Forfatter Emne: Fælles køb af ixil potter fra UK.  (Læst 2153 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Stevns

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 114
  • Your Mamma..!
Fælles køb af ixil potter fra UK.
« Dato: Marts 18, 2008, 11:25:55 pm »
Hey alle,

Jeg skal til at købe nogle potter fra www.ixilsilencers.co.uk.

Nogle der vil med på noget stor-køb, så vi kan få nogle bedre priser?

Jeg kan få nogle Ixil COV og en PCIII kan erhverves samlet for 6.133,25 med fragt (646 pund), med alt hvad der skal bruges.
Det er ret billigt.

Jeg køber om 12 dage ca. så kom med på vognen ;)

Stevns
_______________________________
SV 1000 S K7 Sort - Ixil Carbon COV potter, Mørkt Fabbri kåbeglas, Sort Hugger, PiperCross Stage 2 Filter, PC III.

Nietzsche: "God is dead"
God: "Nietzsche is dead"

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Fælles køb af ixil potter fra UK.
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2008, 01:16:06 am »
Jeg aner intet om at skifte potter.. Den eneste grund er vel federe lyd og flere heste? Men kræver det ikke en ny kalibrering af maskinen? Eller er det ikke nødvendigt når der er indspøjtning osv? Og hvorfor lige netop de potter?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fælles køb af ixil potter fra UK.
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2008, 10:24:49 am »
Jeg aner intet om at skifte potter.. Den eneste grund er vel federe lyd og flere heste? Men kræver det ikke en ny kalibrering af maskinen? Eller er det ikke nødvendigt når der er indspøjtning osv? Og hvorfor lige netop de potter?

Man kan ikke en gang være sikker på flere heste. Der er flere tests som har vist at nogle cykler og potter i forskellige kombinationer faktisk yder dårligere. Så hovedparten gørdet for lyden. De heste man potentielt kan få ud af blot at skifte potter er ubetydeligt få.

Man kan godt køre på en cykel med åbne potter uden at få justeret benzin/luft blandingen på et rullefelt (evt. ved hjælp af en PowerCommander). Man risikerer dog at maskinen kører på en for mager blanding - hvilket kan have fatale konsekvenser for motoren. Mest af alt fordi at en mager blanding brænder varmere end en korrekt blanding.

Hvis man laver en gennemført justering med en PowerCommander (som i princippet overskriver cyklens informationer til indsprøjtningen om benzinblanding) bliver cyklen ved hjælp af et rullefelt som måler cyklens ydelse tilpasset eks. åbne potter og high-flow luft filter (som eks. K&N eller Pipercross) i alle kombinationer af rpm. vs. gashåndtagsposition.

For at undgå at cyklens motorstyring laver problemer fordi at den justerede cykel fourener mere piller man også gerne lambda sonden af maskinen og erstatter den med en modstand som snyder motorctyringen til at tro at det hele er ok. Det betyder dog også at cyklen ikke længere justerer på blandingen ud fra udstødningsgassen. Dette burde dog heller ikke være nødvendigt hvis cyklen var kørt ordentligt ind.

Men altså - de hestekræfter man får ekstra ud af at sætte åbne potter og high-flow luftfilter på kommer fordi at man giver cyklen mulighed for at forbrænde mere benzin når den presses. Man får ikke bare på magisk vis flere hestekræfter.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4