Forfatter Emne: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...  (Læst 1570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nudie

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Dato: Juni 07, 2009, 11:21:12 pm »
Ja så fik jeg endelig min første motorcykel, nærmere betegnet en sv650s fra 99. Det er min første motorcykel og efter jeg har haft den et par dage er der et par ting jeg har tænkt over og som jeg vil have svar på. Det første er om jeg burde skifte batteriet. Det virker nemlig som om det er en anelse svagt. Hvis jeg f.eks prøver at starte den med lyset tændt er det som om der ikke er saft nok på til at dreje starteren rundt, slukker jeg derimod lyset kan jeg godt få den startet. Er det normalt? Jeg har tænkt mig at få købt et multimeter og få målt lidt på det, men et nyt koster batteri koster jo ikke alverden så tænkte på om det ikke ville være en okay ide at skiftet det ud for en sikkerheds skyld.

Mit andet spørgsmål er, der sidder jo en kontakt i koblings grebet som skal sikre at man ikke starter den mens den er koblet til. Den virker også fint nok men grebet er en anelse slap i det, så det er som om man skal presse grebet lidt nedad for at få kontakten aktiveret, altså mens man holder grebet inde. Kan jeg stramme det op på det på nogen måde? Vil gerne have det skal være sådan jeg kun skal koncentere mig om at holde grebet inde og ikke andet.

Sidste spørgsmål er der har været monteret noget alarm-værk og i den forbindelse er der monteret en eller anden diode i den møtrik som sidder på forgaffel broen. Ved ikke helt præcis hvad den hedder, men det er den som sidder i midten og normalt er det vist meningen der bare skal være et hul hvori man stikker en pind i som skal bruges til holde tanken oppe. Lige nu sidder der altså en diode deri. Kan jeg bare skrue den møtrik af uden problemer og så fjerne den diode og skrue den på igen? Jeg skal ikke sikre mig noget før jeg begynder at skrue den af vel?

Jow så har jeg opdaget at mit positions lys ikke lyser, altså den lille lampe over forlygterne. Hvor køber jeg en pære til det og hvad skal den hedde?

Mange tak for hjælpen allesammen  :D

Nudie

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2009, 11:39:38 pm »
Ups, skulle vist have været skrevet i Teknik og vedligehold forummet, sorry  :undecided:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2009, 06:22:11 am »
Ingen problem.  :lol:

Du kan sagtens skrue den øverste kronrørsbolt af uden at noget falder fra hinanden.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Andreasen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2009, 11:09:06 am »
...men et nyt koster batteri koster jo ikke alverden så tænkte på om det ikke ville være en okay ide at skiftet det ud for en sikkerheds skyld...

Hvis du har adgang til en lader, så prøv lige at lade helt op først, og se om det bliver afladet.
Batteriet på min døde for en måned siden, og et nyt batteri af den rigtige slags (Yuasa ytx12-bs tror jeg det hedder) kostede mig ved forhandleren 980 kr..  :shock: Men så monterede de til gengæld også 'free of charge'  :wink:
Finder du ud af at det er dødt, men at det ikke haster med at få et nyt, så kan du dog få det billigere her:
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=96_97&products_id=1310&osCsid=789c4318cfe6b981d04ec5a0b8c7279f

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2009, 11:37:58 am »
Velkommen til - og så på verdens fedeste cykel!  :respekt:

Køb et multimeter og mål hvor meget skidtet lader. Batteriet _kan_ være fint, men hvis laderegulatoren ikke virker, bliver det kun værre og værre med at få startet svinet. Jeg har aldrig oplevet forskel på start med tændt/slukket lys, så det lader til at dit batteri er lige på grænsen til det ønskelige.  :|

Mit koblingsgreb skal løftes en smule for at aktivere kontakten. Jeg har ikke gjort noget ved det, men en ny kontakt kunne være en mulighed, hvis ikke man bare kan flytte lidt på den gamle for at ændre aktiveringspunktet.
Det hjælper i hvert fald ikke at justere kablet  :wink:

Den krombelagte møtrik kan du skrue af og på i vildskab. Husk at dreje styret helt til venstre når du skal løsne, og helt til højre når du skal spænde den. Den skal ha 65Nm.

Positionslyspæren har jeg ikke lige styr på. Den er 5w, men soklen ved jeg ikke. Pil ud og kig. En ny kan garanteret fås på den lokale tankstation, Brugsen, Føtex m.fl.
Du skal muligvis ha kåben af for at skifte den hvis ikke der sidder nogle skruer i glasset foran.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2009, 11:40:11 am »
Vil lige pointere at jeg har haft gode erfaringer med et T-Svansen batteri til 399 på min gamle SV1000S... Overvejede også Yuasa men tænkte at 2,1 T-Hansen batteri sikkert holder MINDST lige så længe!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nudie

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: Har lige købt SV650s og har et par spørgsmål...
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2009, 08:33:11 pm »
Så fik jeg løst 2 af problemerne, nice  :D

Grunden til positions lyset ikke virkede var ikke fordi pæren var sprunget som jeg umiddelbart troede. Nej det var stikket inde bagved til positions lyset som var faldet af. Så jeg måtte have både side og front kåben af men fik ordnet det. Heldigt det kun var det, var bange for der var en løs forbindelse eller sådan noget :)

Og dioden har jeg også fået pillet ud. Mystisk! Ved ikke lige hvorfor den har siddet der, tror det var været i forbindelse med noget alarm men der gik f.eks ikke nogle ledninger til den. Så pillede bare den møtrik af og pressede dioden ud og satte møtrikken på igen.

Imorgen skulle der gerne komme nyt bagdæk og kædekit på. Har fået en kollega til at hjælpe mig så jeg kan lære at skifte kædekit. Og så har jeg fået købt et sæt motorcykel bukke fra thansen til 500kr.

Glæder mig fandme til at få den synet og komme for alvor ud og trille  :afro: