Forfatter Emne: Hjelm med mindst støj?  (Læst 21284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Hjelm med mindst støj?
« Dato: Marts 25, 2009, 10:53:52 pm »
Havde en Shoei-hjelm sidste gang. Problemet med den var at jeg syntes der var meget vindstøj. Det var ikke en billig model, mener den kostede 3000.-

Kan man virkelig ikke få en hjelm, hvor der ikke høres så meget vindstøj inden i hjelmen? Det skal også siges, at den var ikke for stor.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #1 Dato: Marts 25, 2009, 11:11:01 pm »
Nu har jeg ikke prøvet alverdens hjelme, men valgte selv at investere i en Schubert S1 Pro fra start. Valget faldt på baggrund af anbefalinger og specs. En dyr investering (synes jeg), 4.500kr i vejledende udsalg, men jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt - jeg savner nærmere at få den på, specielt i denne lange ventetid :D
Jeg har afdækningen i bunden (under hagen) monteret, og med en klud i halsen bliver lydisoleringen vidst ikke meget bedre. Indbygget solbrille, Pin-lock visir og DD lås er bare krymmel på toppen :D

En kammerat der har kørt mc i en del flere år en mig og prøvet langt flere hjelme investerede også i Pro'en sidste år - han har heller ikke prøvet bedre.

Opsummering: Varm anbefaling af Schubert S1 Pro

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #2 Dato: Marts 25, 2009, 11:38:23 pm »
få dig et par formstøbte ørepropper, de penge de koster er givet godt ud, og propperne holder længere end dine hjelme
   

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #3 Dato: Marts 25, 2009, 11:46:38 pm »
Nu har jeg ikke prøvet alverdens hjelme, men valgte selv at investere i en Schubert S1 Pro fra start. Valget faldt på baggrund af anbefalinger og specs. En dyr investering (synes jeg), 4.500kr i vejledende udsalg, men jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt - jeg savner nærmere at få den på, specielt i denne lange ventetid :D
Jeg har afdækningen i bunden (under hagen) monteret, og med en klud i halsen bliver lydisoleringen vidst ikke meget bedre. Indbygget solbrille, Pin-lock visir og DD lås er bare krymmel på toppen :D

En kammerat der har kørt mc i en del flere år en mig og prøvet langt flere hjelme investerede også i Pro'en sidste år - han har heller ikke prøvet bedre.

Opsummering: Varm anbefaling af Schubert S1 Pro
Og der er endnu mindre støj i en S1  :wink:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #4 Dato: Marts 26, 2009, 09:19:00 am »
Nu har jeg ikke prøvet alverdens hjelme, men valgte selv at investere i en Schubert S1 Pro fra start. Valget faldt på baggrund af anbefalinger og specs. En dyr investering (synes jeg), 4.500kr i vejledende udsalg, men jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt - jeg savner nærmere at få den på, specielt i denne lange ventetid :D
Jeg har afdækningen i bunden (under hagen) monteret, og med en klud i halsen bliver lydisoleringen vidst ikke meget bedre. Indbygget solbrille, Pin-lock visir og DD lås er bare krymmel på toppen :D

En kammerat der har kørt mc i en del flere år en mig og prøvet langt flere hjelme investerede også i Pro'en sidste år - han har heller ikke prøvet bedre.

Opsummering: Varm anbefaling af Schubert S1 Pro
Og der er endnu mindre støj i en S1  :wink:

Det bliver også min næste hjelm... Har netop en top fed Shoei til 3500,- som ikke er helt støjsvag :(

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #5 Dato: Marts 26, 2009, 09:56:46 am »
Kør nu med de ørepropper inden i ødelægger jeres hørrelse!!!!  :club: :club: :club:

Der findes ikke en motorcykelhjelm der er lydsvag nok til at ikke ødelægger jeres hørelse, så i med propperne, og så er det sgu underordnet hvor meget jeres hjelm støjer.  :thumbsup:

Kører altid med mine formstøbte propper og de er ALLE pengene værd!!!! (Specielt fordi mine er sponceret.  :innocent: )
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #6 Dato: Marts 26, 2009, 10:18:21 am »
Ang. de formstøbte ørepropper, hvor får i fat i dem, og hvad koster de?

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #7 Dato: Marts 26, 2009, 10:51:16 am »
Kør nu med de ørepropper inden i ødelægger jeres hørrelse!!!!  :club: :club: :club:

Der findes ikke en motorcykelhjelm der er lydsvag nok til at ikke ødelægger jeres hørelse, så i med propperne, og så er det sgu underordnet hvor meget jeres hjelm støjer.  :thumbsup:

Kører altid med mine formstøbte propper og de er ALLE pengene værd!!!! (Specielt fordi mine er sponceret.  :innocent: )

enig brug dem nu, og det her ikke indflydelse på om man kan høre / mærke cyklen, faktisk syntes jeg at man bedre, kan høre cyklen da det meste andet støj bliver filteret fra. Men formstøbte er nu ikke nødvendige. de der gule cylinder formet nogen, de har faktisk vundet i en test over de formstøbte, men det er smag og behag
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #8 Dato: Marts 26, 2009, 12:45:56 pm »
ja jeg bruger sku også ørepropper når jeg kører sammen med claus, det fjerner det værste støj  :lmao: :lmao:
nu med gixxer 1000k8:o)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #9 Dato: Marts 26, 2009, 02:00:11 pm »
Det bliver også min næste hjelm...

Er dit hoved ikke stort nok i forvejen?  :mrgreen:


Hvis den støjsvage hjelm ikke sidder godt, er det jo lige fedt om den er støjsvag eller ej. Brug propper! Enten formstøbte til omkring 1000 slag eller nogle brug-og-smid-væk. Jeg plejede at købe Multi-Max af Kenn herinde fra, men han sælger ikke mere. De må være til at skaffe andetsteds. 50kr for 18 par holder fint en sæson med køreture og koncert  8)

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #10 Dato: Marts 26, 2009, 02:16:28 pm »
ja jeg bruger sku også ørepropper når jeg kører sammen med claus, det fjerner det værste støj  :lmao: :lmao:

FUCK OFF  :whatever:
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #11 Dato: Marts 26, 2009, 02:45:15 pm »
ja jeg bruger sku også ørepropper når jeg kører sammen med claus, det fjerner det værste støj  :lmao: :lmao:

Ku være man skulle overveje det næste gang man tager telefonen og man kan se opkaldet er fra Claus  :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
   

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #13 Dato: Marts 26, 2009, 04:54:37 pm »
ja jeg bruger sku også ørepropper når jeg kører sammen med claus, det fjerner det værste støj  :lmao: :lmao:

Ku være man skulle overveje det næste gang man tager telefonen og man kan se opkaldet er fra Claus  :D

så er det sådan en dag igen kan jeg se på det hele you fucking :whatever:
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #14 Dato: Marts 26, 2009, 09:50:31 pm »
Forhandleren rådede mig til at undgå flip-up hjelme, indbygget solvisir og andet gøjl, da alle ujævnheder på ydersiden af hatten giver turbulens og dermed støj. Så jeg endte med en x-lite 801RR. Ikke desto mindre bliver min næste hjelm helt sikkert med solvisir. Hvad nytter en støjsvag hjelm, hvis man ikke kan køre på grund af en lav for- eller efterårssol.
Jeg har lagt smøgerne på hylden, så jeg får ikke brug for en flip-up hjelm  :)