Forfatter Emne: Ny SV ejer  (Læst 9044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Simonsen

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
  • Bike: Sv650S
Ny SV ejer
« Dato: August 13, 2019, 08:38:47 pm »
Hej på forummet.

Jeg er ny her og tænkte at jeg lige ville introducere mig selv.
Jeg er 33 år og fik MC-kort sidste sommer.
Efter kørekortet kom på plads har jeg kigget efter MC, og fandt så her i weekenden endelig det der var til mig - en gul SV650s fra 99.
Den passede med det samme ind i det jeg gerne ville og jeg var egentlig aldrig i tvivl efter at jeg have prøvekørt den.

Den har kørt 80.000, og i starten var jeg kun meget forsigtigt optimistisk, da det virkede som et højt kilometertal for en 99'er.
Men sælger havde diverse papirer på den - helt tilbage fra første indregistrering og første tjek (1600 km), og det til trods for at den har været igennem 5 ejere (6 med mig).
Desuden fulgte der kædelås, olie og kædesmørrelse, og original udstødning med.

Der er ikke meget ekstraudstyr på den - af hvad jeg kan finde, er det kun udstødning og blinklys der ikke ser originale ud.
Blinklysene foran er knækket og hænger lidt med hovedet. De skal skiftes.

Den har nogle skræmmer på siderne, og kåben er flækket et sted eller 2 - der er ikke faldet noget af, men der er revner.
På venstresiden ligner det at den er tabt, eller væltet ved lav fart, på højresiden er der slidt noget af bremsehåndtagets ende og den har fået ommalet skjoldet foroven. Det ligner styrt ved lidt højere fart...
Alt i alt en dame der tydeligt viser sine "battle scars", men på de ture jeg har kørt den indtil nu har den kørt fint, accelereret godt og ikke givet problemer.
Den blev solgt med så-godt-som nye bremseskiver foran og bagpå, og næsten nyt bagdæk.
Bagbremsen får motorcyklen til at hoppe lidt når jeg træder den, så den skal justeres på en eller anden måde.

Anyways - jeg håber at jeg kommer til at bruge en masse tid herinde sammen med jer, og endnu mere ude på vejen.

/Simonsen

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Ny SV ejer
« Svar #1 Dato: September 26, 2019, 01:00:54 pm »
Velkommen til. Sådan en ældre dame render riiiiigtigt mange kilometer, før du render ind i problemer, forudsat at du har overholdt serviceintervallerne og i øvrigt haft fornuften med i den daglige omgang med maskinen.
/Mads P.