Forfatter Emne: Skattereform  (Læst 18106 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Skattereform
« Svar #30 Dato: Marts 06, 2009, 10:48:25 am »
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede

Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"

 :dead:

Det er der vist så ikke lige.. overrasker egentlig også mig...  :?


Surt Christian/Gud... - Pisse ærgeligt....  :cry:

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Skattereform
« Svar #31 Dato: Marts 06, 2009, 04:03:34 pm »
Smiler ...

Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !

Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.

Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.

Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.

Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !

Priseksempel fra epn.

http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

Det er LANGT mere end jeg har beregnet !!!

Det er 10k om året !! svarende til 40k hvis man påregner at have bilen i 4 år ..... REN TYVERI !!!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skattereform
« Svar #32 Dato: Marts 06, 2009, 05:12:48 pm »
Det er 10k om året !! svarende til 40k hvis man påregner at have bilen i 4 år ..... REN TYVERI !!!

Du er da (også) vant til at betale topskat - så du plejer da at blive rippet - det er da ikke noget nyt fra statens side :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #33 Dato: Marts 06, 2009, 05:30:41 pm »
hmm hvis man så bare kunne trække det fra på skattebilletten, se så ville det ligne noget......  LOL yes keep dreaming
   

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Skattereform
« Svar #34 Dato: Marts 06, 2009, 08:12:16 pm »
Vi kan da meget hurtigt blive enige om, at vi betaler alt for meget i reg. afgift og i løbende omkostninger i forhold til resten af EU, som vi ynder at sammenligne os med.
Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !
Jeg har en 3 liters Renault med elektrisk alting og alting, og dén er altså dyr at suse rundt i.
Men jeg har selv valgt, og jeg kan da bare æde værditabet nu, og så vælge en eller anden dødssyg sparegris istedet.
Men det er jo ikke det jeg vil, og Rødhætte bliver tosset på mig, hvis jeg vover at finde en sparegris uden klimaanlæg, som slet ikke kan overhale en eneste Audi  :innocent:

Generel hylen over afgiftDK er ok i mine ører, men hylen over personlige problemer løses bedst af vedkommende selv.

Måske skulle jeg bare konvertere alle motorkøretøjerne på matriklen til ussel mammon, og så pumpe Principia´en istedet?
Så kunne jeg osse med god samvittighed stemme på Enhedslisten...

Men hold da kæft det ville være et kedeligt liv, og jeg går glip af nogle fede træf (uden Rødhætte  :innocent:)

Heldigvis stadig et frit land - med eller uden jantelov  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Skattereform
« Svar #35 Dato: Marts 06, 2009, 09:48:26 pm »

Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !



??????? Hvordan skal folk kunne vide hvordan afgiften vil komme til at se ud hvis man har købt en bil for et år siden hvor vi har nuværende regler????...   Gud og andre har vidst hvad de gik ind til på daværende tidspunkt hvor de har købt deres bil... Ikke på hvad fremtiden bringer af skodregler...

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Skattereform
« Svar #36 Dato: Marts 06, 2009, 10:22:49 pm »

Men når det så er sagt, så ved vi sgu da osse hvad vi går ind til ang. div. køretøjer og afgifter derpå !



??????? Hvordan skal folk kunne vide hvordan afgiften vil komme til at se ud hvis man har købt en bil for et år siden hvor vi har nuværende regler????...   Gud og andre har vidst hvad de gik ind til på daværende tidspunkt hvor de har købt deres bil... Ikke på hvad fremtiden bringer af skodregler...

Jeg lignede også et stort  :huh: over netop den linie.

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Skattereform
« Svar #37 Dato: Marts 07, 2009, 02:52:22 pm »
man kan squ da ikke lave love med tilbage virkende kraft, så er hele retssikkerheden squ da røget sig en lang fucking tur

mener seriøst at det her en noget der skal gøres noget ved.

en ting er at de sætter afgifterne op, ja det er jo danmark så det ved vi jo alle..

men den der med at man laver en lovgivning om til at virke med tilbage virkende kraft den er jeg squ ikke sikker på holder i retten...

det svarer jo lidt til, at de sætter fraten ned på motorvejen til 110 igen og så sender de bøde forlæg ud til os alle, for at have kørt 130
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Skattereform
« Svar #38 Dato: Marts 07, 2009, 06:35:24 pm »
Jeg ser det nu ikke som at lovgive med tilbagevirkende kraft. Jeg ser bare at prisen på den ydelse (v)i betaler for at have lov til at føre et bestemt køretøj på offentlig vej, stiger. Og det er der ikke noget kriminelt i.. Det er ligesom at have et telefonabonnement, der ligepludselig bliver dyrere. Så må man overveje om man ønsker at blive ved med at have telefon, og dermed betale prisen, eller droppe telefonen.

..men jeg må stadig sige, at jeg synes at afgiften på køretøjer er for høj!

Edit: I øvrigt: http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #39 Dato: Marts 07, 2009, 07:08:16 pm »
Jeg ser det nu ikke som at lovgive med tilbagevirkende kraft. Jeg ser bare at prisen på den ydelse (v)i betaler for at have lov til at føre et bestemt køretøj på offentlig vej, stiger.
Edit: I øvrigt: http://www.skm.dk/publikationer/skat/1560/1561/

jo men den stiger ikke ligeligt for alle køretøjer, dem fra før juni '98, stiger sindsygt meget i forhold til en 1 år gammel slæde, hvilket indebærer en kraftig værdiforringelse(for den gamle), som ingen havde forudset, kender eksempler hvor ejere skal betale mere i afgifter, end hvad bilen er købt for... 14.000 om året til staten, for en bil som kostede 13.000....... fukkin hul i hovedet
   

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Skattereform
« Svar #40 Dato: Marts 08, 2009, 01:05:36 pm »
kender eksempler hvor ejere skal betale mere i afgifter, end hvad bilen er købt for... 14.000 om året til staten, for en bil som kostede 13.000....... fukkin hul i hovedet
Hmm, den kommer jeg nok ind under :undecided: Hva gir du årligt for din VW i afgift  :?:
Jeg blir mere og mere bekymret, der skal jo også være penge til banedage. Det er jo derfor den er købt, og skal ikke bruges til andet.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #41 Dato: Marts 08, 2009, 01:51:04 pm »
lige nu giver jeg 3760..
   

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Skattereform
« Svar #42 Dato: Marts 08, 2009, 01:52:50 pm »
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #43 Dato: Marts 08, 2009, 01:58:43 pm »
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.

må en Aygo/C1/107 godt trække sådan en.... :mrgreen:
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skattereform
« Svar #44 Dato: Marts 08, 2009, 03:00:32 pm »
Det er sq billigere at leje en hestetrailer, hvis man gider køre med sådan en.

må en Aygo/C1/107 godt trække sådan en.... :mrgreen:

Hvis den er tom må den nok gerne :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.