Forfatter Emne: Fjernelses af skærmen - K2  (Læst 9340 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Dato: Januar 02, 2005, 07:24:58 pm »
Er der ikke nogle der ligger inde med en god løsning på fjernelse af bagskærmen på en K2... evt nogle billeder ??????

- Jeg har været igennem de fleste brugere uden at finde noget  :cry:   Dog tænkt mig at lave Jannik´s nummerplade holder  :wink: Hvad gøre man ved nummerplade lyset... (sætter hvide lysdidoder på ???

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2005, 07:31:31 pm »
Citat fra: Bongers
Er der ikke nogle der ligger inde med en god løsning på fjernelse af bagskærmen på en K2... evt nogle billeder ??????

- Jeg har været igennem de fleste brugere uden at finde noget  :cry:   Dog tænkt mig at lave Jannik´s nummerplade holder  :wink: Hvad gøre man ved nummerplade lyset... (sætter hvide lysdidoder på ???

Tja det er det endt med at jeg har lavet på min, og det fungere fint med 3 dioder.
Ang bagenden så prøv at høre Martin om råd.
http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=4
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2005, 07:35:14 pm »
Tak Jannik :D  - tror jeg drejer armen om på martin... det er en god løsning han han lavet :wink:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #3 Dato: Januar 02, 2005, 08:03:53 pm »
Citat fra: Bongers
Tak Jannik :D  - tror jeg drejer armen om på martin... det er en god løsning han han lavet :wink:

Så er det også muligt at lave diodebelysningen over nummerpladen.
Jeg borede huller i nummerpladeholderen, limede en gennemsigtig plade på oversiden af hullerne, og skar rørerne fra nogle kuglepenne skrå for enden hvor de skulle limes på de gennemsigtige plader(for at dioderne var skjult og ikke lyste bagud), og på det sted hvor kuglepensrøret havde den rigtige tykkelse så  dioden passede ned i og hvilede på sin krave på overkanten af røret. Det hele limet fast med 2-komponent araldit-lim.
(Er det til at forstå sådan som jeg har skrevet det??)

Tja Tim har kaldt mig for Clevin, og jeg begynder egentligt at forstå hvorfor... :wink:  :D  :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #4 Dato: Januar 02, 2005, 09:04:09 pm »
Jeg igang med en løsning + nummerpladeholder + lys...

Det kommer til at se cool ud.
Nem løsning på det hele (og billig ??) 8)
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #5 Dato: Januar 03, 2005, 08:22:49 am »
PWEE - er du begyndt at save i den gamle plast skærm ???

Jeg har kun splittet det hele ad  :roll:  - men når jeg finder udaf hvordan nummerpladeholderen skal sider, vi jeg begynde at save  :wink:


- Lukker du hullet med en plastplade, efter du har savet eller hvad??
- overvejer at flytte nummerpladen noget tilbage - udover baghjulets vandring, skulle der så være noget i vejen for det ??
- og hvad er den sorte el kasse til som sidder oppe bag skærmen??

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #6 Dato: Januar 03, 2005, 10:06:02 am »
Den løsning jeg lavede var baseret på en skabelon fra sv650.org (så vidt jeg husker)

Jeg savede alt det "overskydende" af, og lukket hullet med en aluminiumsplade som blev skåret efter skabelonen.  Pladen fik en omgang sort maling (beregnet til brændovne eller sådan noget, for holdbarhed)

Nummerpladen er flyttet så langt tilbage og sat så skråt at den ikke kan komme i kontakt med dækket, selve holderen er en motrax holder købt på  
http:// www.kjmotorcykler.dk  

Diodener er nogle hvide lysdioder købt i den nærmeste elektronik butik.  De lyser dog reelt ikke kraftigt nok, da man faktisk kun kan se nummerpladen på 7-8 meters afstand i mørke, men hvad, så kan politiet heller ikke se den  :twisted:

Den sorte el-kasse du omtaler er sikkert den som styrer tændingen, du kan ved at  hive et par ledninger ud af den få et par heste mere ud af maskinen i de lavere omdrejninger. se evt mere på http:// http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm

Jeg kan godt grave den skabelon frem hvis du er interesseret.

ThomasDK

  • Gæst
Ændret bagskærm på K2
« Svar #7 Dato: Januar 03, 2005, 10:21:09 am »
Lavede denne bagende, i vinter sidste år, afmonterede hele bagskærmen med batteri kasse og fik lavet en helt ny med integreret batterikasse i 1,5 mm rustfri plade. Delene er laserskåret.
bagenden kan ses på min hjemmeside.

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #8 Dato: Januar 03, 2005, 10:26:32 am »
Tak Martin - forsøgte at sende dig en PM, men det lykkes vist ikke  :cry:

Men ja du må meget gerne kigge efter skabelonen  :D  og når jeg får tid vil jeg selv tage en kigger påSv650.org og se hvad jeg kan finde...

- kan godt li din løsning  :shock:

kan nesten ikke vente med at komme igang med saven  :lol:

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #9 Dato: Januar 03, 2005, 10:50:57 am »
Det var så ikke på sv650.org jeg fandt den, men her http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/rse_end.htm hvor der også er en komplet gennemgang af hvordan det er lavet.

Jeg skar ikke de punkter ud i midten af pladen, der lavet jeg min egen løsning, men selve størrelsen af pladen passer perfekt.

Jeg har en  del billeder af hvordan jeg selv lavede det. bla. indsættelse af lysdioder og ekstra plader til at holde samlet på ledninger osv.

De ligger vistnok derhjemme, men jeg kan nok grave dem frem, når jeg kommer hjem, hvis du vil se dem.

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #10 Dato: Januar 03, 2005, 11:03:51 am »
Citat fra: Bongers
PWEE - er du begyndt at save i den gamle plast skærm ???

Jeg har kun splittet det hele ad  :roll:  - men når jeg finder udaf hvordan nummerpladeholderen skal sider, vi jeg begynde at save  :wink:


- Lukker du hullet med en plastplade, efter du har savet eller hvad??
- overvejer at flytte nummerpladen noget tilbage - udover baghjulets vandring, skulle der så være noget i vejen for det ??
- og hvad er den sorte el kasse til som sidder oppe bag skærmen??


Nej jeg har købt en umalet plexiglas underkåbe på ebay for 35 Euro.
Det fede ved den er at denhar plads til blinklys på den gode måde (min egen vurdering) og så er der plads til et nummerpladslys, som jeg desværre ikke har fået endnu.

JEg flytter den ikke tilbage, er bange for at baghjulet tager pladen, når fjederen er i bund, og smadre det hele, men måske er jeg bare lidt parnoid her.
Relæ....med mindre du mener sikringsboksen  :P

Kig lige på www.ebay.co.uk - der er en org underkåbe med batterikasse - til 59 uk pund - lækker vare. ??? (søg på SV 650)
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Re: Ændret bagskærm på K2
« Svar #11 Dato: Januar 03, 2005, 11:06:22 am »
Citat fra: Thomasdk
Lavede denne bagende, i vinter sidste år, afmonterede hele bagskærmen med batteri kasse og fik lavet en helt ny med integreret batterikasse i 1,5 mm rustfri plade. Delene er laserskåret.
bagenden kan ses på min hjemmeside.


Pæn løsning, det ser godt ud, kan man få nogle billeder TÆTTERE på ??? i album ???
Hvor er nummerpladelyset ??
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #12 Dato: Januar 03, 2005, 02:00:40 pm »
Super Thomas - Tak for skabelonen, og vejledningen ( Få så lavet den HOWTO !!!! ) Thomas - passer målene på den :?  bare nogenlunde ??? (havde du nogle problemer??)

Så vil jeg tage den med ned til smeden  :D  tak for tegningen... :wink:
(PWEE skal du havde en med fra smeden ??)

Skal dog lige finde ud af hvordan blinklysene skal side - kan jo ikke sove roligt om natten efter Jannik lavet sine "konge blink".....  :twisted:

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #13 Dato: Januar 03, 2005, 02:15:22 pm »
Citat fra: Bongers
Super Thomas - Tak for skabelonen, og vejledningen ( Få så lavet den HOWTO !!!! ) Thomas - passer målene på den :?  bare nogenlunde ??? (havde du nogle problemer??)

Så vil jeg tage den med ned til smeden  :D  tak for tegningen... :wink:
(PWEE skal du havde en med fra smeden ??)

Skal dog lige finde ud af hvordan blinklysene skal side - kan jo ikke sove roligt om natten efter Jannik lavet sine "konge blink".....  :twisted:


Send mig lige en pris og tegning ??
Kig på http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=1793 imens,
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Fjernelses af skærmen - K2
« Svar #14 Dato: Januar 03, 2005, 02:30:37 pm »
Hej PWee - gamle stripper!!!

Tror kun den skla bøjes et sted - der hvor den tynde ende skal følge den resterende bagskærm !!! (se vejledningen....)

Men på dit link er der nogle fede løsninger... Den sølvgrå  :shock:  :shock:  hvor køber man sådan en undertrail???

(kan ikke smide et billed i... øv...)