Forfatter Emne: Betinget frakendelse af kørekort  (Læst 19734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #45 Dato: April 09, 2009, 06:27:35 pm »
prøv at gå rettens vej

Hvad skulle det dog gøre godt for? - manden får nok ikke sin hastighed "forhandlet" ned på 159km/t som jo er græsen for om han mister kortet.. ?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #46 Dato: April 09, 2009, 07:04:53 pm »
Ja så blev det min tur til at få en kæmpebøde...

Har læst lidt på denne tråd, kan godt se fordele og ulemper med at anke dommen...
Jeg har fået en bøde på 6½ kilo og blev målt til 187 km/t...

Og jeg står til en betinget frakendelse af kørekortet... fedt... !!!
Nogen der ved hvor lang tid det drejer sig om ??????

Tror det må være "den anden"

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #47 Dato: April 09, 2009, 08:51:01 pm »
prøv at gå rettens vej

Hvad skulle det dog gøre godt for? - manden får nok ikke sin hastighed "forhandlet" ned på 159km/t som jo er græsen for om han mister kortet.. ?

HAHA sandt nok...
Men jeg snakkede lige med min søster som har været i rette mange gang, pga hendes job, og hvis man taber i retten, hvilket er så sikkert som amen i kirken fordi det er dit ord mod politiet og polities ord tæller bare mere end dit, og når man tager i retten så kommer der også sagsomkostninger oveni osv...
Så det er nok bare bedre, at betale den bøde...
Og jeg mister jo ikke kortet, skal "bare" bestå, og sådan som jeg læser mig frem til en betinget frakendelse af kortet, så bliver den først til en ubetinget kendelse, hvis man laver en forseelse i de 3 års prøve tid, ellers så kører man på almindelige betingelser, dvs at man sagtens kan få en fartbøde, bare den er under de 60%... =)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #48 Dato: April 09, 2009, 08:57:07 pm »
dvs at man sagtens kan få en fartbøde, bare den er under de 60%... =)

Nemlig - ved dog ikke om du får registreret nogle klip i dit nye kort - eller om reglen med at "nye" billister (som du måske er efter nyt kørekort) kun har 2klip inden det bliver nuppet igen

Jeg tog også straffen d. 15.11.2004 og slap af med min betingede dom 15.11.2007 (ny lydløs turbo-bil resulterede i 97km/t i byzone - duuuuuumme Jesper)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #49 Dato: April 09, 2009, 09:12:41 pm »
dvs at man sagtens kan få en fartbøde, bare den er under de 60%... =)

Nemlig - ved dog ikke om du får registreret nogle klip i dit nye kort - eller om reglen med at "nye" billister (som du måske er efter nyt kørekort) kun har 2klip inden det bliver nuppet igen

Jeg tog også straffen d. 15.11.2004 og slap af med min betingede dom 15.11.2007 (ny lydløs turbo-bil resulterede i 97km/t i byzone - duuuuuumme Jesper)

Så må du vide hvornår dommen starter, er det den dag men for bøde, dvs. i mit tilfælde igår, eller er det når politiet siger det ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #50 Dato: April 09, 2009, 09:22:46 pm »
Så må du vide hvornår dommen starter, er det den dag men for bøde, dvs. i mit tilfælde igår, eller er det når politiet siger det ?

Den dag du bliver nakket ude på vejene (sådan var det i alt fald for mig)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #51 Dato: April 09, 2009, 09:27:22 pm »
Så må du vide hvornår dommen starter, er det den dag men for bøde, dvs. i mit tilfælde igår, eller er det når politiet siger det ?

Den dag du bliver nakket ude på vejene (sådan var det i alt fald for mig)

Jamen så må det jo være igår, tingene har sikkert ikke ændret sig siden ´04...

CooN

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #52 Dato: April 09, 2009, 09:50:16 pm »
Har snart svært ved at finde hoved og røv i hvem der har mistet pappet, men som jeg læser det så drejer det sig om 1 km/t. Med hensyn til de 187 på mortorvej så må man nok bare æde den. Tror nok at den er til at forhandle når det ikke er en lasermåling. Men hvis den bliver anket så træder den først i kraf fra doms datoen og så tre år frem med 2 klip.

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #53 Dato: April 10, 2009, 12:57:16 am »
Har snart svært ved at finde hoved og røv i hvem der har mistet pappet, men som jeg læser det så drejer det sig om 1 km/t. Med hensyn til de 187 på mortorvej så må man nok bare æde den. Tror nok at den er til at forhandle når det ikke er en lasermåling. Men hvis den bliver anket så træder den først i kraf fra doms datoen og så tre år frem med 2 klip.

Den ene km var en misforståelse af gældende regler og intet med virkeligheden at gøre. Desværre.

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #54 Dato: April 10, 2009, 09:33:25 am »
Sagen er med sådanne nogle ting er man skal brokke sig på stedet og kræve en om måling med det samme hvis man mener der er fejl på udstyret og det er derfor at der altid er en tæller på kameraet og der vil som regel også være kantpæle/triptæller så man udregne den tilbagelagte afstand og det er meget sikkert.
Og er det nu sådan at man kun har kørt 110km/t og er blevet målt til 197 km/t kan jeg godt forstå man er pissed og er klar til at tage den i retten, men er det omvendt kan jeg kun være enig med mange andre her . . .  stå ved det lort man har lavet.....for hvis man ikke selv stå inde for ens handlinger, hvem skal så?
Mine skattepenge kan godt bruges til noget fornuftig i stedet for på sådan noget pjatsager :brok:

CooN

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #55 Dato: April 10, 2009, 05:56:21 pm »
Alt det der med skattepenge er noget fis, for vi betaler alle skatter og afgifter og tvivler på at de stiger p.g.a. antallet af retsager. Desuden har vi jo et fantastisk skatte stop men intet stop for opfindsomme afgifter her  landet.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #56 Dato: April 10, 2009, 05:59:37 pm »
Alt det der med skattepenge er noget fis, for vi betaler alle skatter og afgifter og tvivler på at de stiger p.g.a. antallet af retsager. Desuden har vi jo et fantastisk skatte stop men intet stop for opfindsomme afgifter her  landet.

Men - vi er enige om at den tid som 1betjent (ham der stoppede dig) 2-3andre retsmænd og en dommer kan bruge deres tid bedre end på en gut der ikke vil betale sin bøde selvom at den er 110% berettet ik?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #57 Dato: April 11, 2009, 09:15:39 am »
Alt det der med skattepenge er noget fis, for vi betaler alle skatter og afgifter og tvivler på at de stiger p.g.a. antallet af retsager. Desuden har vi jo et fantastisk skatte stop men intet stop for opfindsomme afgifter her  landet.

Men - vi er enige om at den tid som 1betjent (ham der stoppede dig) 2-3andre retsmænd og en dommer kan bruge deres tid bedre end på en gut der ikke vil betale sin bøde selvom at den er 110% berettet ik?

Det kan vi sagtens blive enige om.

Men hvis udstyret ikke er kalibreret ordentligt, målerapporten er udfyldt fejlagtigt, eller der er andre ting som ordensmagten burde have styr på, men ikke har , så syntes jeg nu det er fint nok at afprøve det i retsystemet.

Hvis jeg havde ligget lige på grænsen til at miste kortet, så ville jeg satme' se nogen friske kalibreringsrapporter på stedet, ellers ville jeg ikke erkende nogen fartoverskridelse. 

Jeg ved nu ikke hvor udbredt det er med fejl i udstyr eller papirarbejdet, men så vidt jeg husker havde Sajmon noget viden på dette område?? Alt andet lige må politiet da også tage ved lære af de sager de har tabt på grund af dårligt "benarbejde".
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Betinget frakendelse af kørekort
« Svar #58 Dato: April 12, 2009, 05:42:22 am »
held og lykke til jer begge med kørekortet. :)

Begge? Hvem er den anden?
ham der startede denne tråd :mrgreen: andre B.K
jeg var sku også hægtet af flere gange i tråden. :angel:

Jamen hvem er så den første.... Jeg har ikke mistet kortet :angel: ... min fætter har!
jamen så held og lykke til ham :mrgreen:
tråden er startet sidste år så andre bk har nok fået kortet igen. :oops:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr