innocent:
Det er aldrig forsent at opgi'

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #27 Dato: November 02, 2010, 02:02:46 pm »
Jeg må desuden lige indskyde at jeg nok kommer til at købe et nyt styr til min cykel. Det jeg har på fra fabrikken er helt fladt og jeg er meget foroverlænet. Det betyder at jeg får ondt i lænden efter 1-2 timer i skoven. Den første cykel jeg prøvede havde et styr som sad omkring 4 cm højere og det gjorde altså en forskel!

Det undrede mig også en del at du købte den model med styret SÅ meget lavere end sadlen.
Her er iøvrigt lidt mere interessant læsning:
http://www.sheldonbrown.com/pain.html   (klik på back)

Efter 1-2 timer vil jeg mene at det er ok at have ondt. Det fik jeg også i starten. Nu får jeg det hvis jeg okser afsted til f.eks. løb. Det skyldes at ryggen bliver træt før benene, og så svajer og bøjer bønnestagen. Kodeordet er "core træning" og noget cykelfit hvis man har $$ til det.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #28 Dato: November 02, 2010, 03:25:16 pm »
Det undrede mig også en del at du købte den model med styret SÅ meget lavere end sadlen.

Her er iøvrigt lidt mere interessant læsning:
http://www.sheldonbrown.com/pain.html   (klik på back)

Efter 1-2 timer vil jeg mene at det er ok at have ondt. Det fik jeg også i starten. Nu får jeg det hvis jeg okser afsted til f.eks. løb. Det skyldes at ryggen bliver træt før benene, og så svajer og bøjer bønnestagen. Kodeordet er "core træning" og noget cykelfit hvis man har $$ til det.

Ja, ser du - det er sådan noget man ikke tænker over når man ikke har forstand på cykler og lader sig forblænde af carbon-bling-bling...  :angel:

Jeg tror også bare at jeg skal ud igen - jeg har for faen næsten ikke kørt cykel siden jeg fik MC for 6 år siden. Så man kan ikke just sige at jeg er i særligt god form.

Bliver der arrangeret fællestrilletur på MTB, så er jeg frisk. 8)

Vi kunne jo arrangere noget ræs i Hareskoven  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #29 Dato: November 02, 2010, 03:30:13 pm »
Jeg er endt med at købe denne her: http://www.cykelexperten.dk/bottecchia-disk-%E2%80%9Cspecial-edition%E2%80%9D-p-2614.html

Hov, har lige fundet dette link. Der koster den €1277, så det ser ud til at du har gjort en rigtig god handel! Og at det rent faktisk kan lade sig gøre, som Hedo siger  :thumbsup:

Vi ses i skoven!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(