Forfatter Emne: Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige  (Læst 11530 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Dato: September 07, 2004, 01:07:37 pm »
Hep
Jeg og en kammerat regner med at tage et smut til Kullen i Sverige på lørdag - andre er velkommen til at køre med. Vi kører lørdag formiddag engang fra Vesterbro i Kbh og regner med at være tilbage sidst på eftermiddagen/tidlig aften - det er ikke en overdrevet lang tur (Kullen ligger nord for Helsingborg et sted). Ruten er ikke planlagt endnu så det er ikke afgjort om vi tager broen over (250 kr retur) eller sejler over fra Helsingør (190 kr retur). Turens formål er egentlig bare at få kørt lidt flere km inden vejret slår over, men vi vil selvf forsøge at finde noget bakket terræn derovre - hvis nogen har erfaringer derovre er input meget velkommen.

Thomas
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #1 Dato: September 08, 2004, 09:23:54 am »
Jeg er helt sikkert klar på en udflugt, hvis I kører nogenlunde pænt :D Men det gør I jo nok når I heller ikke kender vejene. Jeg har kun trædecyklet lidt rundt i Sverige (og været i MC-Huset i Malmö).

Har I nogle planer for indtagelse af mad, eller rute generelt endnu?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #2 Dato: September 08, 2004, 10:13:32 am »
Citat fra: surfsmurf
Jeg er helt sikkert klar på en udflugt, hvis I kører nogenlunde pænt :D Men det gør I jo nok når I heller ikke kender vejene. Jeg har kun trædecyklet lidt rundt i Sverige (og været i MC-Huset i Malmö).

Har I nogle planer for indtagelse af mad, eller rute generelt endnu?


Hehe vi kører skam pænt.. vi er begge spritnye mc'ere så ingen dødskørsel - min makker har kun haft kortet en måneds tid ;) Planen pt er at sejle over fra helsingør - dels er det dyrere at køre over broen og det er lidt hurtigere - vi vil hellere have noget tid i området derovre istedet for at køre motorvej hele tiden. Pt er planen at køre til helsingør fra kbh, sejle over, og så ellers bare nord om helsingborg til Kullen området (et naturreservat) og så ellers bare zikzakke rundt, evt køre længere op langs kysten. Mht mad så satser vi på at finde noget derovre, evt i helsingborg eller ångelholm - det er vist umiddelbart nemmest. Men hvis du har forslag skal du bare skyde løs :)

Du kan iøvrigt se mere om området her: http://www.sydsverige.dk/?pageID=285
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #3 Dato: September 08, 2004, 02:06:14 pm »
Citat fra: ThomasM
vi er begge spritnye mc'ere så ingen dødskørsel - min makker har kun haft kortet en måneds tid ;)


Lyder meget passende så :) Jeg er jo selv rookie.

Jeres plan lyder helt fin for mig. Har I set på trædecykelruterne? De er jo på normale veje og for det meste egnet til MC (mange steder er de slet ikke særligt fede at cykle på, fordi vejen er for trafikeret, i hvert fald på sydkysten). Til gengæld bliver man ledt lige forbi det der er værd at se.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Anonymous

  • Gæst
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #4 Dato: September 09, 2004, 09:33:40 am »
Citat fra: surfsmurf


Lyder meget passende så :) Jeg er jo selv rookie.

Jeres plan lyder helt fin for mig. Har I set på trædecykelruterne? De er jo på normale veje og for det meste egnet til MC (mange steder er de slet ikke særligt fede at cykle på, fordi vejen er for trafikeret, i hvert fald på sydkysten). Til gengæld bliver man ledt lige forbi det der er værd at se.


Jeg har ikke set nærmere på dem men udfra hvad jeg kan se på det kort er det nogle af de veje vi havde kig på... :) en anden ting er vejret - desværre ser det ud til der er risiko for ret kedeligt vejr lørdag. nu er man jo ikke sart når man kører mc ;) men hvis det blæser en halv pelikan og det står ned i stænger er det jo mindre fedt, så planen pt er at se vejret lidt an fredag aften/lørdag formiddag, vi mødes evt bare lørdag (ved Q8-tanken på enghavevej) og ser ad.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #5 Dato: September 09, 2004, 09:34:16 am »
jeg glemmer ret konsekvent at logge ind ;)
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #6 Dato: September 09, 2004, 12:58:18 pm »
Citat fra: ThomasM
jeg glemmer ret konsekvent at logge ind ;)


Sæt den da til at huske dig - det er jo ikke ligefrem din homebank det her :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #7 Dato: September 09, 2004, 01:21:42 pm »
Citat fra: MartinP
en anden ting er vejret - desværre ser det ud til der er risiko for ret kedeligt vejr lørdag. nu er man jo ikke sart når man kører mc ;) men hvis det blæser en halv pelikan og det står ned i stænger er det jo mindre fedt, så planen pt er at se vejret lidt an fredag aften/lørdag formiddag, vi mødes evt bare lørdag (ved Q8-tanken på enghavevej) og ser ad.


Det lyder som en god plan... trist er ikke ordet, i følge DMI er det bare regn. Jeg ved ikke hvor mange sekundmeter en halv pelikan svarer til, men vi ser :wink:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #8 Dato: September 09, 2004, 02:51:39 pm »
Citat fra: surfsmurf
Det lyder som en god plan... trist er ikke ordet, i følge DMI er det bare regn. Jeg ved ikke hvor mange sekundmeter en halv pelikan svarer til, men vi ser :wink:


Ja det ser lidt træls ud.. vi får at se. Glemte helt at sige tidspunkt.. kl 10 :)
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #9 Dato: September 11, 2004, 05:44:47 pm »
Tak for turen og initiativet, det var en rigtig vellykket tur :)

Vejret var perfekt til at køre i (ingen regn, meteorologerne tog fejl som sædvanlig, tak for det :D), og turen fra Helsingborg til Kullen var også helt i top. Rigtig god vej, flot udsigt og natur, og tættere på Kullen findes nogle sjove sving og bakker. Imponerende udsigt fra Kullen! I hvert fald en tur der kan anbefales.

Hvis nogen har lyst til at gentage succesen - vi kørte fra Q8 Enghavevej 10:15 og var tilbage 16:30. Vi kørte vel en 190 km, færgeoverfarten koster 190 retur.

Jeg håber dog alligevel der kommer flere med en anden gang, jo flere jo bedre :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Lørdag 11/9 Morgen/Eftermiddagtur til Kullen Sverige
« Svar #10 Dato: September 11, 2004, 06:35:31 pm »
Lyder sjovt. Jeg må med næste gang  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)