Forfatter Emne: MC-rygsæk???  (Læst 20906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
MC-rygsæk???
« Dato: April 01, 2007, 08:07:42 pm »
En af mine venner søger en rygsæk til når han er ude og køre tur.
Det han søger er en lille taske der ikke er for tyk, sidder stramt og gerne med lidt rygskjold i.

Ved ikke om hans drømmetaske findes, men nogle der har nogle gode ideer?
Er der lavet noget til MC-ist, eller som virker alligevel?
Eller kan han ikke komme uden om et par tasker på knallerten?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: MC-rygsæk???
« Svar #1 Dato: April 01, 2007, 08:12:31 pm »
Jeg syntes du skal bruge lidt energi på at overbevise din ven om, at det er en dårlig idé.

Han skulle hellere købe sig et rygskjold og en tanktaske/tailpack
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: MC-rygsæk???
« Svar #2 Dato: April 01, 2007, 09:30:42 pm »
Jeg kører ofte med rygsæk.

Hvis man udviser en smule omtanke m.h.t. hvad man putter i den, så synes jeg det er en god løsning. En rygsæk kan dog ikke erstatte et rygskjold, men bæres uden på dette.

Jeg bruger for tiden en Fjällräven, men den er ikke specielt velegnet til formålet :(

Hvis jeg skulle bruge lidt penge på en ny, ville jeg nok vælge denne:

http://shop.strato.de/epages/Store6.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/34311-3099753/SubProducts/34311-3099753-1&ViewAction=ViewProductDetailImage

Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: MC-rygsæk???
« Svar #3 Dato: April 02, 2007, 12:34:24 pm »
Tror jeg har fået overtalt ham til at købe rygskjoldet for sig... Kunne også selv godt bruge sådan en lille taske en gang i mellem, men nok en der er i noget mindre design i forhold til den Alpinestar Paw snakker om.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: MC-rygsæk???
« Svar #4 Dato: April 02, 2007, 04:57:19 pm »
Jeg købte en tanktaske sidste år i Aldi den kan også bruges som rygtaske (det er det jeg bruger den mest til) og den sidder godt på ryggen og jeg bruger den en del,
der komme sikkert flere tilbud, der har vis lige hvert i Lidl,
så det er bare at holde øjnene åben  :D

men han bør købe et skjold
Blå SV650S 00

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: MC-rygsæk???
« Svar #5 Dato: April 03, 2007, 12:47:25 am »
Rygsækkene fra Kriega skulle være noget af det bedste, men de har, så vidt jeg ved, ingen dansk forhandler. Se evt her: http://www.kriega.com/
De har fået fantastiske anmeldelser i de engelske MC-blade.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: MC-rygsæk???
« Svar #6 Dato: April 03, 2007, 12:53:19 am »
Hvis man udviser en smule omtanke m.h.t. hvad man putter i den, så synes jeg det er en god løsning. En rygsæk kan dog ikke erstatte et rygskjold, men bæres uden på dette.

Og pakker man den af røven til, så siger det "knæk og farvel til den ryg" når man falder af.. Så er en tanktaske et bedre valg imho.. (Bagster er toppen af poppen :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: MC-rygsæk???
« Svar #7 Dato: April 03, 2007, 08:30:55 am »
Hvis man udviser en smule omtanke m.h.t. hvad man putter i den, så synes jeg det er en god løsning. En rygsæk kan dog ikke erstatte et rygskjold, men bæres uden på dette.

Og pakker man den af røven til, så siger det "knæk og farvel til den ryg" når man falder af.. Så er en tanktaske et bedre valg imho.. (Bagster er toppen af poppen :) )

Lige min tanke, der er så meget snak om at folk skal køre med rygskjold, men et rygskjold har da ikke en chance for at virke hvis man ødelægger det hele ved at tage en rygsæk på med alt muligt L**t i.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Anders
Suzuki GS500E 96

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: MC-rygsæk???
« Svar #9 Dato: April 03, 2007, 06:44:06 pm »
Blå SV650S 00

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: MC-rygsæk???
« Svar #10 Dato: April 03, 2007, 08:15:06 pm »
Jeg har overvejet den her fra Held http://www.mcshoppen.dk/shop/product/show_product.asp?Product_ID=782&GroupID=155&SubGroupID=0&search=&pageindex=1&menu=1&submenu=0&lang=da#

fin taske men bare alt for dyr
efter min mening!"!?

kører oftest med tanktaske da den er nemmere at håndtere og køre med, end en rygsæk.
   

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: MC-rygsæk???
« Svar #11 Dato: April 03, 2007, 08:24:08 pm »
fin taske men bare alt for dyr
efter min mening!"!?
Enig
kører oftest med tanktaske da den er nemmere at håndtere og køre med, end en rygsæk.
Plejer jeg også at gøre :)
Anders
Suzuki GS500E 96

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: MC-rygsæk???
« Svar #12 Dato: April 04, 2007, 05:46:30 pm »
Skal man kører med rygsæk hvilket jeg for det meste selv gør da en tanktaske tager den plads hvor min brystkasse ligger normalt ( er meget lille og ligger mere eller mindre hen over tanken) så skal man kun opbevarer bløde ting i. Altså tøj.. Skal man f.eks have sin skivelås med, så skal man gemme den under bagsædet eller tanktaske... Havde en kunde inde hos Aagesen hvor hans kæreste havde haft sin mobil i bukselommen.. De kørte galt ( en bil smaskede ind i siden på dem ) og hendes mobil blev presset ind i ( undskyld mit direkte sprog nu ) kødet på hende og idag render hun rundt med et "hul " i benet.. Kører du med rygsæk og du lander oven på en skivelås, så kan det virkelig gøre grim skade.... så tænk over hvad der puttes i rygsækken... Synes godt man sikkerhedsmæssigt kan kører med rygsæk hvis det er tøj.. men ellers ikke.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: MC-rygsæk???
« Svar #13 Dato: April 05, 2007, 02:03:27 pm »
Nu har jeg ikke fået mit kort endnu, men har en SV650S stående og som bare venter på mig.

Jeg har selv overvejet sådan en fætter her http://thansen.dk/product.asp?c=854365806&n=1426221089&pn=1862598713 , synes det ser ganske smart ud. Men om det holder, jaa....
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: MC-rygsæk???
« Svar #14 Dato: April 11, 2007, 09:56:40 pm »
Jeg har selv overvejet sådan en fætter her http://thansen.dk/product.asp?c=854365806&n=1426221089&pn=1862598713 , synes det ser ganske smart ud. Men om det holder, jaa....

Ser meget spændende ud... Men måske også lidt scooter-agtigt (undskyld mine fordomme).
Ikke sikker på jeg ville være sikker på den blev der, når KiloSVinet bliver hevet i ørene, hvis jeg er lidt sent på den.
Virker det ikke som noget vinden gerne vil have fat i?

Venligst ret mig hvis (eller nærmere NÅR!) jeg tager fejl...

Rygsækkene fra Kriega skulle være noget af det bedste, men de har, så vidt jeg ved, ingen dansk forhandler. Se evt her: http://www.kriega.com/
De har fået fantastiske anmeldelser i de engelske MC-blade.

Det er mange penge for en rygsæk... Men ligner meget godt det jeg selv er på jagt efter.. Lille og kompakt taske til når man skal ud og trille.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.