Forfatter Emne: Mængde og hyppighed af læderfedt??  (Læst 22321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #15 Dato: Oktober 04, 2006, 12:26:34 pm »
Jeg bruger Gold Quality naturligt læderfedt og læderolie fra Enghave Motor (har kostet ca. 100 tilsammen).

Læderfedt en gang hver 1-2 månede afhængigt af om jeg ved et uheld har kørt med læderdragten i regn.

Hvis jeg har været ude i en rigtig skylle eller læderet virker tørt og "rugt" bruger jeg læderolie som trænger nemmere ind end fedtet og har en mere umiddelbar effekt.

Jeg føler dog at fedtet virker i længere tid - hvorfor jeg bruger dette hyppigst.

Til støvlerne bruger jeg også fedt - men det er vist kunstlæder... Så det er mere for bling bling!

/Jakob

Bruger desuden et frotte-håndklæde med massere af små... øhhhmmm... til at fordele fedtet med. Det skal i hvert fald ikke være helt glat lige som et viskestykke... Så kommer man ikke ind i alle de små folder!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #16 Dato: Oktober 04, 2006, 01:21:11 pm »
Da jeg købte min nye jakke hos Allans mc...fik jeg at vide at jeg bare kunne gi den nivea.... det var lige så godt som alt andet!?
muligvis, men det er da ikke billigere end læderfedt....?!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #17 Dato: Oktober 05, 2006, 08:02:21 am »
Da jeg købte min nye jakke hos Allans mc...fik jeg at vide at jeg bare kunne gi den nivea.... det var lige så godt som alt andet!?
muligvis, men det er da ikke billigere end læderfedt....?!

Kan jeg så med fordel spare penge og bruge læderfedt til kroppen  :undecided: :undecided:

Har helt glemt at jakke og støvler og består af læder... Var ude i en grim byge i tirsdags, så måske skulle jeg tage mig sammen og fedte mit udstyr ind  :mrgreen: Skal helt klart have det der honninghalløj Niller bruger  :respekt:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #18 Dato: Oktober 05, 2006, 08:57:53 am »
Kan jeg så med fordel spare penge og bruge læderfedt til kroppen  :undecided: :undecided:
Ja ja, du begynder bare at fedte.... :lmao:
Anders
Suzuki GS500E 96

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #19 Dato: Oktober 05, 2006, 09:00:16 am »
Hvilket giver ordet "fedtsugning" en helt ny betydning! :loser:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #20 Dato: Oktober 05, 2006, 08:29:56 pm »
Husk at jeres goretex støvler ikke må få alm. læderfedt ... I lukker porrerne i læderet og så forbliver de ikke vandtætte i ret lang tid... Der kan købes en special læderfedt som er MEGET fed som ikke ryger ned i porrerne... Det er Daytonas læderfedt som er lavet til goretex... 99 kr.

hygge


SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #21 Dato: Oktober 06, 2006, 07:41:07 am »
Husk at jeres goretex støvler ikke må få alm. læderfedt ... I lukker porrerne i læderet og så forbliver de ikke vandtætte i ret lang tid... Der kan købes en special læderfedt som er MEGET fed som ikke ryger ned i porrerne... Det er Daytonas læderfedt som er lavet til goretex... 99 kr.

Hvor kan man så købe det henne?? Øv, troede lige, at mit Kiwi var et universalmiddel  :( :(
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #22 Dato: Oktober 06, 2006, 10:01:07 am »
Husk at jeres goretex støvler ikke må få alm. læderfedt ... I lukker porrerne i læderet og så forbliver de ikke vandtætte i ret lang tid... Der kan købes en special læderfedt som er MEGET fed som ikke ryger ned i porrerne... Det er Daytonas læderfedt som er lavet til goretex... 99 kr.

Hvor kan man så købe det henne?? Øv, troede lige, at mit Kiwi var et universalmiddel  :( :(
Er dine støvler sorte SVea? Så kan jeg måske hjælpe med en lille bøtte Gore-tex egnet sværte.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #23 Dato: Oktober 07, 2006, 08:42:41 am »
Husk at jeres goretex støvler ikke må få alm. læderfedt ... I lukker porrerne i læderet og så forbliver de ikke vandtætte i ret lang tid... Der kan købes en special læderfedt som er MEGET fed som ikke ryger ned i porrerne... Det er Daytonas læderfedt som er lavet til goretex... 99 kr.

