SVRider.dk Forum
Forumliv => Trackdays og køreteknik => Emne startet af: varmer efter Maj 14, 2010, 11:40:07 am
-
Hej SV'ere!
D. 24 maj skal jeg ud og køre på Knutstorp og jeg glæder mig som et lille barn for at komme til at prøve det!! :grin: :grin:
Men jeg skal lige høre i den forbindelse om der er nogen der har nogle erfaringer de har lyst til at dele med en første gangs kører der skal på bane?
F.eks. ved jeg at der er en maks lyd grænse på 102 db, skal jeg så have min db-killer i? Jeg kører med slip-on carbon Akropovic...
HVad for noget tape bruger i til at tape lygter osv ind? Vil helst ikke have klister sidende over det hele når man fjerner det.
Glæder mig til at høre fra Jer!
PS: Er der i øvrigt andre der skal derop den dag? :grin:
-
Hej SV'ere!
D. 24 maj skal jeg ud og køre på Knutstorp og jeg glæder mig som et lille barn for at komme til at prøve det!! :grin: :grin:
Men jeg skal lige høre i den forbindelse om der er nogen der har nogle erfaringer de har lyst til at dele med en første gangs kører der skal på bane?
F.eks. ved jeg at der er en maks lyd grænse på 102 db, skal jeg så have min db-killer i? Jeg kører med slip-on carbon Akropovic...
HVad for noget tape bruger i til at tape lygter osv ind? Vil helst ikke have klister sidende over det hele når man fjerner det.
Glæder mig til at høre fra Jer!
PS: Er der i øvrigt andre der skal derop den dag? :grin:
Hej der
Går ud fra at du skal køre grøn klasse, da det er første gang.
Der er ingen grund til at sætte db-killer i, da det er bulderdag. Men tag dem med for en sikkerheds skyld.
Brug gaffa tape, men sluk lygterne, hiv en sikring eller noget hvis du ikke kan slukke lyset, så brænder tapen ikke fast.
Luk noget af luften ud af dine dæk når du kommer frem, du kan altid finde én der giver noget luft når du skal hjem.
Du kan tanke i byen ikke langt fra banen.
Husk noget at spise og drikke.
Jeg skal derop.
MVH
Peter Graff
-
Hvis du skal køre derop på MC'en kan nedestående være et godt fif..!
1: Pil sikringen til det lange lys inden du kører afsted
2: Monter Gaffa når du kommer frem
3: Vip lyset på på det "lange lys" når du er på banen (og det er slukket)
4: Afmonter Gaffa når du skal hjem
5: Vip lyset ned på kort lys når du kører hjem (og det er tændt)
6: Monter sikring når du vågner dagen efter :)
Man kan købe mad+drikke i cafeteriet - husk at drikke riiiiigeligt :)
-
Hvis du skal køre derop på MC'en kan nedestående være et godt fif..!
1: Pil sikringen til det lange lys inden du kører afsted
2: Monter Gaffa når du kommer frem
3: Vip lyset på på det "lange lys" når du er på banen (og det er slukket)
4: Afmonter Gaffa når du skal hjem
5: Vip lyset ned på kort lys når du kører hjem (og det er tændt)
6: Monter sikring når du vågner dagen efter :)
Man kan købe mad+drikke i cafeteriet - husk at drikke riiiiigeligt :)
Personligt synes jeg at det er noget lettere at trække stikket ud af forlygterne, giv dem en strip og put tape på glasset.
Fjern tape, stik retur og vupti af stig af sted.
-
Husk at køre roligt de første par træningspas, for at lære banen at kende.
-
Personligt synes jeg at det er noget lettere at trække stikket ud af forlygterne, giv dem en strip og put tape på glasset.
Fjern tape, stik retur og vupti af stig af sted.
Det kan du godt have ret i - det var bare ikke nogen mulighed på min bike hvor der sad Xenon - men ja, den anden måde er også fin :)
-
Personligt synes jeg at det er noget lettere at trække stikket ud af forlygterne, giv dem en strip og put tape på glasset.
Fjern tape, stik retur og vupti af stig af sted.
