Forfatter Emne: Hjelm med mindst støj?  (Læst 21280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #15 Dato: April 14, 2009, 04:26:36 pm »
En lille update.
Jeg har været ude og investere i en Caberg V2R Hjelm http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=4639 til godt 1500 bobs. Glimrende hjelm til prisen. Man kan godt mærke, at der er kælet lidt mere for detaljerne og materialerne på min X-Lite hjelm (som også koster 3000 mere), men ikke desto mindre er der betydeligt mindre støj i den nye Caberg. Derudover scorer den også 5/5 stjerner i hjelmtests http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=99.
Nu har jeg kun prøvet de 2 hjelme, men hvis jeg skulle vælge 1, ville det bliver Caberg V2R.  :thumbsup:

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #16 Dato: April 14, 2009, 05:07:44 pm »
Har en Shoei XR1000 som ikke er helt støysvak men et Whisperkit til et par hundrelapper gjorde saken betraktelig stillere...



Å ja, husk å dytte inn "pinnene" på visiret som fester pin-lock... 
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #17 Dato: April 15, 2009, 04:07:18 pm »
Forhandleren rådede mig til at undgå flip-up hjelme, indbygget solvisir og andet gøjl, da alle ujævnheder på ydersiden af hatten giver turbulens og dermed støj.
Jeg kører også med en Schuberth S1 Pro (efter at have måtte kassere min gamle S1 efter en tur i asfalten). Den er stor, men støjsvag og har anti-dug med pin-lock visir og solvisir på indersiden så der ikke er noget turbulens udvendigt. Klart anbefalelsesværdig.

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #18 Dato: April 15, 2009, 08:46:18 pm »
Jeg ved ikke, hvor meget man kan regne med den hjelmtest, men S1 har underligt nok kun scoret 2/5 stjerner http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=36

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #19 Dato: April 16, 2009, 07:27:43 pm »
Shubert C2  :thumbsup:

Blue Thunder
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

LasseN

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #20 Dato: April 16, 2009, 07:45:52 pm »
Jeg kan også kun anbefale formstøbte ørepropper, købte mine på mc messen her i vinters!! Prøvede for lidt tid siden at tage dem ud og køre uden OG FOR FANDEN HVOR DET LARMER!!  :dead:

Det er virkelig vildt, kan godt forstå folk får høreskader i længden!! :undecided:

Så køb en lidt billigere hjelm og brug de sidste penge på at købe høreværn istedet. Når man køber dem hos Phonak får man også "skabelonerne" med, så kan man til hver en tid bestille nogle nye og så koster det kun 300 i forhold til 1000...
Er man er skarn, hvis man er stolt af at være et gammelt svin!...
Eller i hvert fald eje et?!...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23619

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #21 Dato: April 29, 2009, 11:45:22 am »
Schubert S1 Pro er en rigtig fed hjelm, meget lydsvag og med indbygget solvisir!

Har tidligere haft en Baehr Sonix Silencer hjelm, som var endnu mere lydsvag og har indbygget microfon/højtaler til tilslutning af mobil, radio og lign. Det er også en ret god hjelm.

Valgte dog S1 Pro, da jeg ikke fik brugt mik/højt.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #22 Dato: Maj 01, 2009, 08:46:51 am »
Jeg har prøvet flere a Shoei hjelmene og synes ikke der er den helt store forskel på støj. Det larmer stadig for meget til at køre uden ørepropper :)

Ville også anbefale at købe nogle formstøbte ørepropper og så være ligeglad med om en hjelm larmer 1 dB mere end en anden. Så kan du vælge den hjelm der sidder bedst på netop dit hoved istedet .. det synes jeg har mindst lige så meget betydning som larmen (hvis man ellers har taget ørepropper i)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Hjelm med mest støj
« Svar #23 Dato: Maj 01, 2009, 01:58:54 pm »
Hjelm med mest støj:
Bandit XXR

Til gengæld ser den fed ud!
- husk ørepropper.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #24 Dato: Maj 01, 2009, 07:43:11 pm »
Har kørt med Schuberth S1 i 2 år og lige skiftet til Caberg V2R. Grunden til skiftet er at S1´eren er for stor. Carbergen er købt efter hovedmål og den sidder fantastisk ikke mindst aerodynamisk ved hoveddrej hvor den sidder som den skal. Dog er den absolut IKKE støjsvag målt mod S1.
En anden ting er at den har en mislyd ved 120-140Km/t. Hvad det er ved jeg endnu ikke men det lyder som noget plast der vibrerer. Forhandleren er sat på at undersøge ved importøren hvad næste skridt er.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #25 Dato: Maj 05, 2009, 01:41:31 pm »


Sådan en toiletsædevarmer har jeg også på min potte! Det er super nice med den lille stof-hylde-afdækning til pjorten foran hvis man bare skal lave nr. 2 og har fået chiligryde!  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: High-tech siger jeg bare  :lol: :wink:

Spøg til side: Schuberth S1 Pro bliver også min næste hjelm.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #26 Dato: Maj 05, 2009, 09:13:03 pm »


Sådan en toiletsædevarmer har jeg også på min potte! Det er super nice med den lille stof-hylde-afdækning til pjorten foran hvis man bare skal lave nr. 2 og har fået chiligryde!  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: High-tech siger jeg bare  :lol: :wink:

Spøg til side: Schuberth S1 Pro bliver også min næste hjelm.

Hehe. Den blir noe "trang" ja..
Det blir nok kjøpt formstøpte ørepropper til neste Europatur...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #27 Dato: Maj 08, 2009, 11:49:51 pm »
Jeg har lige fået mig en Shubert C3, den helt nye flipup hjelm fra Shubert, som er deres mest lydløse af ALLE deres hjelme. Den er satme lydløs, og så virker ventilationen overraskende godt, hvilket den bestemt ikke gjorde på min gamle Caberg hjelm.
Prisen er 3.700,- men jeg fik "lov" til at betale med kontanter og slap med 3.000,- lige ud :-)
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjelm med mindst støj?
« Svar #28 Dato: Maj 09, 2009, 04:17:32 pm »
Jeg har lige fået mig en Shubert C3, den helt nye flipup hjelm fra Shubert, som er deres mest lydløse af ALLE deres hjelme. Den er satme lydløs, og så virker ventilationen overraskende godt, hvilket den bestemt ikke gjorde på min gamle Caberg hjelm.
Prisen er 3.700,- men jeg fik "lov" til at betale med kontanter og slap med 3.000,- lige ud :-)

Lyder godt! Hvor har du købt den henne?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4