Hvor kan man så købe det henne?? Øv, troede lige, at mit Kiwi var et universalmiddel  :( :(
Er dine støvler sorte SVea? Så kan jeg måske hjælpe med en lille bøtte Gore-tex egnet sværte.

De er nemlig sorte ja  :wink: :wink: Det ville sørme være service nyg, eller om ikke andet kunne du måske fortælle mærke og indkøbssted  :wink: :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #24 Dato: Oktober 08, 2006, 07:59:55 pm »
Det er noget han har hugget fra ham den lille sorte dreng der sidder og pudser sko på Kbh.H.  :D :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #25 Dato: Oktober 09, 2006, 10:01:14 pm »
Svea hvis du kender nogen i det danske forsvar, så få dem til at give dig nget af det nye støvlesværte  (det der er beregnet til goretex, ikke detn gamle type, hvor der er terpentin i), så undgår du det majse skriver om. Men det gør ikke støvlerne vandtætte, det farver og plejer kun læderet (derfor er der vel goretex i støvlen)

Mht til påsmøring af læderfedt (bruger det samme fra Harald Skrald som Freddy), få fat i en rund pensel, og brug den til at smøre/male fedtet på med. Så kommer man ind i de ujævnheder der er i læderet. Metoden kan også snildt bruges bruges til støvler (men husk lige at bytte pensel hvis du bruger to forskellige slags)
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #26 Dato: Oktober 09, 2006, 11:23:51 pm »
Hvad sker der egentlig, hvis man aldrig giver sit tøj fedt??? Krakelerer det så eller hvad sker der (ikke at jeg har tænkt mig at prøve)

Og for lige at springe lidt fra læder og over til tekstil, hvorfor er det så, at man ikke må give det tøj skyllemiddel?? Er det fordi det så ikke er vandtæt mere... For det er det jo som regel ikke særlig meget i forvejen. Når jeg giver mine håndklæder og viskestykker skyllemiddel, vil de ikke så godt suge vand, hvis det havde samme effekt på mc tøjet ville det jo kun være fedt
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #27 Dato: Oktober 10, 2006, 09:03:28 am »
Og for lige at springe lidt fra læder og over til tekstil, hvorfor er det så, at man ikke må give det tøj skyllemiddel?? Er det fordi det så ikke er vandtæt mere...
Det er i hvert fald den forklaring jeg altid har fået
Anders
Suzuki GS500E 96

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #28 Dato: Oktober 10, 2006, 11:24:48 am »
Hvad sker der egentlig, hvis man aldrig giver sit tøj fedt??? Krakelerer det så eller hvad sker der (ikke at jeg har tænkt mig at prøve)

Og for lige at springe lidt fra læder og over til tekstil, hvorfor er det så, at man ikke må give det tøj skyllemiddel?? Er det fordi det så ikke er vandtæt mere... For det er det jo som regel ikke særlig meget i forvejen. Når jeg giver mine håndklæder og viskestykker skyllemiddel, vil de ikke så godt suge vand, hvis det havde samme effekt på mc tøjet ville det jo kun være fedt
Skyllemidlet fjerner impræneringen (Ønskes: staveplade,  tak 8) )
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Mængde og hyppighed af læderfedt??
« Svar #29 Dato: Oktober 13, 2006, 02:46:41 pm »
Det kommer vel an på hvordan tøjert er gjort vandtæt???
der er princippet to måder at gøre tingene vandtætte på
1. med en åndbar membran ( goretex eller lignende produkter)
2. En vandtæt hinde der ikke er åndbar ( a la det gamle gule regntøj man brugte da jeg var dreng :rolleyes:)

Og sådan som jeg har forstået det, så er det ikke helt skævt det Olfert siger, har bare opfattet det sådan at membranen bliver lukket af skyllemidlet.

Har hørt om at man kan vaske det i et produkt fra NixWax, der er beregnet til åndbart tøj. De laver også noget man enten kan sprøjte på eller vaske ind i en jakke ,så den udvendige del bliver vandskyende. har aldrig prøvet noget af deres produkter, så jeg aner ikke om det duer....Men hører gerne om der er nogen der har :wink:

(har vi ikke haft en tråd om det her ???)
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn