Forfatter Emne: kodnings project: shiftligt  (Læst 2821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
kodnings project: shiftligt
« Dato: Marts 28, 2015, 09:47:48 am »
Hey,

Det er noget tid siden at jeg har været aktiv her inden, efter en sommer med en forstuvet ankel og meget arbejde, har jeg ikke brugt så meget tid på motorcyklen..

Jeg skal til at lære at kode i andet end web og har købt nogle arduino boards som jeg vil bruge til forskellige projektor.

hvorfor et shiftlight? det er et mix af interesse områder, er stadig passioneret omkring motorcykler og computerer fylder meget i mit liv pga. arbejde og eget firma.
og det er et simpelt pprojekt :) mål hz på omdrejnings tælleren omregn den til rpm tjek på 9000=< og tænd en big ass diode :)

alt bliver det her, hvis der er interesse :)

mvh Jacob 
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: kodnings project: shiftligt
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2015, 11:57:13 am »
Fedt, fedt, fedt!
Sig endelig til hvis du har brug for hjælp, og flash gerne din kode :D
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: kodnings project: shiftligt
« Svar #2 Dato: Marts 28, 2015, 12:18:13 pm »
Jeg er selv igang med en omdr tæller.
Hvor tapper du dit input signal fra?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: kodnings project: shiftligt
« Svar #3 Dato: Marts 28, 2015, 01:53:22 pm »
Jeg er selv igang med en omdr tæller.
Hvor tapper du dit input signal fra?
SV1000 har en sensor der måler direkte i motoren, mener den er dobbelt dvs. 2hz = 1 omdrejning, så skal den omregne det til rpm, efter det er lettere at arbejde med,
hvis jeg f.eks. tilføjer en justerbar modstand, så den enten kan grov justeres i rmp området, dette vil være et plus hvis jeg skifter MC eller andre vil sætte den på en anden cykel.

eller skrive direkte i koden en variabel der hedder rpm og man kan ændre det til hvad man ønsker, det er ret let at sende koden til boarded.

Speedohealer gør det let for mig, den er monteret med et molex stik, som jeg kan sætte et led i mellem så jeg kan læse på den grønne ledning.
strømmen til lampen kan jeg tage fra speedometeret, og sætte en transistor som arduino'en styre. 

til at starte med skal den bare læse, og vise at det er rpm, om jeg tilføjer e 7segments display til test, eller gætter i starten vej  jeg ikke helt endnu

det kan altid udvides til en gear indikator, dog skal jeg lave en work around på min TRE-mod efter gear sensoren er sat til 5th gear :D
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::