Forfatter Emne: Dæk......  (Læst 3249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Dæk......
« Dato: August 17, 2006, 07:32:51 pm »
Har indtil videre hevet 19000 km. ud af standard gummiet på min SVér......Og så var det lige jeg kom til at se på slidbanen eller mangel på samme på forhjulet...og Baghjulet er næsten firkanet. Så mit spørgsmål er hvor langt kører I på jeres gummi?

Har lige bestilt nye Michelin Pilot nogen erfaringer?

...og så hørte jeg lige fra en kollega at Ducatti importøren hiver de originale Pirelli dæk af og monterer Metzler M3 sportec....som en ekstra kunde service....tjaa ved ikke om det er en and :hand:
« Senest Redigeret: August 17, 2006, 07:34:44 pm af Joshua »
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Dæk......
« Svar #1 Dato: August 17, 2006, 08:33:47 pm »
Jeg tror at der er tale om en and...
Pirelli ejer metzler, og efter sigende deler nogle af de to mærkers dæk inden for samme kategori compound. Mønsteret skulle så ganske vist være forskelligt.

Så stor forskel kan der sgu' ikke være, og dæksmag er jo forskellig, så jeg tvivler på at importøren vil ofre de penge?

Men jeg ved det jo ikke... :huh:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Dæk......
« Svar #2 Dato: August 17, 2006, 09:14:11 pm »
19000km  :shock: :shock:
vores første sæt(pilot sport) kørte ca 12000
andet sæt(pilot sport) endnu mindre, men det blev også striglet godt og grundigt rundt i Poznan :mrgreen:
trejde sæt(pilot power2ct) bliver spændende :twisted:
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dæk......
« Svar #3 Dato: August 17, 2006, 10:35:27 pm »
De oprindelige standard-monterede Z4 holdt vel omkring 8-10.000 for bagdækket, og yderligere ca. 5.000 på fordækket. De to M-1 Sportec jeg har haft på baghjulet, har hver holdt omkring 5.000, hvorimod det M-1 Sportec jeg har på forhjulet, vel efterhånden har omkring 10-12.000 bag sig. Men det er også ved at være færdigt!
Mit forrige bagdæk, et Continental Road Attack, led en ret voldsom død på en brænder-plads på Fyn, så jeg ved ikke hvor mange kilometer der reelt er i det. Men sandsynligvis lidt mere end M-1 Sportec.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Dæk......
« Svar #4 Dato: August 18, 2006, 07:54:22 am »
Hvad går nu galt med min cykel (19000  km skriver du) jeg kørte omkring 3500 km på originaldækkene har nu fået monteret pilot power og skal have skiftet disse efter omkring 8000 km og er egentligt godt tilfreds.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Dæk......
« Svar #5 Dato: August 18, 2006, 09:05:49 am »
Jeg kører stadig på originaldækkene, (har ikke fået skiftet til de indkøbte M1ere endnu!) og sidst jeg tankede viste tælleren ca 15.000 km!
Men jeg burde bestemt ikke køre på dem mere! De er faktisk ret flove!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: Dæk......
« Svar #6 Dato: August 18, 2006, 09:22:29 am »
Jeg har lige fået nyt bagdæk på ellers kørte jeg på originalen, som jeg nåede at køre 10.226 km. på og et par brændere... Den sidste tog lidt hårdt på dækket, men der vidste jeg også at jeg sku skifte.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Dæk......
« Svar #7 Dato: August 18, 2006, 11:01:44 am »
Jeg kjøpte min SV på 12000km, og da var akkurat bagdekket byttet til et P. Diablo.
Byttet fordekket på ca 15000km, det var ikke utslitt men slett ikke behagelig å kjøre på, byttet dette ut til P. Diablo.. Ved 18000km var bakdekket helt utslitt(like inn på corden), altså det holdt ca 6000km.. Synes dette var litt lite så jeg satte på Diablo Strada(skal ha samme compound på sider, men mer slitesterk i midten), det er nå kjørt ca 3000km på dette og det ser fortsatt fint ut.. Regner med det varer vesentlig lengre enn Diablo, og til min kjøring griper det like bra.. Forresten også testvinner i Bikes dekktest i sommer...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Dæk......
« Svar #8 Dato: August 31, 2006, 09:45:13 am »
Nå så fik jeg endeligt Metzeler m1 erne på!
Og stor var forventningen.   :D
Men oplevelsen var faktisk ret dårlig,   :shock: de sejlede og var upræcise i styringen, meget værre end de gamle skamslidte Pilot sporter!
Hmmm Hmmm!  :tie:
En dæktryksmåling viste 180 på forhjulet og 210 på baghjulet!
Vupti ned på tanken 2 x 250 og voila!  :D
Så kører den på skinner!
Det er altså virkeligt nogen fede, meget levende dæk!  :loser:
Og yes skal nok køre dem pænt ind!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!