Forfatter Emne: oliefiltre  (Læst 10008 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
oliefiltre
« Dato: Marts 27, 2010, 08:27:57 pm »
Da jeg lavede forårsklargøring på min sv, havde jeg et originalt suzuki oliefilter og et uoriginalt oliefilter liggende.
Der var da godt nok ingen tvivl om hvilket filter jeg skulle anvende, det originale filter kunne jeg se der var meget mere indmad(papir) i , og tilbageløbsventilen så meget kraftigere ud på det originale filter.
Måske er jeg hysterisk, men her vil jeg ikke spare 25 kr.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: oliefiltre
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2010, 09:03:38 pm »
Da jeg lavede forårsklargøring på min sv, havde jeg et originalt suzuki oliefilter og et uoriginalt oliefilter liggende.
Der var da godt nok ingen tvivl om hvilket filter jeg skulle anvende, det originale filter kunne jeg se der var meget mere indmad(papir) i , og tilbageløbsventilen så meget kraftigere ud på det originale filter.
Måske er jeg hysterisk, men her vil jeg ikke spare 25 kr.
Du har ikke nogle billeder? :) Kunne være meget sjovt, at se.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: oliefiltre
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2010, 09:38:47 pm »
Da jeg lavede forårsklargøring på min sv, havde jeg et originalt suzuki oliefilter og et uoriginalt oliefilter liggende.
Der var da godt nok ingen tvivl om hvilket filter jeg skulle anvende, det originale filter kunne jeg se der var meget mere indmad(papir) i , og tilbageløbsventilen så meget kraftigere ud på det originale filter.
Måske er jeg hysterisk, men her vil jeg ikke spare 25 kr.

Hvilket et sad på?
Jeg har altid kørt på Champion filtre fra Louis, og umiddelbart har jeg ikke noget at udsætte på dem :-)
Det kunne dog være interessant at skære dem op og se lidt nærmere på indmaden. Det har jeg også tænkt mig at gøre med madkassens filter når den skal have skiftet igen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
Sv: oliefiltre
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2010, 09:47:00 pm »
Nej jeg har ikke billeder. Jeg ved der før har været talt en del om indmaden i oliefiltre til biler, og derfor var jeg obs på dette. men det kan jo være at der er papir nok i et uoriginalt filter.
jeg syntes at jeg ville høre om nogen af jer har tænkt på forskellen.
Jeg vil personligt godt have min olie filtreret bedst muligt, man har jo trods alt også gearolien med igennem på en sv.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: oliefiltre
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2010, 11:32:51 pm »
Jeg har kastet 156 kroner efter en K&N Highflow oliefilter som jeg har hørt og læst meget godt om (KN-138). Det kastes på snarest, da mit SVin skal til 6K service.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Sv: oliefiltre
« Svar #5 Dato: Marts 28, 2010, 12:08:03 pm »
Så er det vel nærliggende at spørge om man skal gå efter Suzuki org. eller et K&N ?

Jeg havede overvejet at skifte olien på min cykel (er ikke blevet gjort siden service efteråret 08, men har kun kørt 2k km sidste pr  :( )

Jeg satser på at købe noget  fuldsyntetist olie 40w-10 ( tror jeg nok det hedder) fra shell, med mindre der er nogen som har et bedre forslag  :D

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
Sv: oliefiltre
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2010, 01:42:51 pm »
Det filter som jeg havde som alternativ til det originale var et billigere filter, jeg kan ikke huske fabrikat.
Men som NielsSv650  skriver, så kunne det være sjovt at skære dem op og se forskellen på hvor meget filterpapir der er i et originalt og et billigt filter.

Weber. mht olie . Husk at købe olie som er beregnet til mc. en 10/40 bil olie dur ikke ( kobling i oliebad på mcén )
har jeg hørt /læst

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: oliefiltre
« Svar #7 Dato: Marts 28, 2010, 02:58:00 pm »
Så er det vel nærliggende at spørge om man skal gå efter Suzuki org. eller et K&N ?

Jeg havede overvejet at skifte olien på min cykel (er ikke blevet gjort siden service efteråret 08, men har kun kørt 2k km sidste pr  :( )

Jeg satser på at købe noget  fuldsyntetist olie 40w-10 ( tror jeg nok det hedder) fra shell, med mindre der er nogen som har et bedre forslag  :D

Jeg kører kun med halvsyntetisk, da en helsyntetisk ikke er optimal efter min mening. Det er som om det får min kobling til at glide i det.
Jeg prøvede det sidste år, og skiftede derfor olien igen efter 1000 km, efter skift til halvsyntetisk igen gik der meget få km inden koblingen igen tog ved som den plejede. Det jeg kører på er en silkolene 10w40 halvsyntetisk :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Sv: oliefiltre
« Svar #8 Dato: Marts 28, 2010, 04:41:02 pm »
Er der nogle af jer som vil være venlige at ligge link eller billeder op af den olie som i anbefaler at hælde på mc'en?

Jeg skal ha bestilt olie til forårs klargøringen, men er helt grøn på området...

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: oliefiltre
« Svar #9 Dato: Marts 28, 2010, 05:23:09 pm »
Er der nogle af jer som vil være venlige at ligge link eller billeder op af den olie som i anbefaler at hælde på mc'en?

Jeg skal ha bestilt olie til forårs klargøringen, men er helt grøn på området...

Suzuki anbefaler Motul olie

På Sjælland bruger de mest Motul 5100 delsyntetisk 10-40
Og i Jylland bruger vi mest Motul 300V fuldsyntetisk 10-40
Hov, jeg glemte Fyn - hvad kører I med ?

Min 1000N K7 kører fejlfrit på 300V, men olie er den rene religion herinde, og jeg har altså meldt mig ud af folkekirken for mange år siden...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: oliefiltre
« Svar #10 Dato: Marts 28, 2010, 06:21:06 pm »
Jeg kører på FRAM oliefiltre som er 100% magen til det jeg gav over det dobbelte for hos Suzuki.

Jeg kører på fuldsyntetisk Silkolene 4T Race 10/40 og har gjort det i samfulde af de 79.500km min SV'er har kørt. Min kobling er stadig den originale, og jeg er IKKE altid lige flink ved den.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: oliefiltre
« Svar #11 Dato: Marts 28, 2010, 06:23:26 pm »
Er der nogle af jer som vil være venlige at ligge link eller billeder op af den olie som i anbefaler at hælde på mc'en?

Jeg skal ha bestilt olie til forårs klargøringen, men er helt grøn på området...

Jeg har altid kørt på halvsyntetisk på min 99'er SV650. Først diverse forskellige 10w-40 (primært fra Louis.de), men de sidste to år har jeg forsøgt mig med halvsyntetisk 15w-50 Silkolene Comp 4 fra Alex MC.  Min slidte gearkasse lyder til at gå lidt mere smertefrit med den lidt tykkere olie  :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: oliefiltre
« Svar #12 Dato: Marts 28, 2010, 06:24:19 pm »
Jeg kører på  Motul 300V fuldsyntetisk 15w-50. Jeg synes det giver en sundere motor- og gearkasselyd end 10w-40...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: oliefiltre
« Svar #13 Dato: Marts 28, 2010, 09:18:45 pm »
Jeg har altid kørt på halvsyntetisk på min 99'er SV650. Først diverse forskellige 10w-40 (primært fra Louis.de),
Jeg kører også på den delsyntetiske fra Louis - er den klart bedste olie jeg har prøvet på SV'eren. Har også prøvet bl.a. Motul, men synes den fra Louis fungerer bedre! Min sv har kørt næsten 40k

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Sv: oliefiltre
« Svar #14 Dato: Marts 28, 2010, 09:24:21 pm »
HA...  :grin:

Det blev man jo røv klogere af... Der kom lige 100 forskellige meninger og så står man stadig er på bag bund...

Ergo, træf en beslutning og stå ved den.


Citér
men olie er den rene religion herinde, og jeg har altså meldt mig ud af folkekirken for mange år siden...
Jeg melder mig gerne ind i anakistskolen for olie  :grin: