Forfatter Emne: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?  (Læst 3604 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #15 Dato: August 25, 2009, 02:40:06 pm »
Jo egentlig er det jo ligemeget, for man lader jo ikke være med at køre, selvom den er tørstig, og i det samlede regnskab, er benzinudgiften nok ikke den afgørende faktor. Men for nysgerrighedens skyld, er der nok mange, der alligevel lige regner efter.

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #16 Dato: August 25, 2009, 03:06:42 pm »
nu har jeg ikke benzin lampe på(pga ny computer), så jeg kører bare indtil der står 200km på tælleren, og så ryger der en ny potion benz i:-)
dog regner jeg da lige regnestykket ud efter hver tank. jeg plejer at få 10-11liter på ved 190-200km kørt. hvilket er megte godt, taget min kørsel i betragtning:-P
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #17 Dato: August 25, 2009, 05:24:04 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #18 Dato: August 25, 2009, 07:08:30 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:

Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*

 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #19 Dato: August 25, 2009, 07:40:21 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:

Du kører jo også og fedtgasser...  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #20 Dato: August 25, 2009, 07:41:43 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:

Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*

 :mrgreen:

Nå ja, hatten af for at skruzuki har indhentet honda på 13 år.... Tsk tsk....  :orkester:
Og så har du glemt at understrege og fremhæve VAR i din hastighedssammenligning...... :innocent:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #21 Dato: August 25, 2009, 07:42:36 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:

Du kører jo også og fedtgasser...  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TYS, jeg kan jo slet ik' li' dig mere.....  :whipped:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #22 Dato: August 25, 2009, 10:46:37 pm »
Kør gammel Fireblade....... Jeg kører ca. 206 km på 11 liter.... = 18,7 km/l.....  :mrgreen: :mrgreen:

Ny SV S AK47 version Grisling klare 20 uden problemer.
Og vi to ved jo at hvis man sammenligner de to modeller så var SV'eren hurtigst....*mimre*

 :mrgreen:

Nå ja, hatten af for at skruzuki har indhentet honda på 13 år.... Tsk tsk....  :orkester:
Og så har du glemt at understrege og fremhæve VAR i din hastighedssammenligning...... :innocent:

Jow jow men der var vist lidt med størrelsen...altså på MC'en. Grislingen er jo en stakkel på 650 kubik.

Men ret skal være ret. Da jeg gik ned til 600 og du op til 1000 fik du lidt mere fart på
 :innocent:

Eller også var det bare fordi du kørte tifold bedre end jeg, men det har jeg aldrig sagt højt eller skrevet her i tråden....du kan ik bevise det ihvertfald
 :angel:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Brændstof-økonomi? Hvordan får man flest km/L ud af det?
« Svar #23 Dato: August 26, 2009, 10:51:31 am »
Tak for jeres svar.

Jo, i princippet er det lige gyldigt hvor langt den går på literen, når jeg kører rundt i københavn. Men hvis jeg kører rundt på det mest øde sted på den jyske hede, er det meget rart at vide hvor langt man kan køre fra benzinlampen tænder, og så til at den løber helt tør, så man ikke kan komme videre. Der er også det økonomiske i det, når man kører langtur. Hvis man kan køre 16 km/L i stedet for 14km/L får man lige en forskel på små 40km, før lampen begynder at lyse.. Og det burde være nok til at komme til nærmeste tank, og så kan man lige køre det længere, inden man skal stå af:)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad