Forfatter Emne: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)  (Læst 19431 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #30 Dato: August 09, 2006, 04:49:11 pm »

Dog dækker løsningen ikke helt mit behov... Selvom den er en udemærket og kærkommen udvidelse til min oprindelige forespørgsel!

.... og hvorfor så ikke bare bruge et galleri som vi allerede har i stedet for at lave noget nyt og upraktisk?

/Jakob

Det er nemlig en allerede eksisterende funktionalitet, der derfor ikke kræver kodning eller yderligere arbejde.


Det er galleriet da også - og det kræver det da heller ikke?

http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=coppermine

Desuden ER kategorien allerede oprettet  :wink:

Den virker dog ikke helt endnu...

RETTELSE: Nu virker bruger-galleriet og kan vælges i oversigten og ved uploads!

* Så er billeder, nicknames og navne samlet ÉT sted - og ikke i flere 100 tråde
* Jeg kan sortere jyderne fra (og de kan vice versa)
* Nye brugere vil nemmere kunne spotte forum-brugere ved træf (med mindst mulig indsats)

Som Lasse fra Enghave så fint sagde det da jeg købte min hjelm - KIEF!!!! (DK: fedt)

/Jakob
« Senest Redigeret: August 09, 2006, 06:40:03 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #31 Dato: August 09, 2006, 05:00:32 pm »
Faktisk er den løsning med større Avater og personens navn i "personlig tekst", nok den bedste og nemmeste løsning (hvis du spørger mig).
 
Det er nemlig en allerede eksisterende funktionalitet, der derfor ikke kræver kodning eller yderligere arbejde.

og det er jo også i trådene man oplever folk og ikke i galleriet.  Dem der "kommer lidt ud" og omkring, er også dem som aktivt skriver. Så ideen med Større avater er fin (hvis man da gerne vil genkendes) og umiddelbart nem at implementere, uden at gøre mig klog på "Simple machins" funktionalitet. Men jeg ved at det i andre forum systemer er muligt at ændre avater størrelse, så mon ikke også dette fremragende system kan..
Du har faktisk ret, og din argumentation er egentlig rigtig god.
Eneste ulempe er, hvis nogle gerne vil have noget andet end deres ansigt som avatar. Og nogle har jo også smarte tekster stående i "personlig tekst".
Anyway, nu har jeg oprettet et forbryder-album, nogenlunde efter Jakobs anvisninger. Man kunne måske håbe på, at folk ville benytte sig af begge metoder.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #32 Dato: August 09, 2006, 05:03:49 pm »
Hvis man nu ønsker en sjov avatar samt tekst, og sig selv i forbryderalbummet, kan man evt. lægge et link til sit eget billede ind i signaturen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #33 Dato: August 09, 2006, 05:14:48 pm »
Faktisk er den løsning med større Avater og personens navn i "personlig tekst", nok den bedste og nemmeste løsning (hvis du spørger mig).
 
Det er nemlig en allerede eksisterende funktionalitet, der derfor ikke kræver kodning eller yderligere arbejde.

og det er jo også i trådene man oplever folk og ikke i galleriet.  Dem der "kommer lidt ud" og omkring, er også dem som aktivt skriver. Så ideen med Større avater er fin (hvis man da gerne vil genkendes) og umiddelbart nem at implementere, uden at gøre mig klog på "Simple machins" funktionalitet. Men jeg ved at det i andre forum systemer er muligt at ændre avater størrelse, så mon ikke også dette fremragende system kan..
Du har faktisk ret, og din argumentation er egentlig rigtig god.
Eneste ulempe er, hvis nogle gerne vil have noget andet end deres ansigt som avatar. Og nogle har jo også smarte tekster stående i "personlig tekst".
Anyway, nu har jeg oprettet et forbryder-album, nogenlunde efter Jakobs anvisninger. Man kunne måske håbe på, at folk ville benytte sig af begge metoder.

hvor finder jeg forbryderalbummet... kan ikke lige finde det :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #34 Dato: August 09, 2006, 05:17:28 pm »
hvor finder jeg forbryderalbummet... kan ikke lige finde det :wink:

Galleriet virker nu!

Til dem der har lyst (og for at hjælpe andre senile forum brugere som mig) - placer venligst et vellignende portræt i enten øst eller vest alt efter hvor i bor henne af.

Skriv fornavn og forum-alias Description-feltet ved upload af billedet.

Eks:

Navn: Jakob
Forum-alias: skurkenfradallas

Kig efter Portræt-galleri:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=coppermine


Et lille galleri med ansigtsbilleder af brugerne, samt deres alias her på sitet og deres borgerlige (for)navn.
Når du opretter dig, skal du sørge for at uploade et vellignende og "ordentligt" billede af dig selv. Anbefalede størrelser er mellem 240*360 og 600*800.

STOR TAK TIL FREDDY for at oprette galleriet - og ikke mindst de andre admins (som var stand by på support)!!!

/Jakob
« Senest Redigeret: August 09, 2006, 06:56:35 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #35 Dato: August 09, 2006, 06:46:36 pm »
Hermed uploadet....  :afro:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #36 Dato: August 09, 2006, 06:52:43 pm »
Hermed uploadet....  :afro:

Excellent!  :D

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #37 Dato: August 09, 2006, 07:37:52 pm »
Så spiller det med "forbryder-albummet". :D

Jeg har tilladt mig at lave en lille guide, som man lige kan kigge igennem, hvis man er lidt usikker på hvordan man skal bære sig ad. Guiden kan findes her. Jeg håber, den er brugbar.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Codriver

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #38 Dato: August 09, 2006, 08:23:39 pm »
Jakob - det er et ikke mindre end fremragende initiativ.  :idea:
SV 650S K2
Bundkåbe og egosæde, ellers standard.
Endnu...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #39 Dato: August 09, 2006, 10:41:02 pm »
Om end mener jeg at det er et udtryk for respekt at man kan kalde folk deres rigtige navn når man taler til dem eller møder dem på Linien.

Kan godt se hvad du mener Jakob, men for mit vedkommende, der er SVea vel nærmest bare gået hen og blevet et kælenavn. Folk herinde, mine kollegaer, min søn og min kæreste kalder mig det også... Så i min naive verden, ser jeg det bare som, at folk kalder mig det, fordi de måske kan lide mig  :oops: :oops: :oops:

Har ikke lige fået set på det forbryder album, men det glæder mig, at du endelig har kunne få folk til det... Det har ikke helt virket de gange jeg har forsøgt at råbe op om det, men så igen... jeg råber jo også så meget  :oops: :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Re: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #40 Dato: August 09, 2006, 10:54:31 pm »
Om end mener jeg at det er et udtryk for respekt at man kan kalde folk deres rigtige navn når man taler til dem eller møder dem på Linien.

Kan godt se hvad du mener Jakob, men for mit vedkommende, der er SVea vel nærmest bare gået hen og blevet et kælenavn. Folk herinde, mine kollegaer, min søn og min kæreste kalder mig det også... Så i min naive verden, ser jeg det bare som, at folk kalder mig det, fordi de måske kan lide mig  :oops: :oops: :oops:

Har ikke lige fået set på det forbryder album, men det glæder mig, at du endelig har kunne få folk til det... Det har ikke helt virket de gange jeg har forsøgt at råbe op om det, men så igen... jeg råber jo også så meget  :oops: :wink:

Ja det ved jeg  :)

Jeg troede at alle kunne lide dig - er det ikke implicit?  :angel:

Anyway - det bliver spændende at se om folk kan finde ud af at bruge det - ellers må jeg bare punke lidt for det...  :police:

God vagt!

/JR
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #41 Dato: August 09, 2006, 10:58:30 pm »
Hvor skal man egentlig ligge sit billede, hvis man er fra Fyn???  :undecided: :undecided: :undecided:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #42 Dato: August 09, 2006, 11:03:18 pm »
Hvor skal man egentlig ligge sit billede, hvis man er fra Fyn???  :undecided: :undecided: :undecided:

Bor der mennesker der  :shock:

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kashhh

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 199
Re: Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #43 Dato: August 09, 2006, 11:31:36 pm »
Jeg er en idiot til at huske folks rigtige navne. Det er pisse irriterende og pinligt når andre er begyndt at kunne huske mit.

Det kender jeg desværre alt for godt  :oops:

Så jeg tager helt sikkert dit forslag seriøst og synes det er en god ide.


ja, det så jeg godt hos Enghave MC igår, Rune!  :afro:

Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: Sv: Jeg savner portræt-fotos af brugerne + rigtige navne (face-book)
« Svar #44 Dato: August 10, 2006, 12:50:36 am »
Hvor skal man egentlig ligge sit billede, hvis man er fra Fyn???  :undecided: :undecided: :undecided:

Bor der mennesker der  :shock:

/J

HRMF!!!!!!!!  :evil: :evil:
Vi har sgu de bedste veje og kønneste piger, og så taler vi hverken Svensk eller Tysk herovre!!!
Jeg lægger det under Vest når jeg får tid, så er det samme opdeling som DBA.  :wink:
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet