Forfatter Emne: Track-day SV  (Læst 7659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Track-day SV
« Svar #15 Dato: Marts 10, 2006, 02:07:23 pm »
Hullet i skærmen er for at udligne lufttrykket på hjelmen. Man oplever ikke den sædvanlige blafren. Det fungerer skide godt!
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #16 Dato: Marts 10, 2006, 02:29:27 pm »
Citat fra: Bongers
Er røret inden under også bøjeligt ?? (har ikke læst linket..) det vil være super, hvis man kan få et bøjeligt rør  :D  :D  :D


Det jeg omtaler er det varmeresistente, bånd man vikler om udstødningsrør/manifolder..  

Bongers, du er vel ude efter noget bøjeligt rør, det har jeg da set i nogle bil-reservedels butikker. til alternativ føring af ens udstødning. det var måske den vej man skulle kigge,  men mener bare ikke at det er så holdbart i længden. Måske er det ok på en motorcykel, da det ikke vil være under så ekstremme forhold mht vand, salt, grus, snavs osv.  

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Track-day SV
« Svar #17 Dato: Marts 10, 2006, 02:46:38 pm »
Citat fra: Luske

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D


Skal en MC ikke også have det korrekte modtryk i udstødningen, lige som en bil med sugemotor (uden tryk..)

Eller kan man blot lave en udstødning med fuld udblæsning og derved øge effekten på motoren?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #18 Dato: Marts 10, 2006, 03:08:46 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske

Men så igen, hvis jeres V2'ere er kendte for at sprænge kevlar potter af ringe kvalitet, så kan det jo også være at de bøjelige rør er for skrøbelige!?!? undersøg det, det kan jo være en spændende vej, for fremtidige hjemmegjorte udstødningssystemer til alle cykler  :D


Skal en MC ikke også have det korrekte modtryk i udstødningen, lige som en bil med sugemotor (uden tryk..)

Eller kan man blot lave en udstødning med fuld udblæsning og derved øge effekten på motoren?

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Track-day SV
« Svar #19 Dato: Marts 10, 2006, 03:14:14 pm »
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #20 Dato: Marts 10, 2006, 03:17:41 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?


det er løgn ik ???  :shock:

dig der taler så meget om alle mulige biler og turboer osv...!?!?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Track-day SV
« Svar #21 Dato: Marts 10, 2006, 03:23:10 pm »
Citat fra: Luske
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


Og her kommer min sparsomme viden så ind  :oops:  er min en 2 eller 4 takter?  :oops:  :oops:   :?


det er løgn ik ???  :shock:

dig der taler så meget om alle mulige biler og turboer osv...!?!?


Hehe, var et kort sekund i tvivl, men det er en 4 takter..

Men er du sikker på at en 4 takter skal have så lidt modstand som muligt?
Min bil går markant bedre med standard udstødning end 2" håndlavet rustfri-tingest uden potter på..?

Har tit hørt at biler uden tryk skal have det rette modtryk i udstødningen..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #22 Dato: Marts 10, 2006, 03:30:11 pm »
Citat fra: Jesper Jensen

Hehe, var et kort sekund i tvivl, men det er en 4 takter..

Men er du sikker på at en 4 takter skal have så lidt modstand som muligt?
Min bil går markant bedre med standard udstødning end 2" håndlavet rustfri-tingest uden potter på..?

Har tit hørt at biler uden tryk skal have det rette modtryk i udstødningen..?


Nu er din bil vel heller ikke justeret ind efter du havde sat nyt udstødningssystem på vel? for hvis motoren har været vant til, og bygget til at der skal være modstand og det pludselig ik er der, ja så vil den jo opføre sig anderledes..  Du har sikkert mistet noget moment og sejtræk ved skiftet.

I princippet bør der ikke være modstand på en 4takts motor.. ("i princippet" - hermed tager jeg mine forbehold  :D )

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Track-day SV
« Svar #23 Dato: Marts 10, 2006, 03:37:50 pm »
Citat fra: Luske
Nu er din bil vel heller ikke justeret ind efter du havde sat nyt udstødningssystem på vel? for hvis motoren har været vant til, og bygget til at der skal være modstand og det pludselig ik er der, ja så vil den jo opføre sig anderledes..  Du har sikkert mistet noget moment og sejtræk ved skiftet.

I princippet bør der ikke være modstand på en 4takts motor.. ("i princippet" - hermed tager jeg mine forbehold  :D )


Så vidt jeg husker så tilpasser ECU'en sig selv efter forholdene - dog inden for nogle foruddefinerede margins..?

Men nok om det - der er vel i princippet ikke det store modtryk i min udstødning på SV'eren (til forskel for min bil for der er 2 katalysatorere + 2 potter.. :( )
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Track-day SV
« Svar #24 Dato: Marts 21, 2006, 08:34:06 am »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Luske
Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bal


Pluder pluder


Tøse finder

Bla Bal mere Bla Bla Bla Bla Bal



Men hvor får jeg mine bøjelige rør  ??

(jeg skuer store projekter  :D  :D )
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Track-day SV
« Svar #25 Dato: Marts 21, 2006, 08:59:03 am »
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


He, he det bliver Yamaha nok kede af at høre når nu de, atter en gang, har sat en exup ventil i udstødningen på den nye R1  :wink:  :wink:

"• Titanium underseat exhaust system (with stainless steel midpipe and catalyst) contains a titanium EXUP valve for a broad, seamless powerband."

Mvh
Jeppe.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #26 Dato: Marts 21, 2006, 09:04:28 am »
Citat fra: Canidae
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)


He, he det bliver Yamaha nok kede af at høre når nu de, atter en gang, har sat en exup ventil i udstødningen på den nye R1  :wink:  :wink:

"• Titanium underseat exhaust system (with stainless steel midpipe and catalyst) contains a titanium EXUP valve for a broad, seamless powerband."

Mvh
Jeppe.

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Track-day SV
« Svar #27 Dato: Marts 21, 2006, 03:14:25 pm »
Citat fra: Luske

Det er kun 2 taktere der skal have modtryk.. en 4 takter skal i princippet ha så lidt modstand som muligt.   (se bare dragracing, formel 1, MotoGP osv.. fri udblæsning)



Øøøøh, godt argument  at skrive med stort :wink:  :wink:

men i den virkelige verden kan der være fordel ved modstand i udstødningen, især i mellemområdet. Ellers ville de jo heller ikke bruge den exup ventil, vel?

Mvh
Jeppe.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Track-day SV
« Svar #28 Dato: Marts 21, 2006, 03:48:20 pm »
Citat fra: Canidae

men i den virkelige verden kan der være fordel ved modstand i udstødningen, især i mellemområdet. Ellers ville de jo heller ikke bruge den exup ventil, vel?

Mvh
Jeppe.


Rigtigt ventilen, er den gyldne middelvej der kompenserer, og gør at man får lidt mere ud af mellemområdet..  

Men har man ikke Exup ventil i sit setup, vil jeg stadig mene at man er bedre tjent med ingen modstand, hvis man vil have mere effekt, hvis man så kan leve med at man mister lidt i mellemområdet.
(det er jo normalt at man mister i mellemområdet, når vi sætter Fuldt system på vores cykler, men vi får mere effekt i toppen af effektkurven)