Forfatter Emne: Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?  (Læst 3163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ladegaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Sort SV650S K7
Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?
« Dato: Maj 08, 2007, 01:11:02 pm »
Er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvordan jeg finder den korrekte størrelse på Dainese's Wave rygbeskytter? Jeg kan fortælle, at jeg er 178 cm høj, hvis det hjælper noget! Måske er der nogle generelle retningslinier?

Skal hente min første cykel (SV650SK7) i starten af næste uge og sikkerheden skulle jo gerne være på plads inden  :angel:

Mvh.
Ladegaard.
SV650S ABS K7 - Sort med røde rimstripes og andet li'r

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2007, 04:43:39 pm »
Daineses Wave er er indrettet efter målet fra lænd til nakke, dvs. at du skal måle afstanden mellem de to steder og vælge ud fra det... Du kan se de forskellige mål og størrelser her: http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=1,2,3,7&nome=Wave_Back_Protector_1S-11-12-13&articolo=1875761
Jeg er 182 cm, men det siger ikke noget om hvor lang en ryg jeg har :wink: I princippet kunne jeg gå rundt med 10 cm lange ben og en ry på 150 cm... Med andre ord; find ud af hvor lang en ryg du har... Det letteste er at smutte indenom en forhandler f.eks. Aagesen, hvis du bor i København, eller Yamaha forhandleren på Nørrebro i Aarhus.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2007, 05:57:24 pm »
Det letteste er at smutte indenom en forhandler f.eks. Aagesen, hvis du bor i København, eller Yamaha forhandleren på Nørrebro i Aarhus.
Eller Harrys Motorservice i Randers :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?
« Svar #3 Dato: Maj 09, 2007, 03:09:46 am »
Er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvordan jeg finder den korrekte størrelse på Dainese's Wave rygbeskytter? Jeg kan fortælle, at jeg er 178 cm høj, hvis det hjælper noget! Måske er der nogle generelle retningslinier?

Skal hente min første cykel (SV650SK7) i starten af næste uge og sikkerheden skulle jo gerne være på plads inden  :angel:

Mvh.
Ladegaard.

Hvis du er i tvivl om det med at måle, så er det bare ind og prøve nogle rygbeskytter.
Det bedste du kan gøre er at tage de forskellige rygskjolde på for at finde ud af hvordan de sidder, endnu bedre er hvis der lige står en bike du kan hoppe på, uanset hvordan du sidder og bevæger dig må skjoldet ikke gå op i nakken og trykke.

ladegaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Sort SV650S K7
Re: Korrekt størrelse på Dainese Wave rygbeskytter?
« Svar #4 Dato: Maj 10, 2007, 09:15:08 am »
Tak, for svarene gutter! Jeg suser ned forbi Aagesen i weekenden!

Mvh.
Ladegaard.
SV650S ABS K7 - Sort med røde rimstripes og andet li'r