Forfatter Emne: Betinget frakendelse af kørekort  (Læst 19734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #15 Dato: September 01, 2008, 06:14:40 pm »
Er det ikke federe at politiet bruger tid på at efterforske incest-sager, voldsdomme osv frem for at slås med en biker som der uden tvivl har kørt for stærkt. - Eller alternativt leder efter stjålne MC'er på vej til Polen..?

Husk - hvis man skal have nappet kortet skal man køre 80 i byzone og 160 på motorvej - ergo er der altså ikke tale om en lille overtrædelse hvor der er blevet kørt 55 i byzone..?

Nåhja, så ryger der også lidt i statskassen til at finansiere al den efterforskning. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #16 Dato: September 01, 2008, 06:43:35 pm »
Er det ikke federe at politiet bruger tid på at efterforske incest-sager, voldsdomme osv frem for at slås med en biker som der uden tvivl har kørt for stærkt. - Eller alternativt leder efter stjålne MC'er på vej til Polen..?

Husk - hvis man skal have nappet kortet skal man køre 80 i byzone og 160 på motorvej - ergo er der altså ikke tale om en lille overtrædelse hvor der er blevet kørt 55 i byzone..?

Nåhja, så ryger der også lidt i statskassen til at finansiere al den efterforskning. :)

ja alt det du skriver Jesper, det er squ meget godt, der er bare et lille problem, det er jo ikke det de gør, de efterforsker, jo netop ikke de alvorlige sager i bund, nej langt det meste af det, bliver jappet igennem, fordi der ikke er mande timer til det, fordi de er blevet brugt på ligegyldigt pis, som fart kontrol på en motorvej eller en øde landevej i vestjylland, et eller andet sted, der ikke er nogen af os der ved hvor er.

og ja !!! tag det da bestemt som en mand, og det er da ganske naturligt, at vi lader den udøvende magt dømme os, selvfølgelig er det da det... men så kan vi jo lige så godt afskede, alle der arbejder i retsvæsnet, for så er der jo ikke nogen grund til at det er til.

som Christian siger !!! Tag det som en mand og kæmp for din sag, det er netop i mine øjne at være en mand, at man tør kæmpe for hvad man mener der er ens eget og at man ikke flyder med strømmen, som en død fisk....

i det her tilfælde et kørekort...

så bare giv den gas makker...
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #17 Dato: September 01, 2008, 09:20:30 pm »
Er det ikke federe at politiet bruger tid på at efterforske incest-sager, voldsdomme osv frem for at slås med en biker som der uden tvivl har kørt for stærkt. - Eller alternativt leder efter stjålne MC'er på vej til Polen..?

Husk - hvis man skal have nappet kortet skal man køre 80 i byzone og 160 på motorvej - ergo er der altså ikke tale om en lille overtrædelse hvor der er blevet kørt 55 i byzone..?

Nåhja, så ryger der også lidt i statskassen til at finansiere al den efterforskning. :)

ja alt det du skriver Jesper, det er squ meget godt, der er bare et lille problem, det er jo ikke det de gør, de efterforsker, jo netop ikke de alvorlige sager i bund, nej langt det meste af det, bliver jappet igennem, fordi der ikke er mande timer til det, fordi de er blevet brugt på ligegyldigt pis, som fart kontrol på en motorvej eller en øde landevej i vestjylland, et eller andet sted, der ikke er nogen af os der ved hvor er.

og ja !!! tag det da bestemt som en mand, og det er da ganske naturligt, at vi lader den udøvende magt dømme os, selvfølgelig er det da det... men så kan vi jo lige så godt afskede, alle der arbejder i retsvæsnet, for så er der jo ikke nogen grund til at det er til.

som Christian siger !!! Tag det som en mand og kæmp for din sag, det er netop i mine øjne at være en mand, at man tør kæmpe for hvad man mener der er ens eget og at man ikke flyder med strømmen, som en død fisk....

i det her tilfælde et kørekort...

så bare giv den gas makker...
ja bare giv den gas det har hjulpet fint endtil nu :mrgreen:
60% over (eller 160 på motorvej)så ber man sku selv om det.
DU kunne teoretisk være den idiot der kører mine unger over fordi det gik lige lovligt stærkt, det er jo ikke for at genere nogen at regelerne er lavet (selv om de til tider virker fuldstændig åndsvagt som 40 km/t kl 4 om morgen på motorring 3).
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #18 Dato: September 02, 2008, 06:11:38 am »
ja alt det du skriver Jesper, det er squ meget godt, der er bare et lille problem, det er jo ikke det de gør, de efterforsker, jo netop ikke de alvorlige sager i bund, nej langt det meste af det, bliver jappet igennem, fordi der ikke er mande timer til det,

som Christian siger !!! Tag det som en mand og kæmp for din sag, det er netop i mine øjne at være en mand, at man tør kæmpe for hvad man mener der er ens eget og at man ikke flyder med strømmen, som en død fisk....

Modsiger du ikke dig selv her? - først brokker du dig over at der ikke er mandetimer nok, for så at sige at manden skal spilde politiets tid 5 linier længere nede.. ?

