Forfatter Emne: Høj udstødning og bageste fodhvilere  (Læst 5709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Dato: November 19, 2004, 01:10:03 pm »
Jeg kunne jo enormt godt tænke mig at få en høj udstødning, dog ikke underseat. Jeg har lidt kig på Carboncan, ala http://www.kuhnco.com/SV650/Exhausts/Pictures/carbonCanCoHigh.bmp (man kan tilsyneladende ikke lave inline bmp-billeder, øv)

Men jeg vil også gerne beholde passagerfodhvilerne.

Jeg har derfor mailet til Carboncan og spurgt om det kan lade sig gøre (hvilket det ser ud til det kan på det billede), og har fået nogle forvirrende svar.... De siger at man selvfølgelig beholder fodhvilerne, men så undrer det mig bare at de er væk på det øverste. Så har jeg også spurgt om systemet passer på en K4 da den jo er sænket i forhold til K3 (som problemet med Runes Akrapovic). Hertil lyder svaret at den kun er sænket i affjedringen, så den passer selvfølgelig. Det er da noget sludder?!

Microns høje udstødning kan jeg ikke finde nogen steder, der skulle fodhvilerne heller ikke forsvinde. Nogen der har et link?

Ellers så overvejer jeg helt at droppe en høj udstødning, og tage en Blueflame Evo 3, for den er sgu for fed at se på... men her er folks meninger temmeligt blandede.

What to do, what to do...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #1 Dato: November 19, 2004, 01:26:25 pm »
Puha, skulle jeg lave min investering om, ville jeg HELT klart gå efter en high-mount, evt dobbelt......

Udstødninger, der er skrevet MANGE sider i forskellige forums omkring dette.

Lad mig starte med dette link
http://www.sv650.org/docs/Exhausts.zip

FEDT så er der overblik.

Jeg er kommer frem til to overvejelser, enten potte fra WOLF racing, highmount, eller RENEGADE som mange sværger til, også fordi den har den WILDESTE lyd.
Men Wolf i carbon er bestent værd at overveje, prøv lige at tjekke priserne, det er MEGET interessant....
Der er billeder alle stederne, og så vidt jeg kan se, kan man beholde fodhvilerne.

Efter meget surf, er jeg også kommet til fx konklusion :

RENEGADE, HIGH MOUNT, RACECAN, CARBON - måske !
Det eneste er den måde mellemrøret er lavet til Highmount, det er tit klonet lavet, men kig på den (kom vi frem til) R1 i mit forum, det er NEET lavet, måske kan man kopiere....
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #2 Dato: November 19, 2004, 01:29:06 pm »
Kig lige i mit album 2644 - dobbetl highmount RENEGADE - fedest....

Hvorfor kan jeg ikke klippe billeder ind ???? :oops:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #3 Dato: November 19, 2004, 01:46:03 pm »
Jeg tror at phpBB kun vil lege med billeder der ender på gif og jpg :x

Renegade dobbelt high mount er rigtig fed, men den koster også bare boksen, i hvert fald mere end jeg umiddelbart havde planlagt. I det mindste mister man ikke fodhvilerne der...

Lækkert regneark i øvrigt, jeg må gå det i gennem for at finde ud af hvor man beholder fodhvilerne ved  høj udstødning.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #4 Dato: November 19, 2004, 01:46:19 pm »
Jeg er godt nok blevet forelsket i det dobbelte GPR system, det ser især godt ud med den Duc-agtige måde rørerne går udenom svingeren.

Det kan godt være det kræver en masse tid til tilpasning, men det ser til gengæld for fedt ud.

http://www.sbfiberdesign.com/html/gpr_suzu_sv650_03-04db-us_1.html


Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #5 Dato: November 19, 2004, 03:01:44 pm »
Man skal bare finde en løsning på det mounthul til std potten der er på fodhviler armen, som så ikke bliver brugt, når der er monteret highmount.

Det ser lidt fuskeragtigt ud at det sidder tilbage, som på GPR systemet... :roll: men en vinkelsliber er nok ikke lige måden.........måske kan man købe et uden ??
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #6 Dato: November 19, 2004, 03:36:27 pm »
Hej Carsten!

Jeg har lagt nogle billeder ind på min profil http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=43 , hvor du kan se hvordan fodhvilerne er blevet flyttet ud. Afstandsstykkerne er med i sættet, samt andre beslag til at flytte de bagerste blinklys ned, hvis man vælger at bibeholde den originale bagskærm (hvilket jeg så ikke gjorde). :D  :D

Der et link her til den danske importør af Micron: http://www.holtugmc.dk/

Jeg kan kun varmt anbefale systemet, det spiller maks!! :D  Min mekaniker sagde iøvrigt at det var nemt at montere, og det bare passede perfekt! 8)
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #7 Dato: November 19, 2004, 10:30:02 pm »
og så har det den perfekte lyd til en sver.
 :D  :D  :D  :D
det er en fornøgelse at køre bagved Lars
 :wink:  :wink:  :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #8 Dato: November 21, 2004, 12:58:07 pm »
Citat fra: Lars L
Jeg har lagt nogle billeder ind på min profil http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=43 , hvor du kan se hvordan fodhvilerne er blevet flyttet ud.


Du er en stjerne, det er lige sådan noget jeg sad og savnede. Det er smart, jeg havde ikke tænkt på man bare kan flytte dem i den retning ;) Så længe dåsen er langt nok bagude, burde man kunne lave det nummer der med alle sæt.

Jeg prøver at kigge lidt mere på Micron ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #9 Dato: November 22, 2004, 02:06:14 pm »
Det er en fed løsning  :shock:  :shock: glæder mig til at ses Larses cykel IRL   :D

Men har det nogen effekt at havde to potter i stedet for en ??

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Høj udstødning og bageste fodhvilere
« Svar #10 Dato: November 22, 2004, 02:36:45 pm »
hvis det er heste du tænker på så er det et minimum, hvad man får ud af det, men man får en lyd mere alla 1000er. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave