Forfatter Emne: Hvilken læderdragt?  (Læst 16960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Hvilken læderdragt?
« Dato: Juli 08, 2008, 11:05:03 am »
Jeg går og spekulerer på at investere i en læderdragt, da jeg synes at min Rukka med Goretex er AAALT for varm. Men hvad skal man vælge? Jeg har kigget på Alpinestars, Arlen Ness, Spyke og Dainese. Har også set, at Lindstrands har en dragt som har vundet en test i Bike. Samun hed den. Dragten skal helst være 2-delt og godt ventileret. Hvad synes I?

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2008, 11:22:13 am »
Jeg kører med en Berik som jeg er meget glad for.  :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #2 Dato: Juli 08, 2008, 11:57:02 am »
Jeg kører med en Berik som jeg er meget glad for.  :)

Den hopper jeg lige med på..!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2008, 12:26:07 pm »
Skræddersyet PSI (købt gennem Alex-MC), kan også fås med perforering.
Ikke meget dyrere end et af de nævnte mærker.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #4 Dato: Juli 08, 2008, 12:43:05 pm »
Hmmm ja. Jeg kan se at det er en ren jungle at vælge det rigtige. På FC-moto.de kører de udsalg på en del Alpinestars, Arlen Ness og Berik. Er der nogen af jeg som kender de dragter de har på udsalg?

Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #5 Dato: Juli 08, 2008, 02:14:09 pm »
Du bør også stille dig selv spørgsmålet om, hvor vidt den skal være perforeret eller ej.
En perforeret læderdragt giver dejlig meget luft, men kan også blive for kold på de koldere sommeraftener.

Jeg har en Berik 2-delt dragt som er perforeret på fronten.
Og så har jeg Dainese Laguna Seca (2008 modellen) som er en heldragt.
Heldragten er KLART mest komfortabel at køre i... Der er ikke alle mulige samlinger der generer på midten.
Seca'en findes både med perforeringer og uden. Jeg valgte uden, fordi det ser fedest ud og fordi jeg jo har berik'en som er perforeret.
Den kan godt blive lidt varm at køre i når man kører by-kørsel, men det er virkelig blevet min favorit når der bare er en minimal chance for at komme udenfor by-skiltet.

Var i aagesen i går... De har en sort Laguna Seca heldragt i str. 52 hængende (som den eneste... sørgeligt).
Tag evt. ud og prøv den. Det er en vanvittig fed dragt.

... og husk... En heldragt SKAL være svær at komme i de første gange. Ellers kommer den til at ligne en sæk kartofler...
« Senest Redigeret: Juli 08, 2008, 02:16:00 pm af Bolvig »

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #6 Dato: Juli 08, 2008, 03:23:22 pm »
Du bør også stille dig selv spørgsmålet om, hvor vidt den skal være perforeret eller ej.
En perforeret læderdragt giver dejlig meget luft, men kan også blive for kold på de koldere sommeraftener.

Jeg har en Berik 2-delt dragt som er perforeret på fronten.
Og så har jeg Dainese Laguna Seca (2008 modellen) som er en heldragt.
Heldragten er KLART mest komfortabel at køre i... Der er ikke alle mulige samlinger der generer på midten.
Seca'en findes både med perforeringer og uden. Jeg valgte uden, fordi det ser fedest ud og fordi jeg jo har berik'en som er perforeret.
Den kan godt blive lidt varm at køre i når man kører by-kørsel, men det er virkelig blevet min favorit når der bare er en minimal chance for at komme udenfor by-skiltet.

Var i aagesen i går... De har en sort Laguna Seca heldragt i str. 52 hængende (som den eneste... sørgeligt).
Tag evt. ud og prøv den. Det er en vanvittig fed dragt.

... og husk... En heldragt SKAL være svær at komme i de første gange. Ellers kommer den til at ligne en sæk kartofler...

Dainese-dragten tror jeg at jeg går uden om, for den scorede absolut bundkarakter i Bike´s test af læderdragter. Men jeg hælder lidt mod en Berik eller en Lindstands...men flot er den Dainese-dragten.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2008, 04:18:01 pm »
Jeg kører med en Berik som jeg er meget glad for.  :)

Den hopper jeg lige med på..!
Samme her. Berik 2-delt dragt
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #8 Dato: Juli 08, 2008, 06:11:16 pm »
Har lige været ude hos Mp Motorcykler og prøve en M Tech S.Fire dragt. Den sad pissegodt, men jeg ved intet om det mærke. Den kostede 6700, men jeg turde ikke slå til før jeg havde konsulteret internettet. Men jeg kan intet finde andet end producentens hjemmeside. Kender I det mærke?

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #9 Dato: Juli 08, 2008, 07:57:03 pm »
Dainese-dragten tror jeg at jeg går uden om, for den scorede absolut bundkarakter i Bike´s test af læderdragter. Men jeg hælder lidt mod en Berik eller en Lindstands...men flot er den Dainese-dragten.

Har et scan af den artikel fra Bike?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #10 Dato: Juli 08, 2008, 08:41:45 pm »
Bedre, jeg har et Link
« Senest Redigeret: Juli 08, 2008, 10:37:55 pm af B2 »


nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #12 Dato: Juli 09, 2008, 10:18:13 am »
Bedre, jeg har et Link
OK, snydebillige Held er på andenpladsen?! Udemærket dér!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #13 Dato: Juli 09, 2008, 10:40:44 am »
Jep, men jeg har ladet mig fortælle, at testen er ret ufyldestgørede, da de har taget alle indlæggene UD af dragterne for så derefter at teste deres brudstyrke/slidevne i maskine. Det siger selvfølgelig noget om indlæggene, men ikke ret meget om, hvordan de fungerer kombineret med tøjet. Har stadig lidt svært ved at tro, at en dragt til 10.000 er mange gange dårligere end en til 5.000. Det kan godt være at jeg er naiv. Man er nok nødt til at gå ind og nærlæse pointdelingen, og finde ud af hvad man går efter hvis man skal have en ny dragt. Fik at vide i går, at flere af de omtalte mærker i testen har lagt sag an mod Bike :club:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvilken læderdragt?
« Svar #14 Dato: Juli 09, 2008, 11:35:47 am »
Jep, men jeg har ladet mig fortælle, at testen er ret ufyldestgørede, da de har taget alle indlæggene UD af dragterne for så derefter at teste deres brudstyrke/slidevne i maskine. Det siger selvfølgelig noget om indlæggene, men ikke ret meget om, hvordan de fungerer kombineret med tøjet. Har stadig lidt svært ved at tro, at en dragt til 10.000 er mange gange dårligere end en til 5.000. Det kan godt være at jeg er naiv. Man er nok nødt til at gå ind og nærlæse pointdelingen, og finde ud af hvad man går efter hvis man skal have en ny dragt. Fik at vide i går, at flere af de omtalte mærker i testen har lagt sag an mod Bike :club:

Uden at have læst teksten, så vil jeg mene, at det at man tager indlæggene ud er den korrekte måde at udføre den test på.

Så vidt jeg har kunnet forstå på en test af rygbeskyttere, som jeg tidligere har postet herinde, er måden en test af beskyttelse skal udføres på direktivbeskrevet.

Og hvis min hukommelse ikke svigter mig, blev beskyttelsen målt på deres evne til at fordele trykket fra en bestemt trykpåvirkning.

Ligeledes mener jeg at have læst en test af tekstildragter, hvor man også testede de tre ting (beskyttelsesindlæg, syninger og selve materialet) i nogle maskiner beregnet til netop dette formål.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson