SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 10:23:17 am

Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 10:23:17 am
Ja, nu er jeg sq ved at handle, men pga. min alder skal jeg køre et års penge med et drosselkit i min sv'er. Dvs max 34 hk. Spørgsmålet er så bare hvor saturns man finder sådan et kit.
Har hørt lidt om at med ved at ændre lidt i EUC'en ville kunne foretage neddroslingen her (Her tænker jeg på en PC eller lig. (Er jeg helt galt på den :?: )) :?  :?:  

Kan jo næppe spørge om der er nogle af jer som har erfaring med overstående  :wink:

Men alt hjælp kan bruges, da jeg er helt på bar bund her....  :cry:

Mvh

Matthias H
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: runes-mc.dk efter Marts 07, 2005, 11:19:35 am
Du skal nok snakke med en forhandler eller mekaniker, for jeg mener det skal monteres af en der er autoriseret til det, da man får et stykke papir på det.

Men da jeg ikke har nogen "personlig" erfaring med neddrosling, så kan jeg jo tage fejl  :wink:
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 07, 2005, 12:25:10 pm
Det har været behandlet et par gange i dk.fritid.motorcykel. Hver gang har det været nævnt at man godt selv kan montere det.

Man bestiller åbenbart et kit hos en forhandler og vedlægger sit stelnummer. Kittet kommer så med et officielt papir (som er det der koster...) som skal fremvises ved efterfølgende syn. Ved synet er de vist mere interesserede i papiret end at kigge efter om kittet er monteret  :shock:

Find mere på google her http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&num=10&q=drosles+OR+drosling+group%3Adk.fritid.motorcykel&qt_s=Search+Groups&safe=off
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 01:14:20 pm
Okay... ja.. så har jeg luret lidt på det... Tja, de mener det kan lade sig gøre på alle modeller, og det skulle ikke være det vilde at skille ad... Tja, så må jeg jo ud og smide det dét koster for sådan et kit... 12-1500.-  :?:
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Alvin T efter Marts 07, 2005, 02:44:13 pm
Min SV650Sk3 er droslet det forgår med en lille metalplade, der gør at gashåndtaget ikke kan drejes mere end ca. 1cm jeg gav ca 500,- for den lille plade. Da det er et "orginalt" droslings kit skal du ikke køre rundt med nogle papirer som du skal hvis det er et uorginalt kit.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 07, 2005, 02:55:34 pm
Det var da også en måde at gøre det på :) Hvordan er den egentlig når den er droslet på den måde, hvor mange omdrejninger kommer den op på, tophastighed osv?
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 02:56:40 pm
Citat fra: Alvin T
Min SV650Sk3 er droslet det forgår med en lille metalplade, der gør at gashåndtaget ikke kan drejes mere end ca. 1cm jeg gav ca 500,- for den lille plade. Da det er et "orginalt" droslings kit skal du ikke køre rundt med nogle papirer som du skal hvis det er et uorginalt kit.


Dvs. at det som du kører med er et originalt droslekit ? Har godt nok aldrig hørt om lige netop den metode.. Troede man gjorde lidt ala på en gs500 hvor man sætter nogle mindre gummimachetter i gasspjældet.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Alvin T efter Marts 07, 2005, 03:31:13 pm
Citér
Det var da også en måde at gøre det på  Hvordan er den egentlig når den er droslet på den måde, hvor mange omdrejninger kommer den op på, tophastighed osv?


Den kan ca. nå op på 6500 omdr. og tophastigheden er ca. 170 så det tager ik så meget på toppen, men den tager sig god tid om at nå derop og man skal ikke begive sig ud i en overhaling uden af være sikker på at ha' et par minutter til det.  :!: Så man bliver meget hurtigt træt af det.

Citér
Dvs. at det som du kører med er et originalt droslekit ? Har godt nok aldrig hørt om lige netop den metode.. Troede man gjorde lidt ala på en gs500 hvor man sætter nogle mindre gummimachetter i gasspjældet.


Det har vidst noget at gøre med det er en indsprøjtningtmotor. Og det er en god måde da man ikke ændre på hvor meget luft og så videre motoren må få. Og så har det den fordel at det bare er en skrue, man skal løsne for af fjerne den lille metalplade.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 03:41:09 pm
Citér
Og så har det den fordel at det bare er en skrue, man skal løsne for af fjerne den lille metalplade.


hehe nu med farver :D

Alvin T, har du så fået noget dokumentation for at det er blevet gjort eller hvordan er det foregået :?:  Her tænker jeg på syn osv  :roll:   :P

Mvh

Matthias H
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: A.P. efter Marts 07, 2005, 03:49:49 pm
Tja... et år siger du, man kunne jo også bare køre pænt det år, det gjore jeg, men man skal bare huske at hvis de stopper dig og de skulle finde ud af at den ikke er droslet ( men hvordan ), så er det det samme som at køre uden kørekort.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 07, 2005, 04:46:09 pm
Citat fra: A.P.
Tja... et år siger du, man kunne jo også bare køre pænt det år, det gjore jeg, men man skal bare huske at hvis de stopper dig og de skulle finde ud af at den ikke er droslet ( men hvordan ), så er det det samme som at køre uden kørekort.


