Forfatter Emne: Alternativ til Power Commander  (Læst 11765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #15 Dato: September 10, 2007, 05:36:20 pm »
Apropos KN - er her nogen, som har varenummeret til en SV1000 K7  :huh:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #16 Dato: September 10, 2007, 07:42:39 pm »

Når det er landevejskørsel så kan jeg godt holde ud i hovedet, med 100% på gassen. Men skal man ned og ligge, ved f.eks motorvejskørsel. Så er ørepropper uundværlige!! Man bliver simpelthen døv ellers... (Man kan mærke det bare trykker/slår i ørerne)

Ja ok, det suser da lidt for ørerne, når man er kommet indenfor. Men det går jo væk igen :)
Det sjove er, at der er et tydeligt resonanspunkt ved ca. 6000omdr., hvor filteret virkelig larmer. Derefter bliver maskinen praktisk talt lydløs og cykler derudaf. Sååå... Men jeg er blevet fortalt, at man sagtens kan høre mig laaaangt væk. haha!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Damage

  • Gæst
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #17 Dato: September 11, 2007, 09:44:31 am »
Hvad så hvis man piller Pair systemet af?

Jeg har fået svar på dit spørgsmål fra KJ Motorcykler. Jeg har også givet KJ Motorcykler mulighed for at læse mit indlæg igennem så de kan kommentere det. Jeg har lavet en copy/paste fra min mail.

Hej Rene,
 
jeg blokerer ikke Pair systemet, da vi på værkstedet er nået til enighed om, at det er bedst sådan.
Denne konklusion er vi nået til af 2 årsager. Først og fremmest fordi vi ikke ser nogen markante ændringer med blokeringen men bestemt også fordi at alverdens webforums bekræfter dette.
 
Og tak for den fine anmeldelse, seriøst og uddybende.
 
Fortsat god sæson...
 

Med venlig hilsen
 
 
Klaus Nielsen
+4520114131
kjmotorcykler.dk
 

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #18 Dato: Oktober 05, 2007, 10:02:47 pm »
Når det er landevejskørsel så kan jeg godt holde ud i hovedet, med 100% på gassen. Men skal man ned og ligge, ved f.eks motorvejskørsel. Så er ørepropper uundværlige!! Man bliver simpelthen døv ellers... (Man kan mærke det bare trykker/slår i ørerne)

Det er ørepropper altid!  :police: Jeg kører kun uden ørepropper hvis jeg en sjælden gang imellem ikke skal uden for byskiltet.

LALALA, som Dolph ville ha sagt  :club:   Køb et par ørepropper eller tre og hellere igår end imorgen  (jeg bruger dem her)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #19 Dato: Oktober 05, 2007, 10:59:25 pm »

Når det er landevejskørsel så kan jeg godt holde ud i hovedet, med 100% på gassen. Men skal man ned og ligge, ved f.eks motorvejskørsel. Så er ørepropper uundværlige!! Man bliver simpelthen døv ellers... (Man kan mærke det bare trykker/slår i ørerne)

Ja ok, det suser da lidt for ørerne, når man er kommet indenfor. Men det går jo væk igen :)
Det sjove er, at der er et tydeligt resonanspunkt ved ca. 6000omdr., hvor filteret virkelig larmer. Derefter bliver maskinen praktisk talt lydløs og cykler derudaf. Sååå... Men jeg er blevet fortalt, at man sagtens kan høre mig laaaangt væk. haha!

 har du overvejet at den susen måske en dag IKKE går over ????

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #20 Dato: Oktober 15, 2007, 06:25:19 pm »
Hvad for en susen?... Jeg kan ikke længere høre noget  :lol:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #21 Dato: Oktober 20, 2007, 12:55:54 pm »
hej til Rene´... nu har min motorcykel jo kørt 0 km og har fået bolt on carbon devil potter på
kan jeg godt køre indtil den er kørt til og så få stillet dens ECU ? for den må jo ikke
få så mange omdrejninger fra ny ? tænker mere om benzin blandningen bliver for mager ?
eller jeg skal få forhandler til at sætte de originale potter på igen indtil cyklen er kørt til

Det er en Suzuki SV1000SK7



Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Damage

  • Gæst
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #22 Dato: Oktober 20, 2007, 01:17:19 pm »
hej til Rene´... nu har min motorcykel jo kørt 0 km og har fået bolt on carbon devil potter på
kan jeg godt køre indtil den er kørt til og så få stillet dens ECU ? for den må jo ikke
få så mange omdrejninger fra ny ? tænker mere om benzin blandningen bliver for mager ?
eller jeg skal få forhandler til at sætte de originale potter på igen indtil cyklen er kørt til

Det er en Suzuki SV1000SK7



Mvh Henrik

Der er to ting i det. For det første så kører SV´eren for magert i starten og mellem området (jeg har haft to SV1000SK6 og de kørte begge for magert der) og det er jo lige der hvor du skal køre din nye SV´er til.
For det andet, så kan det (i yderste tilfælde) give problemer med garantien. Det er sådan at når du skifter udstødning så ændre ECU´en sig og det logger den i hukommelsen. Efterfølgende kan værkstedet se de logninger når de sættet en pc på ECU´en. Hvis nu du ødelægger en ventil (det tror jeg ikke at du gør, så skal den være meget mager) så kan forhandleren sige at de ikke dækker fordi du har foretaget ændringer på motoren inden den er kørt til og kontrolleret om den køre for magert.
Hvis nu du først skifter udstødninger når den er kørt til og efterfølgene får forhandleren til at måle/justere den på en testbænk så er der ikke noget at komme efter på garantien fordi det er udført af en forhandler. Så er du på den sikre side, forstår du min pointe?  :)

De motorcykler jeg har haft er alle købt fra ny og jeg har altid overholdt tilkøringsforskrifterne fra fabrikken og efterfølgende skiftet udstødning bagefter.


Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #23 Dato: Oktober 20, 2007, 01:25:56 pm »
vil give Rene ret i det med garantien, kør med standard potterne i tilkøringsperioden, de 2-3 dage er hurtigt overstået, og så til service og skift potterne.
   

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #24 Dato: Oktober 20, 2007, 03:35:52 pm »
hej tak for svarene, det er nemlig forhandleren der
sagde jeg ikke behøvede at få motoren justeret til mine potter
det er osse ham der har sat dem på nu....

men forstår jeres point, tror jeg lader ham sætte
de originale potter før jeg henter den..
tak for svarene..

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #25 Dato: Oktober 20, 2007, 03:38:33 pm »
Hej igen .. blot en lille ting(stor måske  :) hvordan
må den kørers og skal køres til ? hvornår er motoren
kørt til før man kan sætte andre potter på
og justere ECu så den kan få noget gas ?

Tak for et godt forum

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #26 Dato: Oktober 20, 2007, 03:57:28 pm »
det står i din instruktionsbog, og ellers haaar det været oppe før, søg og du skal finde ;-)
   

Damage

  • Gæst
Re: Alternativ til Power Commander
« Svar #27 Dato: Oktober 20, 2007, 04:19:49 pm »
det står i din instruktionsbog, og ellers haaar det været oppe før, søg og du skal finde ;-)

Lige præcis, brug søge funktionen...det er faktisk et rigtigt godt forum.  :D