I øvrigt er denne video et godt eksempel hvad for høj fart gør - STÆRKE BILLEDER!!
http://www.scootergalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=36458
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #19 Dato: September 02, 2008, 06:56:08 am »
Ja tag din straf som en mand, you did the crime o.s.v., jeg personligt har taget mine fartbøder med et smil og som en mand FORDi jeg er blevet stoppet af mc-betjente og biler der stod POLITI på og ikke landevejsrøvere der sidder og gemmer sig i et umærket folkevognsrugbrød med mørktonede ruder.

Politietaten har udviklet sig til krybskytter og landevejsrøvere i den hellige finanslovs navn.
Krybskytter fordi de sidder og skyder siddende ænder ved hvert eneste motorcykel sammenkomst/træf
Landevejsrøvere fordi de skjuler sig i civile biler og mørktonede varevogne

Alt sammen istedet for at forbygge den meget alvorlige kriminalitet som fartforseelser er, frem for vold, voldtægt og pædofili, men hvorfor forebygge uheld når man nu kan få finansloven til at hænge sammen uden "skattestigning"
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Wings

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #20 Dato: September 02, 2008, 03:33:52 pm »
Surt mand og møg irriterende at skulle generhverve, men ellers ikke nogen formaninger fra min side af :)

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #21 Dato: September 02, 2008, 04:45:54 pm »
SURT SURT SURT!!!

Bare et lille råd hvis du ender med at tage kortet igen!

Måske du skulle overveje en ny-erhvervelse i stedet for en gen-erhvervelse!! Hvis du er tilmeldt et kørerskolehold på en kattegori du ikke har, inden modtager domkendelsen kan du slå to fluer med et smæk! Du generhverver alle de gamle kattegorier samtidigt med at du får en extra. Desuden får du tre chancer til både teori- og kørerprøve da det er en nyerhvervelse. Ellers så skal den sidde i skabet første gang.....

« Senest Redigeret: September 02, 2008, 05:14:38 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #22 Dato: September 04, 2008, 09:09:54 am »
Civil politimc????????
Hvad var det for en fætter??
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

André B.K.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • Aprilia Tuono 1000R 08
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #23 Dato: September 04, 2008, 03:35:16 pm »
En blå/grå bmw k1200rs (med et lille undseeligt kamera...i et hul i kåben), blev forresten målt til 97 km/t på en 60 km/t ringvej,
så overskred 60% grænsen med +1km/t, pis.
« Senest Redigeret: September 04, 2008, 03:52:47 pm af André B.K. »

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #24 Dato: September 04, 2008, 04:03:00 pm »
Civil politimc????????
Hvad var det for en fætter??
 8)

Jaa, den studsede jeg også lige over.. Jeg har aldrig før hørt om civile politimotorcykler..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #25 Dato: September 04, 2008, 06:36:58 pm »
En blå/grå bmw k1200rs (med et lille undseeligt kamera...i et hul i kåben), blev forresten målt til 97 km/t på en 60 km/t ringvej,
så overskred 60% grænsen med +1km/t, pis.

Sådan en har vi også i Bordeaux her opppe nord på :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #26 Dato: September 04, 2008, 07:36:16 pm »
En blå/grå bmw k1200rs (med et lille undseeligt kamera...i et hul i kåben), blev forresten målt til 97 km/t på en 60 km/t ringvej,
så overskred 60% grænsen med +1km/t, pis.

Sådan en har vi også i Bordeaux her opppe nord på :)
Bordeaux?
Dyrkes der vin af betydning i Dronningmølle?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #27 Dato: April 08, 2009, 09:38:50 pm »
Ja så blev det min tur til at få en kæmpebøde...

Har læst lidt på denne tråd, kan godt se fordele og ulemper med at anke dommen...
Jeg har fået en bøde på 6½ kilo og blev målt til 187 km/t...

Og jeg står til en betinget frakendelse af kørekortet... fedt... !!!
Nogen der ved hvor lang tid det drejer sig om ??????

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #28 Dato: April 08, 2009, 09:43:12 pm »
Ja så blev det min tur til at få en kæmpebøde...

Har læst lidt på denne tråd, kan godt se fordele og ulemper med at anke dommen...
Jeg har fået en bøde på 6½ kilo og blev målt til 187 km/t...

Og jeg står til en betinget frakendelse af kørekortet... fedt... !!!
Nogen der ved hvor lang tid det drejer sig om ??????

Av for satan! Den kan mærkes  :undecided:

En betinget dom står ved magt i 3 år før den bliver slettet. Min fætter har lige mistet sit kort fordi at han dumpede den orienterende teoriprøve han var oppe til.

Jeg går ud fra at du også skal op til en teoriprøve? I så fald er det bare med at komme igang med at øve. Der gik dog ½ år inden min fætter blev kaldt til prøven! Forseelsen fandt sted sidste år...

Hans betingede frakendelse var forresten pga. 3 klip...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #29 Dato: April 08, 2009, 10:10:44 pm »
Betinget dom er 3år - du skal op til ny køreprøve/teori.

Du har 3 forsøg i alt til at bestå begge prøver - du starter med teori-prøven (og afleverer kortet til prøvesagkyndig) - består du ikke første gang er du uden kort ind til at du har bestået begge prøver.

....Jeg havde 5fejl og fik kortet med igen :) - pheeeew
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.