På en af mine kammersjukkers GS500 har han på sin registreringsatt fået skrevet neddroslingen under konstruktive ændringer. Det er sikkert det de vil have dokumenteret hvis de stopper en. Men igen som du selv siger, de ved sikkert intet om hvordan og hvorledes, men en ting er sikkert. De vil ha' at det skal være i orden. De er mere end glade for at skrive bøder ud til unge mennesker, eller motorcyklister gennerelt :!:

Tja, lad mig sige det sådan her  :lol:

Jeg er små 20 år gammel, ingen erfaring  :arrow:  :arrow:  Så tror jeg nok at jeg skal have den droslet det første stykke tid. Ikke kun pga. min alder, men pga min kådhed og de 70-75 hypper sådan en 650'er smider. Det er helt sikkert at jeg i starten skal lære at magte sådan en "lille knallert" der.  :D Så kan jeg altid når jeg har fået lidt mere erfaring samt fået alder nok til at køre med alle hypperne (holder jeg garanteret heller ikke alligevel) få pillet den drosling af  :)

Mvh

Matthias
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Alvin T efter Marts 07, 2005, 04:51:55 pm
Matthias H, Ja den var til syn da det var blevet monteret. Og så står der at den er godkende med konstruktive ændringer på registreringsattesten. Og forhandleren der monterede det, havde noget papire fra suzuki med til synshallen så de kunne se det hele var som det skulle være.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: A.P. efter Marts 07, 2005, 05:18:53 pm
Ok hvis det skal stå på registrerings atesten er der jo ikke så meget at rafle om, så kan jeg jo så også regne ud at jeg nok har været lidt heldig. :wink:
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 09, 2005, 06:47:44 pm
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 09, 2005, 06:55:11 pm
Det er bare ydelsen. Slagvolumen er altså også en tåbelig størrelse at klassificere cykler efter. Sammenlign lige en GSX-R 600 med 120 heste og en VZ 800 med 50, men det meste med forsikringsselskaber giver altså heller ikke mening :?

Jeg ville føle mig lidt utryg ved det selskab eller den rådgiver, det er et spørgsmål man ikke bør være nødt til at besvare for dem.

Husk lige at snakke med en masse andre selskaber ;)
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: nyg efter Marts 09, 2005, 06:56:35 pm
Citat fra: Matthias H
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H


Øhh... nej!
Det gør det vist ikke.  I så fald skulle kittet indeholde et par mindre cylindre og det ville være rigtig træls :x .

Jeg tror ikke jeg nogensinde har hørt om et drosslingkit der ændrer på slagvolumen - det kan du godt hilse dit forsikringsselskab og sige fra mig...
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 09, 2005, 07:00:45 pm
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !

Mvh

Matthias H
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 09, 2005, 07:02:51 pm
Citat fra: nyg
Citat fra: Matthias H
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H


Øhh... nej!
Det gør det vist ikke.  I så fald skulle kittet indeholde et par mindre cylindre og det ville være rigtig træls :x .

Jeg tror ikke jeg nogensinde har hørt om et drosslingkit der ændrer på slagvolumen - det kan du godt hilse dit forsikringsselskab og sige fra mig...


Ja for satan da ! Det lyder også fuldstændigt jernedødt :!:  :!:  :!:   :roll:

Jeg formidler alt hvad i fortæller mig videre :!:

Takker bukker og nejer !
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 09, 2005, 07:12:36 pm
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800


DAMN. Der er alligevel fordele ved at være blevet 30 inden man fik taget sig sammen og tog kortet ;)

Så er 7500 jo et sandt knaldtilbud hvor man kan acceptere en del :lol:
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 09, 2005, 07:24:23 pm
Ja, helt sikkert surfsmurf  :!:  :!:   :D

Troede selv først at de 10.100.- (Som senere viste sig at være en and :shock: ) at det var det billigste jeg kunne finde. Men godt at jeg lige tjekkede i min egen bank !

Men mht dette er der en ting jeg ikke forstår. De benytter nemlig privatsikring (Et underselskab til Codan).
Og hos Codan kunne jeg ikke tegne en forsikring til under 30.000.- !

Forstår bare ikke hvordan jeg så igennem min bank kan få det så meget billigere  :roll:

Det er sq en Jungle !  :?  :lol:

Men er da glad for at jeg fik undersøgt lidt rundt omkring inden jeg tog en beslutning
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 09, 2005, 07:42:58 pm
Citat fra: Matthias H
Men mht dette er der en ting jeg ikke forstår. De benytter nemlig privatsikring (Et underselskab til Codan).
Og hos Codan kunne jeg ikke tegne en forsikring til under 30.000.- !

Forstår bare ikke hvordan jeg så igennem min bank kan få det så meget billigere  :roll:


Tja, det er nok noget med at din bank er flinke og siger at de kender dig, eller måske har en speciel forsikringsgruppe hos selskabet. En arbejdskollega skulle også have sin gamle Triumph (bil) veteranforsikret, men kunne ikke gøre det direkte da han ikke har en hverdagsbil. Men igennem bank kunne han godt, i samme selskab, da banken fik overbevist dem om at han altså ikke kører i den til hverdag.

Jeg kan se at jeg nu kan komme i det gode selskab hos Runa ved at betale 10 kroner mere om måneden for fagforening. Til gengæld sparer jeg 1000 kr/år på indbo og får motorcykeldækning på ulykkesforsikringen. Jeg ved ikke hvad de vil have for at forsikre SV'eren, men det må jeg hellere få snakket med dem om ;)

Det er en jungle. Tak for sparket til lige at kigge på det igen ;)
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: nyg efter Marts 09, 2005, 07:59:11 pm
Citat fra: surfsmurf
[ En arbejdskollega skulle også have sin gamle Triumph (bil) veteranforsikret, men kunne ikke gøre det direkte da han ikke har en hverdagsbil. Men igennem bank kunne han godt, i samme selskab, da banken fik overbevist dem om at han altså ikke kører i den til hverdag.


Jatak, det var en værdifuld information - sådan har jeg nemlig også, og når den kommer på plader engang, så er min daglig bil nok også afgået ved rustdøden. Det bliver også den eneste bil jeg vil eje, uden dog at ville bruge den hver dag.
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: A.P. efter Marts 09, 2005, 10:14:29 pm
Jeg har min forsikret i runa og jeg mener at jeg ligger på 4600 +/- ca. for kasko, ansvar som dækker hele året.

skal hente den på lørdag ved lydmuren. :wink:
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Jannik efter Marts 10, 2005, 08:50:10 am
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !


Mvh

Matthias H

Prøv: www.aros-forsikring.dk
Der fik jeg den billigste forsikring da jeg startede...
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 10, 2005, 09:05:31 am
Citat fra: Jannik
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !


Mvh

Matthias H

Prøv: www.aros-forsikring.dk
Der fik jeg den billigste forsikring da jeg startede...


Har prøvet dem også, men de ville ikke tage mig pga min alder, og fordi jeg ville ha' en SV'er. Med en GS500 kunne det lade sig gøre. Igen som så mange andre selskaber, med begrundelsen for slagvolumen, og ikke for hvor mange hk. :cry: .
Tror jeg holder mig til det gode tilbud jeg har fået gennem min bank og privatsikring. 7500.-, det synes jeg er sq i orden. Ved dog ikke hvad selvrisikoen er på den. Men never mind, det er jo ikke meningen at man skal vælte på sådan en :lol:

Mvh

Matthias H
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Olfert efter Marts 10, 2005, 09:29:18 am
7500,- som ny er sq et eller andet sted vel også ok.
Du får det nok ikke meget billigere  :|

Olfert
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Smølfen efter Marts 10, 2005, 09:35:47 am
Enig... Det lyder også som om Matthias har gjort sit hjemmearbejde endda rigtig grundigt  8)
Titel: Restricter/Drosselkit
Indlæg af: Matthias H efter Marts 10, 2005, 10:06:42 am
Ja, jeg vil da sige at jeg har fået meget ud af det. Men jeg synes også det er meget godt at man får det lidt op at vende.
Også mht. nogle af jer andre som betaler hen ad en 5-6000.-
Der kan man jo sige at der var jo ikke så langt op til det jeg kommer til at betale. Der var det måske værd at overveje, og måske undersøge markede lidt...

Har faktisk spekuleret om at rette henvendelse til Kontant på DR1. Jeg synes faktisk det er lidt sindsygt de prisforskelle, de enkelte selskaber tilbyder i forhold til hinanden  :shock:  :roll:

Her dér snakker jeg om en forskel på: 3x.xxx - 7500 =

Dvs en forskel mellem 22.500 - 32.499  :shock:

Det er bare med at gå dem lidt i bedene ! Så kan man jo bruge de kroner man spare til at lægge i tanken, eller bruge dem på gejl :!:  :twisted:  

Mvh

Matthias H