Forfatter Emne: Bagsvinger længde  (Læst 2626 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Bagsvinger længde
« Dato: Juli 19, 2015, 01:18:02 pm »
Jeg er pt. ved at monterer kæde på min SV650S fra 99, men har købt et tandhjulskit til en naked version af motorcyklen (15/45 tands). Kæden der fulgte med er med 110 led (en SV650 S model kører normalt med 108 led). Jeg har nu spurgt lidt omkring hvilken længde kæde jeg bør montere.. montere 110 kæden fordi tandhjulene passer til denne størrelse kæde på en naked model, eller pille 2 led af, så kæden passer til S modellen.

Hvis jeg monterer 110 led, så har jeg ca. 3 streger tilbage at justere kædestramningen efter (jeg ved ikke om dette er nok, da jeg ikke ved hvor meget en ny kæde giver sig over dens livstid)

Hvis jeg monterer 108 leds kæden, så skal hjulet flyttes helt frem i justeringen, og så tror jeg lige det går mht. hvor stram kæden kommer til at sidde (men jeg er lidt på den hvis jeg får kæden samlet sådan og konstaterer at den er for stram, da der ikke er noget justering at give af)

Grunden til dette er lidt svært for mig, er også at folk på nettet har fortalt mig at der kan være forskel på længden af bagsvingeren fra S-modellen til naked modellen, og i så fald vil jeg jo ikke kunne vælge kæde kun ud fra hvilke tandhjul modellerne normalt kører med.

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Bagsvinger længde
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2015, 11:08:31 am »
Jeg har nu fået svar på det amerikanske forum. Naked modellens bagsvinger er 10mm længere end S modellen pga. Et anderledes linkage setup (forbindelsen mellem dæmper, bagsvinger og stel).

Så jeg er pt. I en gråzone og må bare vælge den længde kæde jeg mener passer bedst

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Bagsvinger længde
« Svar #2 Dato: Juli 22, 2015, 11:12:22 am »
jeg ville bare montere kæden, hvis den passer.
Start evt. med et clipsled, hvis du er usikker på gearingen.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Sv: Bagsvinger længde
« Svar #3 Dato: August 09, 2015, 11:07:12 am »
Jeg står i nøjagtig samme situation.

Jeg har dog kun lidt over to streger tilbage fra kædestrammerens bageste position.
Jeg tror faktisk, jeg vil vælge at montere kæden, som den er (altså med de 110 led). HVIS kæden skulle gå hen og give sig så meget, at den ikke længere kan justeres tilpas stram, er et nyt samleled ikke så voldsom en udskrivning, som hvis man skal have ny kæde, fordi man har kortet den for meget op.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...