Det kan du godt have ret i - det var bare ikke nogen mulighed på min bike hvor der sad Xenon - men ja, den anden måde er også fin :)
Det med at det kun er nødvendigt i forbindelse med Xenon, må jo nok siges at være rimelig vigtig information til en Newbie.
Det er jo trods alt lettere at komme til lygten end til sikringerne.
-
Huskeliste:
Solcreme til nakken
Sol hat
solbriller
sko/klipklapper
shorts/bukser
ekstra t-shirt(s) og sokker
værktøj til de dele du vil afmontere
gaffatape
strips
drikkedunk
Senest en uge inden du skal afsted bør du kontrollere dæk, bremser, styretøj, kæde, tandhjul, kølevand, olie osv så du er sikker på at cyklen er i tip top stand til opgaven.
Det samme gælder dit kluns!
Tag den med ro. Du er ikke verdensmester i 3. pas!
God tur - det bliver spas! :D
-
Mange tak for alle Jeres super gode svar!! Der er rigtig mange gode råd som jeg klart vil følge! :thumbsup:
//Varmer
-
Personligt synes jeg at det er noget lettere at trække stikket ud af forlygterne, giv dem en strip og put tape på glasset.
Fjern tape, stik retur og vupti af stig af sted.
Det kan du godt have ret i - det var bare ikke nogen mulighed på min bike hvor der sad Xenon - men ja, den anden måde er også fin :)
Det med at det kun er nødvendigt i forbindelse med Xenon, må jo nok siges at være rimelig vigtig information til en Newbie.
Det er jo trods alt lettere at komme til lygten end til sikringerne.
Just for the record!
Har lige brugt en halv dags tid på at gennemgå cyklen og sørge for tingene er i orden i forhold til Jeres råd og jeg må indrømme at det er LANGT nemmere lige at pille stikkene ud end at skulle ned under sædet og pille sikringerne ud. Så hvis jeg kan finde ud af det så er der sikkert også mange andre der kan! :afro: Så thumbs up for det råd! Det kan anbefales! :thumbsup: :thumbsup:
//Varmer
-
En god ting man også kan gøre når man skal kører på en bane man ikke har kørt på før, er at gå banen igemmen først,evt aftenen før(kommer an på hvornår man ankommer)
Det gjorde vi altid i gamle dage,og man ser sommetider nogle ting man ellers ikke ville have set(banens beskaffenhed mm)
Men det et sku længe siden jeg har kørt på Knutstorp
i 79-80 :)
-
Vi ses deroppe mandag.
Jeg kender banen rimeligt fornuftigt så du kommer bare og spørger hvis der er noget du vil vide. :mrgreen:
-
Er der nogen som rent faktisk har en adresse til banen som man kan knaste ind på sin gps?
-
http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm (http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm) ;)
-
http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm (http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm) ;)
Har set den side, men det giver mig stadig ingen adresse at knaste ind på gps'en.
-
Jeg ved ikke lige hvad adressen er, derude i skoven, men her ligger den i hvert fald: http://goo.gl/batRL (http://goo.gl/batRL)
-
Jeg ved ikke lige hvad adressen er, derude i skoven, men her ligger den i hvert fald: http://goo.gl/batRL (http://goo.gl/batRL)
Jeg takker, har nu også fundet den. :)
-
http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm (http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm) ;)
Har set den side, men det giver mig stadig ingen adresse at knaste ind på gps'en.
Det jeg forsøgte at vise var GPS koordinator: Knutstorp (http://maps.google.com/maps?q=55.989210,13.102860) :)
-
http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm (http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm) ;)
Har set den side, men det giver mig stadig ingen adresse at knaste ind på gps'en.
Adressen bliver da ikke meget mere præcis! :shock: :?
-
http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm (http://www.ringknutstorp.com/Vagbeskrivning.htm) ;)
Har set den side, men det giver mig stadig ingen adresse at knaste ind på gps'en.
Adressen bliver da ikke meget mere præcis! :shock: :?
Det fandt jeg også ud af. Derfor har jeg sat et andet link ind jeg fandt på nettet. Jvf. Google maps er det lige til døren.
-
Jep, vi fandt også ud af at knaste lat/long ind på gps'en, og jeg har haft en vildt fed dag på det gule lyn! :thumbsup:
(minus de to timer vi holdt ved Øresundsbroen som var lukket).