Forfatter Emne: Draggin jeans  (Læst 16787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Draggin jeans
« Dato: Januar 07, 2008, 08:46:29 pm »
er der nogen der kører med dem? har kigget på urban jungle, men ville lige høre om nogen har erfaringer med dem, nogen der har styrtet med dem?
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)

Freno

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 457
Re: Draggin jeans
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2008, 07:40:13 am »
Er ikke styrtet i dem, men kører med sådan nogen. De er lidt tykkere i stoffet end almindelige cowboybukser, så kan godt blive lidt varme på en rigtigt god sommerdag, men ellers er de super gode at køre i.
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Draggin jeans
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2008, 09:52:37 am »
Jeg har også et par, men har heldigvis ikke testet dem i styrt.

De er forbandet behagelige at have på, en lun dag, og jeg føler mig ganske tryg ved dem  :thumbsup:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Draggin jeans
« Svar #3 Dato: Januar 11, 2008, 06:01:37 pm »
er der nogen der kører med dem? har kigget på urban jungle, men ville lige høre om nogen har erfaringer med dem, nogen der har styrtet med dem?

Coyote er den helt rigtige at spørge her... Han sælger dem og jeg mener helt bestemt at han ved en masse om disse bukser..

Send ham evt en PM...

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Re: Draggin jeans
« Svar #4 Dato: Januar 11, 2008, 11:47:40 pm »
det prøver jeg takker
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Draggin jeans
« Svar #5 Dato: Januar 12, 2008, 10:52:08 am »
er der nogen der kører med dem? har kigget på urban jungle, men ville lige høre om nogen har erfaringer med dem, nogen der har styrtet med dem?

Coyote er den helt rigtige at spørge her... Han sælger dem og jeg mener helt bestemt at han ved en masse om disse bukser..

Send ham evt en PM...

Hvorfor PM, når vi andre gerne vil høre med....  :mrgreen: :mrgreen:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Draggin jeans
« Svar #6 Dato: Januar 12, 2008, 01:17:02 pm »
Ja tak, jeg hører også gerne med :)  :D

Coyote ....siger du ... .... hvor er du henne ...!  :afro:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Damage

  • Gæst
Re: Draggin jeans
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2008, 01:21:37 pm »
Jeg har også draggin jeans til de "rolige" ture og jeg er glad for dem, de er rigtig behagelige at køre med. Jeg har ikke prøvet "beskyttelsen" i dem, men jeg vil tro at de godt kan klare en tur hen af astfalten man skal bare ikke ramme noget! Jeg kører med læderbuks inc. CE beskyttelse på de ture
hvor det går lidt stærkt.  :)

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Draggin jeans
« Svar #8 Dato: Januar 14, 2008, 09:06:57 pm »
Jeg har også draggin jeans til de "rolige" ture og jeg er glad for dem, de er rigtig behagelige at køre med. Jeg har ikke prøvet "beskyttelsen" i dem, men jeg vil tro at de godt kan klare en tur hen af astfalten man skal bare ikke ramme noget! Jeg kører med læderbuks inc. CE beskyttelse på de ture
hvor det går lidt stærkt.  :)

Ditto ...  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Draggin jeans
« Svar #9 Dato: Januar 15, 2008, 12:40:39 pm »
Da jeg arbejdede hos Aagesen fik jeg da en bitte smule kendskab til disse bukser.. ( dog solgte vi på de 10 mdr jeg var der kun 2 par i cowboystil )
Men de er jo testet, blandtandet efter en bil hvor en mand var spændt fast og så blev slæbt hen af jorden.. og der var ikke hul igennem.. Indvendigt på bukserne sidder noget kevler ( de bukser jeg kender til ) som er gult. De bukser som Rene T kører med er klart federe i udseende, men jeg aner faktisk ikke hvordan testningen af disse bukser har været. Men har selv overvejet at kører med dem. For når man mærker på dem føles de robuste nok.. Sikkerheden sidder på ballerne, knæene, og på siden af lårerne.. Så når man glider så forskånes man for hudafskrabninger.

Alternativet er at man selv køber noget kevler og får syet i bukserne.. Så kan man også vælge nogle bukser som man føler sidder godt på een.. Vi er jo alle så forskelligt formet så ikke alle kan have de bukser..

Men Men, skal jeg så lige være fornuftig ( og det skal jeg jo når jeg har arbejdet hos Aagesen og solgt sikkerhedsudstyr ) så få fat i noget ordentlig udstyr.. enten lædertøj, eller tekstil.  Godt være det er varmt og at I kører godt.. Men der er altid nogle andre idioter som ikke kører godt.. Men igen.. eller draggin Jeans end almindelig bukser uden sikkerhed.. Så GO FOR IT..

Og tilsidst.. Coyote ved MEGET MEGET MERE... og kan nok også rette mig i mit indlæg.. for som sagt fik jeg ikke den store erfaring med dem.

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Draggin jeans
« Svar #10 Dato: Januar 15, 2008, 12:43:10 pm »
er der nogen der kører med dem? har kigget på urban jungle, men ville lige høre om nogen har erfaringer med dem, nogen der har styrtet med dem?

Coyote er den helt rigtige at spørge her... Han sælger dem og jeg mener helt bestemt at han ved en masse om disse bukser..

Send ham evt en PM...

Hvorfor PM, når vi andre gerne vil høre med....  :mrgreen: :mrgreen:

Fordi sidst han skrev herinde var den 29 Oktober 07. Så derfor en PM for lige at vække ham.. Man kan jo altid henvise ham til tråden og skrive at man søger lidt hjælp..  :D

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Re: Draggin jeans
« Svar #11 Dato: Januar 16, 2008, 06:11:34 pm »
Halløj - ja det er sgu noget siden, jeg har skrevet herinde.

Det skal jo lige nævnes at jeg sikkert er en lille smule farvet - når snakken går på Draggin Jeans.

Bukserne findes i mange forskellige varianter - som Majse nævner er der klassiske jeans til det lidt ældre publikum, men også camouflage-bukser i forskellige farver. I år udvider vi med 2 ekstra farver i camo-buksen; pink og gul og et par nye modeller og farver i denim-bukser + jakker i samme materiale med indsat kevlar.

Fælles for alle bukser er, at der er indsat kevlar på bagen, ved knæ og ned langs ydersiden af låret (dvs i højrisiko-zonerne). Kevlaren er knyttet sammen på en speciel måde og det ligner og føles lige som frotté. Her er det væsentligt at bide mærke i at metoden hvorved kevlarfibrene er knyttet sammen er meget vigtig, hvis knytningen ikke er lavet ordentligt vil man kunne trække fibrene fra hinanden. Det er altså ikke nok blot at benytte materialet Kevlar, forarbejdningen er meget væsentlig. Kevlar er som materiale meget slidstærkt og modstår temperaturer op til 400 grader og meget svært at klippe over.

Så vidt jeg ved er Draggin Jeans de eneste af sin art, som er testet med life dummiesVideo

Jeg kører selv I Draggin Jeans når vejret og turen er til det - Jeg føler mig sikker og de er komfortable at have på. Det eneste jeg ikke synes fungerer så godt er selve knæbeskyttelsen som kan eftermonteres, dette er der dog ved at blive gjort noget ved, således at fastgørelsen bliver bedre. Jeg bruger dog ikke knæbeskyttelsen selv og ser jeg på salgstallene er det kun ca 10% som vælger at montere denne ekstrasikring. Det er vel lidt ligesom pilothjelm kontra fullface hjelm. Pilothjelmen giver frihed og vind i hovedet (draggin jeans) - Fullfacehjelmen giver bedre sikring men er også hæmmende (læderdress).

Jeg ser Draggin jeans som et alternativ til mere traditionel mc-beklædning. Jeg kunne fristes til at sige at motorcyklister burde have 3 sæt tøj - læder, tekstil og draggin jeans  :wink: :wink: :wink:

PS - Træk selv overflødigt salgslir fra
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Draggin jeans
« Svar #12 Dato: Januar 16, 2008, 08:37:50 pm »
Er der nogen billeder af de nye modeller ? .... links ?  :D

Skal helt sikkert have et par .... kender mig selv godt nok, til at alternativet til alt for varme Læderbukser, bliver alm Jeans og det holder jo ingen steder.

hvor bør vi købe ?  :D
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Draggin jeans
« Svar #13 Dato: Januar 16, 2008, 08:45:24 pm »
Er der nogen billeder af de nye modeller ? .... links ?  :D

Skal helt sikkert have et par .... kender mig selv godt nok, til at alternativet til alt for varme Læderbukser, bliver alm Jeans og det holder jo ingen steder.

hvor bør vi købe ?  :D

Coyote kan vel lave en pris, hvis vi er flere der går sammen???
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

veldorm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 97
Re: Draggin jeans
« Svar #14 Dato: Januar 17, 2008, 12:25:33 am »
ja det ville da ikke være dårligt. :thumbsup:
Er yamaha ikke et el orgel?  og Kawazaki er da nogle møggrimme sko som vi gik med i 80érne :-)