min blev skadet for 68.844 kr...
Det lyder jo fuldstændig gak! Godt nok er motorcykler en nichebranche i forhold til biler, men hvornår har nogen sidst set en Corolla blive skadet for 162400,-kr?? (ca 70% af nypris: 232000 for den billigste)
Det sker ofte at reparations omkostningerne når astronomiske højder,
men Skatteministeren, har indført regler vedr. genopbygning efter
trafikskade.
Sådan hedder det altså, også selv om det kun er en lille
skade. Disse regler betyder at omkostningerne til reparationen ikke
må overstige 75% af handelsværdien og at ejer skal tilbydes erstatning
allerede ved 65% af handelsværdien.
Og der kan også være forsikrings aftale vedr. erstatning af køretøjer der
endnu ikke er fyldt 1 år og som ikke har kørt 25000km, her taler man om
nyværdierstatning og reparationsgrænsen er her 50% af nyværdien.
Håber at overstående forklaring,
kaster opklarende lys over dette emne
ellers må i bare spørge ind til dette emne for opklarende oplysninger.
Jeg er dog overrasket,
over at konstatere at Suzuki-importøren, C. Reinhardt A/S
ikke tillader salg af reservedele til værksteder der ikke er Suzukiforhandler
, som
eksempel Alex mc.
Er der nogen af jer, her i forumet, der benytter en ikke forhandler til reparation
af trafikskade Sv´er kan årsagen til den længere reparationstid,
måske ligge i at
reparatøren henter stumper hjem fra udlandet.
Blue Thunder